Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2004-09-22, 01:41
Medlem
Mjölks avatar
Hej.. detta finns säkert postat i ngn annan tråd, så ni får gärna flytta denna fråga eller låsa tråden.

Hur som helst .. undrar lite över Sobril .. är detta en bra tablett att "flumma" på? Och i vilka mängder ska man ta dom isåfall, om man är en sk nybörjare?

Hur är "ruset"?

Kan man inta dom på ngt annat sätt än att svälja?

Konstiga frågor kanske .. men jag är en konstig tjej ..

Tacksam för seriösa svar.

Kram/Maria
Citera
2004-09-22, 02:14
Medlem
nyblads avatar
Jao det är ett benzopreparat, men det är ganska lite krut i dom men eftersom du är ny på piller så kan de funka bra, börga med 30mg.
Men du kommer nog ta mer ändå sen.

Jag blir lugn och fin inombords på benzo.

Och ja du skall svälja dom alternativt tugga lite på dom före, de smakar ganska gott. (flunitrazepam är godare)
Citera
2004-09-22, 03:09
Medlem
Mjölks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyblad
Jao det är ett benzopreparat, men det är ganska lite krut i dom men eftersom du är ny på piller så kan de funka bra, börga med 30mg.
Men du kommer nog ta mer ändå sen.

Jag blir lugn och fin inombords på benzo.

Och ja du skall svälja dom alternativt tugga lite på dom före, de smakar ganska gott. (flunitrazepam är godare)

Tack för ditt svar *uppskattar*
Tyvärr så verkar just roppar vara ganska sällsynta .. har ingen erfarenhet av mer tyngre tabletter .. men en hel del erfarenhet av (enligt mig) svaga skit tabletter, ursäkta uttrycket.
Tabletter i stil med Lergigan, Atarax. Theralen osv osv .. dessa är plus minus noll i min "mage" .. *suckar*

Men har nu fått Sobril på ett recept, 25 tabletter enbart, tror tillåmed det var 15mg .. men har inte tittat så noga faktiskt .. förhoppningsvis är dom lite starkare än så .. *tss*

Läkarna verkar vara mkt negativa till dessa Benzo tabletter, tycker ju ändå att jag borde få chansen att prova .. eftersom de andra tabletterna lika gärna kunde ha hamnat i papperskorgen direkt.
Men men ..

Kram/Maria
Citera
2004-09-23, 19:08
Medlem
Cudas avatar
Enligt mig är benzopreparat inget att berusa sig på men dom är mkt bra som medicin men smaken är ju iofs olika. Min erfarenhet av sobril är väl att det tar rätt lång tid innan dom fäster men funkar hyggligt mot ågren, lite smådåsig är väl enda sidoeffekten.
Citera
2004-09-23, 19:43
Medlem
Din personlighet spelar in, om du gillar lugnande som berusning är nästan benso det bästa, efter opiater då kanske.
Själv måste jag dra i mig överdoser för att kunna "njuta" av benso, 2-3 ggr normaldosen. Misstänker att jag har utvecklat tolerans dock. Men fan, det här är inget att hålla på med egentligen. För gamla förlorade fall som jag kanske, men får en känsla av att du är ganska ung? Bättre att gå till botten med problemen istället för att döva dem, ju förr desto bättre.
Försöker hålla moralpredikandet på ett minimum, men ibland kan jag inte låta bli...
Citera
2004-09-23, 23:08
Medlem
Mjölks avatar
Jag har fått dessa sobril utskrivna på ett recept av min läkare, till hjälp för min höga ångest bla. Så jag hade väl inga direkta planer på att "flumma" på dom, även om det vore kul i sig.

/Maria
Citera
2004-09-23, 23:13
Medlem
Unbalanceds avatar
Har också Sobril eller Oxascand men samma sak .

Jag tycker inte att det är några flumm piller utan jag använder dem enbart mot ångest & lugnande & dom funkar guld mot dessa symptom .
Citera
2004-09-23, 23:44
Medlem
Mjölks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Har också Sobril eller Oxascand men samma sak .

Jag tycker inte att det är några flumm piller utan jag använder dem enbart mot ångest & lugnande & dom funkar guld mot dessa symptom .

Jag har inte provat dom än, 25 st 5mg .. hade tänkt att använda dom i nödläge .. när det är riktigt illa .. alltid en liten trygghet att ha dom ..
Sen är det tydligen mkt lätt att vänja sig vid dom och då behöver man ju högre och högre doser .. har även förstått att mina små 5 mg är av det minsta slaget, men det är ju bra om dom funkar .. men har som sagt inte provat dom än ..
Citera
2004-09-23, 23:51
Medlem
Unbalanceds avatar
Själv har jag 10mg & jag brukar få panik/ångest attacker & en & en halv tablett räcker för att lindra det .

Sen bruckar jag blanda Sobril / Oxascand & Stilnoct till natten, somnar som ett litet barn .
Citera
2004-09-24, 00:01
Medlem
Mjölks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Själv har jag 10mg & jag brukar få panik/ångest attacker & en & en halv tablett räcker för att lindra det .

Sen bruckar jag blanda Sobril / Oxascand & Stilnoct till natten, somnar som ett litet barn .

Jag brukar oxå få panik/ångest attacker, det är det tabletterna är till för .. men har inte kännt att dom varit så tunga att jag behövt ta till tabletterna .. vill ju som sagt spara dom så jag har dom när det blir riktigt illa som jag av erfarenhet vet att det kan bli ..

Och sen är ju inte läkarna spec glada i att skriva ut dessa tabletter .. har ätit Lergigan och Theralen tidigare, men har tappat effekten av dessa eftersom jag ätit dom regelbundet så länge.

Hur ser din läkare på att skriva ut Sobril och Stilnoct till dig?
Jag har själv bara fått Imovane utskrivet, och det funkar inte spec bra, sover på sin höjd två timmar, med uppvakningar minst tre gånger i timmen.
Enligt min läkare så funkar Stilnoct sämre än Imovane, det är av den anledningen han säger att han inte vill skriva ut Stilnoct. Jag har dock fått för mig att Stilnoct är snäppet starkare än Imovane .. men jag kanske är ute å cyklar. Vet dock att Stilnoct är en insomningstablett precis som Imovane är. Har både problem att sova längre tid och att somna överhuvudtaget.

Har nu fått Remeron utskrivet .. verkar inte vara ngt vidare, men har bara ätit det i lite över en vecka än så länge .. kanske visar sig effekten längre fram .. nog för att min läkare sa att sömnen skulle bli bättre genom första tabletten jag tog av Remeron .. det är inget jag har märkt av än ..

Hur svåra sömnsvårigheter har du?

Kram/Maria
Citera
2004-09-24, 14:41
Medlem
Porrpojkes avatar
Hur mycket Remeron äter du om dagen? Jag tar 45 mg o somnar men vaknar mer än en gång per natt, tar ett par Propavan till dom o då sover jag gått hela natten utan störningar
Citera
2004-09-24, 16:05
Medlem
Mjölks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porrpojke
Hur mycket Remeron äter du om dagen? Jag tar 45 mg o somnar men vaknar mer än en gång per natt, tar ett par Propavan till dom o då sover jag gått hela natten utan störningar

Jag äter 60mg Remeron. Åt 30 från början, men min läkare har ökat dosen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in