• 1
  • 2
2004-09-27, 19:13
Medlem
Remeron är inget insomningsmedel, utan ett antidepressivt medel. Trötthet brukar förekomma initalt som en biverkning, därav lätt att somna men för många brukar betydande viktökning vara den mest besvärande biverkningen vilken naturligtvis inte förhöjer patientens redan innan dåliga status av självkänsla.
Tack för ordet.
Citera
2004-09-27, 19:17
Medlem
Andans avatar
Jag tycker faktiskt inte sobril är så tråkiga. Om du tar höga doser så mår du bra av dom.
Citera
2004-09-27, 19:38
Medlem
SuXXors avatar
Remeron va hemska... testade i 5 dagar..
Man skulle ta dom på kvällen, o jag vaknade på jobbet vid lunch
Zombie..
Citera
2004-09-27, 22:21
Remeron mår jag bra av, sover gott på dom också!

Men för att återgå till topic, Sobril. Jag blir någorlunda hög på just Sobril, men inte på Rohypnol, Xanor, Stesolid, Iktorivil, dock på Nitrazepam också. Vet inte varför vissa benzo verkar olika på mig. Men jag fick Sobril när jag skulle trappa ner mitt bensodiazepin-intag. Började med 4 x 15 mg per dag, tanken var att jag skulle minska med totalt 5 mg per vecka. Alltså ett mycket långt nertrappnings-schema.

Sen fick jag en ny läkare, som sa att jag behövde rejäl ångest-dämpning, så hon bytte ut det mot 6 mg Xanor dagligen. Dessutom sa hon:
- Sobril är inte bra, det är lite LSD över dom

Sen fick jag ny läkare som tyckte att min Xanor-dos var aldeles för hög, så jag trappade ner. Fick sen tillbaka min gamla läkare, men då hade hon fått kritik för att hon skrev ut alltför mycket Xanor, så jag fortsatte nertrappningen och är nu nere på 2 mg Iktorivil.
Citera
2004-09-27, 22:41
Medlem
Carpe Diems avatar
Sen kan man iof boosta effekten genom att kombinera med alkohol, men då råder jag till försiktighet så länge du inte vet vad du tål. Annars kan det, i värsta fall, sluta mycket illa.
Citera
2004-10-03, 04:55
Medlem
Hunnypies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjölk
Jag brukar oxå få panik/ångest attacker, det är det tabletterna är till för .. men har inte kännt att dom varit så tunga att jag behövt ta till tabletterna .. vill ju som sagt spara dom så jag har dom när det blir riktigt illa som jag av erfarenhet vet att det kan bli ..

Och sen är ju inte läkarna spec glada i att skriva ut dessa tabletter .. har ätit Lergigan och Theralen tidigare, men har tappat effekten av dessa eftersom jag ätit dom regelbundet så länge.

Hur ser din läkare på att skriva ut Sobril och Stilnoct till dig?
Jag har själv bara fått Imovane utskrivet, och det funkar inte spec bra, sover på sin höjd två timmar, med uppvakningar minst tre gånger i timmen.
Enligt min läkare så funkar Stilnoct sämre än Imovane, det är av den anledningen han säger att han inte vill skriva ut Stilnoct. Jag har dock fått för mig att Stilnoct är snäppet starkare än Imovane .. men jag kanske är ute å cyklar. Vet dock att Stilnoct är en insomningstablett precis som Imovane är. Har både problem att sova längre tid och att somna överhuvudtaget.

Har nu fått Remeron utskrivet .. verkar inte vara ngt vidare, men har bara ätit det i lite över en vecka än så länge .. kanske visar sig effekten längre fram .. nog för att min läkare sa att sömnen skulle bli bättre genom första tabletten jag tog av Remeron .. det är inget jag har märkt av än ..

Hur svåra sömnsvårigheter har du?

Kram/Maria
Jag får 100 st sobril av min psykiater med 6 veckors intervaller, dom ligger på 10mg o jag har tagit 10 stycken i stöten, men blir inte flummig bara lugn, frågade min läkare vilken skillnad det är på stesolid o sobril o han svarade att sobbar är mera uppåt o stessar är neråt. Plus du kan aldrig överdosera sobbar för det går ej o ta livet av sej av dom. Har ätit dom i 5 år nu o överdoserar kraftigt, men det skumma är att när dom är slut så känner jag inget sug eller abstinens..det gjorde jag dock med värkmedicinen dexofen..fy satan va jag mådde pissigt när jag la av med dom..
Citera
2004-10-03, 05:00
Medlem
Hunnypies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuXXor
Remeron va hemska... testade i 5 dagar..
Man skulle ta dom på kvällen, o jag vaknade på jobbet vid lunch
Zombie..
Håller med helt o hållet. Tog remeron på kvällen o kom tamefan inte ur sängen förrän till middan. Gäspade så tårarna sprutade..nej usch då vilken vidrig medicin. Som antidepressivt medel kan jag rekommendera Cipralex och Seroxat, efter 2 veckor av biverkningar vaknade jag en morron o ångesten va väck, o vilken energi jag fick...blev som en helt ny människa.
Citera
2004-10-03, 05:15
Medlem
Mjölks avatar
Tack så mkt för alla era svar *uppskattar*

Jag fick 5mg utskrivna, tog en men märkte ingen nämnvärd skillnad, min läkare tyckte att detta var konstigt .. men är inte 5mg rätt lite?

/Maria
Citera
2004-10-03, 08:48
Bannlyst
Jag åt xanor førut 8 mg per dag sedan försvan efekten så jag skulle byta till sobril 25mg fyra ggr per dag men abstenensen av xanor var för jävlig. fick panik ångest och sånt.
sobril är bra för ångest men jag tror att xanor är bäst för panik ångest.
Citera
2004-10-04, 19:43
Citat:
Ursprungligen postat av Mjölk
Tack så mkt för alla era svar *uppskattar*

Jag fick 5mg utskrivna, tog en men märkte ingen nämnvärd skillnad, min läkare tyckte att detta var konstigt .. men är inte 5mg rätt lite?

/Maria

Jo, 5 mg är väldigt lite, det motsvarar ca 0,05 Xanor och 0,5 mg Stesolid. Iof. går det inte att jämföra direkt, beror på tillslagstid m.m.

Citat:
Ursprungligen postat av pincky
Jag åt xanor førut 8 mg per dag sedan försvan efekten så jag skulle byta till sobril 25mg fyra ggr per dag men abstenensen av xanor var för jävlig. fick panik ångest och sånt.
sobril är bra för ångest men jag tror att xanor är bäst för panik ångest.

8 mg per dag! Det var en rejäl dos. Om vi ska jämföra här också så motsvarar det ca 240 mg Sobril, så jag förstår din abstinens. Jag hade själv 6 mg per dag och när jag fick ny läkare, så var hon nästan chockad över vilken dos jag hade. Jag lyckades trappa ner relativt fort till 2 mg Iktorivil istället. Xanor samt Temesta lär vara de bästa ångestdämpande medicinerna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in