Citat:
Ursprungligen postat av
Polsk-Byggarbetare
Följdfråga. Ska ha förhör snart. Är det bäst att bara erkänna? Är det något jag måste göra? Kommer typ 100% att ha pissat positivt.
Well, om du inte erkänner går saken nog till domstol och huvudförhandling. Då finns det alltid risk för massmedial bevakning. Vid erkännande för du ett strafföreläggande. Pisseprov är ett stark bevis som du inte kan emotsäga. Säg inte bara att du drack din kompis piss och visste inte att han hade röket. Denna ursäkt har visserligen gått igenom men gissa hur många fick sig ett gott skratt när de läste blaskorna.
Säg att du provade en kompis cigg och du inte visste att det var maja i den. Pisseprovet kan vara visa förekomst men inte kvantitativt hur många dagar tillbaka du rökte. Så säg att det var första gången.
Min fundering är om man kan hävda passiv rökning och få positivt i pisseprov?? Kolla upp det.
Lyssna först till alla bevis de har. Håll dig till kontkreta korta uppgifter annars risk att de menar du gjort en efterhandsrekonstruktion.
Mitt tips är att ta kontakt med brottmålsadvokat för ett samtal och får tips hur du kan påverka ditt förhör till din fördel.
I andra jämförbara domar kan du maximalt få Ringa narkotikabrott och lågt belopp till polisens kaffekassa samt prick i 5 år. 5 år går fort, sedan gallras det ur BR.