• 5
  • 6
2017-12-10, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Det här fallet känner alla till då det ältats fram och tillbaka genom åren. William "Billy" Butt kom till Sverige på 80-talet och ägnade sig åt att producera musik åt stora svenska artister. Han stod på toppen av sin karriär, kan man nog påstå. Men det började ramla in drösvis med anmälningar mot honom för sexbrott, men det var långt ifrån alla som ledde till åtal. Den allmänna uppfattningen är att han lurade unga tjejer till sex i tron om att de skulle få jobb inom nöjesbranschen. Stockholms tingsrätt dömde honom för nio våldtäkter och ett våldtäktsförsök till 5 års fängelse och den 17 november 1993 spikade Svea hovrätt fast domen. Han har skickat in så mycket som 10 stycken resningsansökningar och det finns väl inget som tyder på att han skulle lägga av med det. Jag tror det var den sjunde i raden som nästan gick igenom, med 2 röster mot 3. Han har även gjort ett antal anmälningar till Justitiekanslern. Förra året gav han ut en bok med titeln "Ett särpräglat utseende" som syftar till en skrivning i domen.

Skyldig? Oskyldig? Ett svin men ingen brottsling?

Och nu gör gubben ett 11e försök att få resning, 25 år efter domen. En envis lite rackare tydligen.

https://m.youtube.com/watch?v=8lJabID3gIs
Citera
2019-12-09, 21:27
Medlem
När skickades den senaste resningen in och har det kommit något utslag från HD ännu?
Citera
2025-08-23, 20:43
Medlem
Jag har tyvärr läst hans bok.

En komisk detalj som jag inte riktigt tror på.

Är att han tar med sig avtal som han låter sina sexpartners skriva på innan de har sex.

Han var knappast oskyldig. Det framgår knappt av boken att han var det heller.

Ett evigt försvarstal.
Citera
2025-08-23, 21:14
Medlem
Skaraborg2s avatar
Totalt ointresse.

Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Jag har tyvärr läst hans bok.

En komisk detalj som jag inte riktigt tror på.

Är att han tar med sig avtal som han låter sina sexpartners skriva på innan de har sex.

Han var knappast oskyldig. Det framgår knappt av boken att han var det heller.

Ett evigt försvarstal.

Jag känner förstås till hans bok men har dessbättre aldrig läst den.

Har alltid varit totalt ointresserad av boken.
Citera
2025-09-05, 09:13
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Sedan blev drinkludren sura när det visade sig att Butten bara ville få lite fetta ...

Är dom så jävla dumma att dom gör vad som helst för att att dom tror dom ska bli fotomodeller så skulle dom istället stå där med dumstruten på...

Det finns flera trådar om Billy

Bla den här:
https://www.flashback.org/t908883

.
Jävlas han med tjejerna får han också finnas i att tjejerna jävlades tillbaka. Fullständig idiot som ens sätter sig själv i den situationen.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in