Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-04-05, 20:46
  #1
Medlem
Halkade in på programmet och är fast. Känns som om programmet ger en rättvisare och mer osmickrande bild av läget på stilen hos många svenskar. Folk är utslitna, gråa, överviktiga...

Omförvandlingen blir för det mesta bra men ibland helt fel som när en jättebyst eller mage putar fram och tankarna går till glädjeflickor. Trinny & Susannah är alldeles för snälla i sina bedömningar, förmodligen för att det är på engelska, på svenska hade dem känts oärliga...

Vad tycker ni??
Citera
2011-04-05, 20:54
  #2
Medlem
MnasIes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarasquest
Halkade in på programmet och är fast. Känns som om programmet ger en rättvisare och mer osmickrande bild av läget på stilen hos många svenskar. Folk är utslitna, gråa, överviktiga...

Omförvandlingen blir för det mesta bra men ibland helt fel som när en jättebyst eller mage putar fram och tankarna går till glädjeflickor. Trinny & Susannah är alldeles för snälla i sina bedömningar, förmodligen för att det är på engelska, på svenska hade dem känts oärliga...

Vad tycker ni??

När sändes detta? värt att se?
Citera
2011-04-05, 21:30
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MnasIe
När sändes detta? värt att se?

Måndagar 21 på TV4+ http://www.tv4.se/2.89553

Det kula är ju att Trinny och Susannah är så kända och kula och att de faktiskt är i lilla Sverige. Skrattar alltid när de börjar klämma på tanternas bröst och får chockade blickar...
Citera
2011-04-05, 23:04
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarasquest
Måndagar 21 på TV4+ http://www.tv4.se/2.89553

Det kula är ju att Trinny och Susannah är så kända och kula och att de faktiskt är i lilla Sverige. Skrattar alltid när de börjar klämma på tanternas bröst och får chockade blickar...

Ja, den här tråden är ju sprängfull med kommentarer
Citera
2011-04-05, 23:45
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Ja, den här tråden är ju sprängfull med kommentarer

Precis, jag var tvungen att googla efter vilka de var, hade ingen aning. "Stylister och stilexperter", jojo, riktigt känt folk.
Citera
2011-04-06, 19:21
  #6
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukiskillen
Precis, jag var tvungen att googla efter vilka de var, hade ingen aning. "Stylister och stilexperter", jojo, riktigt känt folk.

Nu har de faktiskt varit i flera brittiska och amerikanska gör om mig program i några år.
Program som har gått på svensk tv så de är kända.
Citera
2011-04-06, 20:38
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Nu har de faktiskt varit i flera brittiska och amerikanska gör om mig program i några år.
Program som har gått på svensk tv så de är kända.

Ja, om man tittar på sånt, men det går väl hem i WT-stugorna antar jag.
Citera
2011-05-28, 14:22
  #8
Medlem
Haha Trinnys oslagbara kommentar till en Borås kille; "Du ser smutsig ut men luktar gott"... Puhh i Sverige skulle man ha en livslång fiende med den kommentaren...
Citera
2012-01-29, 10:59
  #9
Medlem
albertas avatar
Det här programmet repriseras för fullt just nu

Jag kan ju bara flika in informationen att samtliga medverkande i programmet är "castade".
Många kommer från olika statistregister. De har sedan blivit ombedda att "klä ner sig" och råkar sedan dyka upp på stan. Det är alltså -förstås- inte så spontant som många här verkar tro...

/
alberta
Citera
2012-02-02, 18:34
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alberta
Det här programmet repriseras för fullt just nu

Jag kan ju bara flika in informationen att samtliga medverkande i programmet är "castade".
Många kommer från olika statistregister. De har sedan blivit ombedda att "klä ner sig" och råkar sedan dyka upp på stan. Det är alltså -förstås- inte så spontant som många här verkar tro...

/
alberta

Puhh rätt så skönt att höra insiderinfo. Man undrar ju verkligen vem som vill ställa upp och höra hur hårig eller sliten man råkar vara inför hela svenska folket. Sedan ser ju faktiskt de flesta mycket bättre ut med lite smink och fixat hår, kläderna kändes ju många gånger lite för mycket...
Citera
2013-01-24, 08:35
  #11
Medlem
Retsinas avatar
Sorry för bump, men råkade se lite igår på programmet. Dom var i trelleborg och "hittade folk". En kvinna i 60års åldern med långt hår sade att hon hade bott 5 år i london eftersom hon var Keith Moons flickvän på 70-talet. Jag var tvungen att kolla upp detta. Det stämmer att Keith Moon hade en svensk flickvän, hon hette Anette Walter-Lax. Kruxet är att kvinnan i gårdagens program heter Marianne och är inte det minsta lik Anette. Vadan nu detta? Är det en mytoman vi har att göra med? Är det programledarna som hittat på att hon skulle säga detta?
Kvinnan dyker upp 01:55 i programmet:
http://www.tv4.se/trinny-och-susannah-stylar-om-sverige
Citera
2013-01-24, 09:18
  #12
Medlem
enKamels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alberta
Det här programmet repriseras för fullt just nu

Jag kan ju bara flika in informationen att samtliga medverkande i programmet är "castade".
Många kommer från olika statistregister. De har sedan blivit ombedda att "klä ner sig" och råkar sedan dyka upp på stan. Det är alltså -förstås- inte så spontant som många här verkar tro...

/
alberta
amen vafan..dreams shattered..
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Sorry för bump, men råkade se lite igår på programmet. Dom var i trelleborg och "hittade folk". En kvinna i 60års åldern med långt hår sade att hon hade bott 5 år i london eftersom hon var Keith Moons flickvän på 70-talet. Jag var tvungen att kolla upp detta. Det stämmer att Keith Moon hade en svensk flickvän, hon hette Anette Walter-Lax. Kruxet är att kvinnan i gårdagens program heter Marianne och är inte det minsta lik Anette. Vadan nu detta? Är det en mytoman vi har att göra med? Är det programledarna som hittat på att hon skulle säga detta?
Kvinnan dyker upp 01:55 i programmet:
http://www.tv4.se/trinny-och-susannah-stylar-om-sverige
sicken oväntad twist på tråden..
hennes engelska accent är dock jävligt mycket bättre än många i hennes ålder..vilket skulle kunna förklaras med att hon är en av statisterna alberta nämnde, men visst kan man väl vara mytoman även om man är statist.
rätt svårt att avgöra hur annette ser ut idag dock då jag inte hittade några nytagna bilder. förklarar ju dock inte namnet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback