2023-08-23, 09:21
Medlem
30 dagsböter
Citera
2023-08-23, 12:36
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Tråd med rubriken ”Hur mycket i böter? Ringa Narkotika” infogad.

/Mod
Citera
2023-08-23, 12:40
Medlem
FloppyAsHells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAPSNEGERN
Hej,

För ett tag sedan blev jag tagen på krogen misstänkt för narkotika, fick pissa. Var full och vrång och nekade till intag. Självklart positivt på testet som jag fick resultat på några veckor senare.

Kallades till rättegång (skulle bara ha erkänt på plats..) erkände intaget under rättegången och det var över på 15min.

Nu till min fråga, jag är student, läser andra året på universitet. Inga barn, ingen båt, inga skulder. Tidigare ostraffad. Vad kan min bot hamna på?

Dom sa att det skulle dröja vecka, gått några dagar nu men det kliar i mig.

Handlade om 11mg kola i pisset.

Har du körkort kan din lämplighet som körkortsinnehavare utredas av socialen genom Transportstyrelsen. Polisen lämnar uppgifter om narkotikabruk till Transportstyrelsen.
Citera
2023-08-27, 01:43
Medlem
HeroicDozes avatar
Hej,

Jag kan ha varit med på listan som släpptes från Sundsvall, vad kan jag tänkas få för straff?
Senast redigerad av HeroicDoze 2023-08-27 kl. 02:27.
Citera
2023-08-27, 21:15
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroicDoze
Hej,

Jag kan ha varit med på listan som släpptes från Sundsvall, vad kan jag tänkas få för straff?
Det beror helt och håller på vad du faktiskt gjort. Fanns ju folk som begått olika brott på listan. Kan du avslöja det utan att röja din identitet så gör det så att du kan få svar, men kan du inte göra det utan att hota din anonymitet så kan du nog tyvärr inte få ett svar från Flashback.
Citera
2023-09-01, 12:14
Medlem
Kan man dra utomlands om man har skyddstillsyn?
Citera
2023-09-04, 20:57
Medlem
CAPSNEGERNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAPSNEGERN
Okej nej det var ju skönt o höra.

Nej jag körde bara raka rör, blev bjuden på en lina, full och tänkte kan va kul att testa.

Blev 1500 dagsböter, 1000kr brottsofferfonden och 1300kr för pissanalys.

3800kr totalt.
Citera
2023-09-11, 17:56
Medlem
Tja!
Idag fuckades livet lite extra. Kom till jobbet som vanligt och möttes direkt av två personer, varav ena någon chef och den andra från HR. De satte mig ner och ifrågasatte mig direkt om jag tappat bort något eller om jag saknade något. Jag blev såklart nervös men nekade. Tillslut tog de fram min plånbok som jag inte sett sedan torsdags förra veckan. (Trodde jag tappat bort den hemma så hade inte tänkt på den alls). De förklarade att plånboken hade hittats på jobbet (kan varit i mitt skåp eller varsom) och att någon öppnat och kollat i plånboken. Där hade personen hittat kokain (ca 1,1g) och anmält det till företagets HR avdelning.

Jag fick direkt skriva på papper om omedelbar avskedan från jobbet och de informerade även att narkotikan var överlämnad till polisen.

Nu står jag alltså utan jobb, utan referenser (detta var mitt första jobb som jag varit på länge), en svår sak att berätta för familjen om ca 1 timme när dom kommer hem samt en spänd väntan på ett brev från polisen där dom kallar in mig på förhör/pissprov.

Vad kan straffen bli från polisens sida? Kan jag neka mig ut ur detta med tanke på att jag inte rört plånboken på över 4 dagar och helt "plötsligt" finns det ladd i. Kan jag skylla på att någon lagt det där?
hjäääääääälp
Citera
2023-09-11, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 72Panda
Tja!
Idag fuckades livet lite extra. Kom till jobbet som vanligt och möttes direkt av två personer, varav ena någon chef och den andra från HR. De satte mig ner och ifrågasatte mig direkt om jag tappat bort något eller om jag saknade något. Jag blev såklart nervös men nekade. Tillslut tog de fram min plånbok som jag inte sett sedan torsdags förra veckan. (Trodde jag tappat bort den hemma så hade inte tänkt på den alls). De förklarade att plånboken hade hittats på jobbet (kan varit i mitt skåp eller varsom) och att någon öppnat och kollat i plånboken. Där hade personen hittat kokain (ca 1,1g) och anmält det till företagets HR avdelning.

Jag fick direkt skriva på papper om omedelbar avskedan från jobbet och de informerade även att narkotikan var överlämnad till polisen.

Nu står jag alltså utan jobb, utan referenser (detta var mitt första jobb som jag varit på länge), en svår sak att berätta för familjen om ca 1 timme när dom kommer hem samt en spänd väntan på ett brev från polisen där dom kallar in mig på förhör/pissprov.

Vad kan straffen bli från polisens sida? Kan jag neka mig ut ur detta med tanke på att jag inte rört plånboken på över 4 dagar och helt "plötsligt" finns det ladd i. Kan jag skylla på att någon lagt det där?
hjäääääääälp

Trist att företaget lämnade över det till polisen. Nekade du att det var ditt pulver som låg i plånboken till chef och HR eller erkände du? Oavsett kan du givetvis neka till polisen och säga att du blev ställd och fick panik när du blev konfronterad med att inneha droger som inte vara dina och därför kände dig manad att underteckna dokumentet. Hur det håller i rätten är jag allt för oinsatt för att kunna förutspå utfallet.
Citera
2023-09-11, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allegera
Trist att företaget lämnade över det till polisen. Nekade du att det var ditt pulver som låg i plånboken till chef och HR eller erkände du? Oavsett kan du givetvis neka till polisen och säga att du blev ställd och fick panik när du blev konfronterad med att inneha droger som inte vara dina och därför kände dig manad att underteckna dokumentet. Hur det håller i rätten är jag allt för oinsatt för att kunna förutspå utfallet.

Yes tyvärr erkände jag till HR att det var mitt. Var som sagt helt ställd i stunden och var rädd att dom skulle pissa mig om jag nekade, då jag vet att jag torskar på piss nu. Har inte pratat med min chef så där finns inget erkännande. Sen på dokumentet finns det ingenting som säger varför jag blev uppsagd från jobbet. Jag signerade bara ett avskedsavtal, inget erkännande etc.

Har aldrig haft något med lagen att göra innan och aldrig blivit ertappad innan. Så förhoppningsvis håller storyn på förhör. Sen har jag kollegor med stort förflutet samt kretsar med narkotika (men jag kommer givetvis aldrig gola) så finns stora möjligheter att det inte var jag som la det i plånboken.
Citera
2023-09-11, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 72Panda
Yes tyvärr erkände jag till HR att det var mitt. Var som sagt helt ställd i stunden och var rädd att dom skulle pissa mig om jag nekade, då jag vet att jag torskar på piss nu. Har inte pratat med min chef så där finns inget erkännande. Sen på dokumentet finns det ingenting som säger varför jag blev uppsagd från jobbet. Jag signerade bara ett avskedsavtal, inget erkännande etc.

Har aldrig haft något med lagen att göra innan och aldrig blivit ertappad innan. Så förhoppningsvis håller storyn på förhör. Sen har jag kollegor med stort förflutet samt kretsar med narkotika (men jag kommer givetvis aldrig gola) så finns stora möjligheter att det inte var jag som la det i plånboken.

Okej. Visst var du provanställd?
Citera
2023-09-11, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allegera
Okej. Visst var du provanställd?
Nix var fast. Hade till och med bitr chefsposition. Så suger verkligen att förlora det jobbet. Hade kämpat som ett as för det. Tjänade riktigt bra för min ålder. Menmen bara att se varje ny dag framöver som en möjlighet och kämpa mig upp igen.

Har iallafall gjort det svåraste nu, att berätta för familjen. De tog de riktigt hårt såklart då räkningar ska betalas. Dessutom är droger väldigt främmande och föraktat i min släkt, så var ett väldigt tufft samtal. Men gjort nu. Allting kan bara bli bättre nu, så länge jag klarar mig från snuten såklart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in