Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-05, 15:34
  #1
Medlem
dietyleters avatar
Hej,
Är det någon som har erfarenhet av MMA på Växjö jujutsu klubb (Vjjk)? De har ganska nyligen startat upp MMA och deras tider passar parallellt med min thaiboxning. På min nuvarande klubb har de bara nybörjarträning i MMA på lördagar, och då har jag inte tid.

Tack för svar,
/Lucas
Citera
2011-04-05, 17:29
  #2
Medlem
shanghais avatar
men de tränarna kan det inte bli dåligt.
Citera
2011-04-05, 17:54
  #3
Medlem
dietyleters avatar
Jo deras Ju-Jutsu tränare ser grymt bra ut. Hittade ingen (kanske kollade dåligt) som verkade ha erfarenhet av stående dock. Går du/känner du någon som går på klubben?
Citera
2011-04-06, 01:07
  #4
Medlem
Res-Qs avatar
Vem är instruktör?
Han jag hade i BJJ där va väl svensk mästare i Sport Ju Jutsu iaf!
Citera
2011-04-16, 15:35
  #5
Medlem
Jag fick tips från från en medlem att det skrevs om min klubb.

Mitt namn är Marcus och är ordförande i Växjö Ju-jutsuklubb.
Jag började min kampsportskarriär med 6 månader kickboxning. Efter flytt till Växjö så började jag träna på Växjö Ju-jutsuklubb med inriktning på självförsvar. Efter några år så började jag även tävla i Jujutsu (JJIF-tävlingsreglement) och efter några blåmärken och ömma näsor så vann jag SM 2009 och 2010. Parallellt tränade jag Brazilian Jiu-jitsu och innehaver idag lila bälte.
2011 tog vi beslutet att starta upp MMA på klubben då vi kände att vi ville testa nya marker och får en nytändning. Vi har även börjat snegla på Submission Wrestling med bra tävlingsresultat.

Skoj att du funderar på att träna med oss men tänk på att det inte är problemfritt att träna på två klubbar med samma inriktningar. Tex vem som betalar när man ska tävla, när man ska på läger osv. Kanske bättre att prata med instruktörerna och se om man kan vara med och påverka på klubben.
Just nu har vi stängt MMA-gruppen så mycket kan hända på din egna klubb till nästa intag som är efter sommaren.

Hoppas jag svarade på era frågor.
Alla som läser är välkomna ner till klubben och titta på träningen eller skicka iväg dina frågor till ordforande@vjjk.net. Chansen att jag går in här och läser igen är låg.

Nästa terminstart är i september.
Citera
2011-04-17, 13:04
  #6
Medlem
Om det gäller MMA så finns ju alltid Växjö Titans.
http://titans.se/

Om det nu inte är där du tränar nu dvs.
Citera
2011-04-17, 15:47
  #7
Medlem
soloultras avatar
är det MMA-träning du är ute efter så är Titans ditt val om du inte är helt efterbliven..
mkt hög kvalite, kompetens och lång erfarenhet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback