• 1
  • 2
2011-04-04, 14:35
Medlem
har en mindre summa skuld till fogden , de dra en liten summa på min akassa nu,Men om jag nu får det jobbet jag tror jag kommer få i maj,
ser dom det då? eller hur funkar det?
kanske hinner man få en hel lön innan de snor åt sig,
Citera
2011-04-04, 14:52
Medlem
Conceptions avatar
Vadå att de snor åt sig?

Förstår du poängen med att kronofogden är efter dig?

Har du skulder så se istället till att med din nya fina lön betala av de skulder du har så du slipper dem i framtiden. Får jag fråga hur mycket du är skyldig dem?
Citera
2011-04-04, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tsunamibomb
har en mindre summa skuld till fogden , de dra en liten summa på min akassa nu,Men om jag nu får det jobbet jag tror jag kommer få i maj,
ser dom det då? eller hur funkar det?
kanske hinner man få en hel lön innan de snor åt sig,
Nej. Utan din (eller någon annans) information så har inte kron-kalle en susning föränn du samt företaget du skall jobba åt, har deklarerat din inkomst. Året efter således. Du behöver inte självmant anmäla till dem någon inkomst heller. Men det smidigaste är att du bokför dina kostnader du har per månad, ie. hyra, kommunikation till och från jobb, mat och övriga hushållskostnader. Kronkalle har inte likt kommuner samma rättssnöre för levnadskostnader (till din fördel) så finn så mycket kostnader som möjligt som du behöver per månad och checka det sen mot din inkomst så finner du om det finns utrymme för indrivning.
Citera
2011-04-04, 14:54
Bannlyst
Får du arbete nu så tar inte fogden något av din lön förrän nästa år har jag för mig.

Sök på "fattiga riddare". Finns forum för skuldsatta som delar med sig av tips.
Citera
2011-04-04, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Vadå att de snor åt sig?

Har du skulder så se istället till att med din nya fina lön betala av de skulder du har så du slipper dem i framtiden. Får jag fråga hur mycket du är skyldig dem?
HÖRRÖ du behöver inte vara stor itjäften inte, 20000 tusen e skulden på. csn lån från min vilda ungdom.
jag frågade en enkel fråga bara
Citera
2011-04-04, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surreal.this
Får du arbete nu så tar inte fogden något av din lön förrän nästa år har jag för mig.

Sök på "fattiga riddare". Finns forum för skuldsatta som delar med sig av tips.
Ja men det tar ju en liten summa nu av min akassa,
så det lär väl undra när det helt plötsligt inte går att ta därifrån?
vad händer då lixom?
Citera
2011-04-04, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ja men det tar ju en liten summa nu av min akassa,
så det lär väl undra när det helt plötsligt inte går att ta därifrån?
vad händer då lixom?
Sätt samma summa på autogiro? De märker nog inget förrän nästa deklaration. Som sagt, kolla på fattiga riddare. SÄkert nån i samma sits där.
Citera
2011-04-04, 15:06
Bannlyst
Citat:
HÖRRÖ du behöver inte vara stor itjäften inte, 20000 tusen e skulden på. csn lån från min vilda ungdom.
vad är tjäften för något? Käften vet jag men tjäften?
Citera
2011-04-04, 15:13
Bannlyst
Citat:

20 miljoner låter lite mycket till CSN. Gick du någon fördjupad rättstavningskurs?
Citera
2011-04-04, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jica
20 miljoner låter lite mycket till CSN. Gick du någon fördjupad rättstavningskurs?
+1
Citera
2011-04-04, 15:40
Medlem
Conceptions avatar
Citat:

Varför inte bara betala av de där pengarna så fort du kan om det ändå gäller så lite?

Jag förstår inte riktigt ditt resonemang i hela den här frågan. Har du ränta på pengarna du är skyldig eller hur har ni gjort upp det? Om du i sådana fall har det så fattar jag inte riktigt vitsen med att undvika att betala tillbaka så fort du kan och få allt ur världen.

Jag försöker ge ett enkelt svar.
Citera
2011-04-04, 16:43
Medlem
jenna20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Vadå att de snor åt sig?

Det är klart fogden snor åt sig.
Det är en sak att betala de skulder man har till de företag man är skyldig pengar.
Men att sitta och betala hutlösa avgifter och räntor till fogden är fan inte okej. Många som hamnar i ekonomiska svårigheter har faktiskt inte gjort det för att de är ansvarslösa etc. Varför ska någon som redan ligger ned bli straffad ytterligare?
Nej jag förstår om det känns som att man blir rånad på sina pengar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in