2012-04-24, 12:59
Medlem
0ldMans avatar
Varför är det en jävla playknapp på sedlarna?
Citera
2012-04-24, 12:59
Medlem
Men hallå??! Varför är inte Zlatan med på någon sedel? Skandal!

btw Mynten ser inge vidare ut..
Citera
2012-04-24, 13:00
Medlem
Tetroxs avatar
Jag förstår inte riktigt varför det skall vara celebriteter från 1900-talet. Han som kom på idén måste fått en stroke eller något.
Gillar inte att det är en fet eu symbol på lax-lappen
Citera
2012-04-24, 13:00
Medlem
Dr.Dres avatar
De måste vara döda för att få avbildas på sedeln!
Dessutom var det ju ungefär ett år sen de beslutade vilka som skulle finnas på bilderna.

Jag tycker det är mycket tråkigt att det enbart är kulturella personer. Linné har visserligen redan varit på sedeln, och nu ville man ju uppenbarligen byta ut alla, men han har fortfarande betytt otroligt mycket. Att Nobel inte fick vara med är ju en skam.

Vi visar verkligen med de här sedlarna att vi bara bryr oss om det som har blivit uppmärksammat i USA... Det är ju fan patetiskt. Hade varit kul om man kunde vara stolt över sedlarna, vilket jag hade varit om vetenskapsmän varit avbildade istället.

Edit: Tyckte inte det var något fel på sedlarna, men mynten var fan skitfula. I framtiden kommer man kolla på dem och tycka att det var de fulaste i Sveriges historia. Ser ju ut som någonting man använder till kundvagnen. Varför inte göra dem mer dekorativa?
Senast redigerad av Dr.Dre 2012-04-24 kl. 13:03.
Citera
2012-04-24, 13:02
Medlem
Puertis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Varför är det en jävla playknapp på sedlarna?

Detta undrar jag med.

OT: 0ldMan, fan vad jag ser dig i alla trådar. Och Mr. Curtis på sidan av är trevlig att beskåda.

Edit: Inte så konstigt att majoriteten av folket här inne på FB ogillar valen på sedlarna, helst hade ni ju sett Carl Von Linné, Astrid, Jimmie, Adolf och Eva Braun som motiv.
Senast redigerad av Puerti 2012-04-24 kl. 13:05.
Citera
2012-04-24, 13:05
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tetrox
Jag förstår inte riktigt varför det skall vara celebriteter från 1900-talet. Han som kom på idén måste fått en stroke eller något.
FN?
Citera
2012-04-24, 13:05
Medlem
Mekkdosas avatar
Golonka och Straybullet borde vara på dessa nya sedlar.
Citera
2012-04-24, 13:07
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Det är FN-symbolen och finns där just därför att Dag Hammarskjöld finns på sedeln. Det är nog du som fått en stroke och tappat all din allmänbildning
Senast redigerad av Hysteria90 2012-04-24 kl. 13:10.
Citera
2012-04-24, 13:11
Medlem
CraigChrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugSeal
Alla som håller på att snacka om att det är "fel" motiv. Hur vore det om ni tog upp det för några månader sen när temat och motiven först presenterades? Ni är en aaaning sent ute så att säga.

Uppenbarligen missade du helt diskussionerna i denna tråd --> https://www.flashback.org/t1507558

Jag gillar inte alls dom nya sedlarna. Personer som egentligen inte gjort speciellt mycket för Sverige i stort(Förutom Dag Hammarskjöld kanske). Visst att dom är framstående kulturella personligheter men jag hade hellre sett att våra nuvarande sedlar var kvar.
Citera
2012-04-24, 13:12
Medlem
Citat:

Hur kan du inte veta hur Förenta nationerna (FN) symbol ser ut, och dessutom blanda ihop den med EUs symbol?

EU:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Flag_of_Europe.svg

FN/UN:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Flag_of_the_United_Nations.svg

Annars tycker jag vi borde haft ett vetenskapligt tema istället för kulturellt.
Senast redigerad av sunnis 2012-04-24 kl. 13:15.
Citera
2012-04-24, 13:14
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonybarony
tycker om de gamla mer, såg lite för kommersiella ut. Stort minus för EU flaggan på 1000-lappen.

Var ser du EU-flaggan? Jag tittar och tittar, men kan inte finna den...
Citera
2012-04-24, 13:16
Medlem
Pelicans avatar
Skönt att inte Zlatan är med i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in