2011-04-07, 00:40
Medlem
GuldhedenMatss avatar
Gå in i BOIS vid uppstartning av datorn, oftast brukar det vara 'delete'-knappen eller någon 'F1-12'-knapp, väl inne i bios så kan du navigera runt med piltangenterna och leta reda på vilken enhet som datorn ska boota ifrån(dvs ladda ifrån, kan vara antingen hårddisk eller skivspelare). Eftersom du beskriver allting rätt taffligt är det svårt att säga exakt hur du ska gå till väga, men detta är normen.
Citera
2011-04-07, 00:45
Medlem
viperstings avatar
Jag kör piratkopia och än har jag inte haft ett enda litet problem.
Citera
2011-04-07, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vipersting
Jag kör piratkopia och än har jag inte haft ett enda litet problem.
Minns du exakt vilken torrent du laddade ner?
Citera
2011-04-07, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GuldhedenMats
Gå in i BOIS vid uppstartning av datorn, oftast brukar det vara 'delete'-knappen eller någon 'F1-12'-knapp, väl inne i bios så kan du navigera runt med piltangenterna och leta reda på vilken enhet som datorn ska boota ifrån(dvs ladda ifrån, kan vara antingen hårddisk eller skivspelare). Eftersom du beskriver allting rätt taffligt är det svårt att säga exakt hur du ska gå till väga, men detta är normen.
Vad är BIOS? Resten fattade jag
Citera
2011-04-07, 00:57
Medlem
Torbjörns Sons avatar
När man kör helskärm i VLC så kommer den här "aktivera windows" rutan upp så man måste klicka en gång med musen för att få bort.

Du kan inte använda någon egen bakgrundsbild. Visst du kan ha den i början men sen får du en svart bakgrundsbild efter ett litet tag.

Inga större saker direkt
Citera
2011-04-07, 01:00
Medlem
Me0ws avatar
Kolla här: http://www.sweclockers.com/forum/22-...r-windows-7-a/

När installeringen väl är igång är det väldigt lätt, bara att klicka vidare hela tiden typ. Det svåraste för din del är väl att ändra booten, som andra pratar om. Men det är inte säkert att du behöver göra det.

Bränn ut windows på skiva, sätt i skivan och starta om. Med lite tur kommer det stå "Tryck på valfri tangent för att starta skivan" eller så (alternativt den engelska motsvarigheten). Då trycker du helt enkelt på valfri tangent, och sedan bör det vara piece of cake.
Citera
2011-04-07, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torbjörns Son
När man kör helskärm i VLC så kommer den här "aktivera windows" rutan upp så man måste klicka en gång med musen för att få bort.

Du kan inte använda någon egen bakgrundsbild. Visst du kan ha den i början men sen får du en svart bakgrundsbild efter ett litet tag.

Inga större saker direkt
Jaha okej, låter helt okej
Citera
2011-04-07, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torbjörns Son

Inga större saker direkt

Bara att använda sig utav watremover så kommer det inte fram något aktivera windows eller liknande.
Citera
2011-04-07, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Me0w
Kolla här: http://www.sweclockers.com/forum/22-...r-windows-7-a/

När installeringen väl är igång är det väldigt lätt, bara att klicka vidare hela tiden typ. Det svåraste för din del är väl att ändra booten, som andra pratar om. Men det är inte säkert att du behöver göra det.

Bränn ut windows på skiva, sätt i skivan och starta om. Med lite tur kommer det stå "Tryck på valfri tangent för att starta skivan" eller så (alternativt den engelska motsvarigheten). Då trycker du helt enkelt på valfri tangent, och sedan bör det vara piece of cake.

Och om det inte står det? xD
Citera
2011-04-07, 01:43
Medlem
Me0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memoxxx
Och om det inte står det? xD
Då måste du ändra boot order.

http://pcsupport.about.com/od/fixthe...rderchange.htm
Citera
2011-04-13, 17:29
Medlem
Jag kan inte hitta CD-key i NFO filen!
Laddade ner den här torrenten: https://thepiratebay.org/torrent/622...4.SWEDiSH.2011
Behövs det någon CD-key ens, eller kan jag ta någon random från internet?
Citera
2011-04-13, 17:40
Medlem
Memoxxx:
Läs beskrivningen i länken du skrev. Den snackar om en mapp som redan ligger på ISO filen som har det du behöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in