Citat:
Om du menar att du säger det jag sa (utan överlåtelsen) så räkna med narkotikabrott av normalgraden.
Fängelse eller skyddstillsyn med vård. Mitt tips är att du redan nu ringer till beroendemottagningen och säger att du behöver hjälp med ditt missbruk. Detta kan hjälpa dig slippa fängelse om du redan har en upprättad vårdplan som du sköter. Med lite tur så blir du dömd till skyddstillsyn i 1 år samt att fortsätta din behandling.
Är du ostraffad sedan tidigare så ökar chanserna för detta.
Var väldigt noga med att påpeka att du är inne i ett grovt aktivt missbruk.
Om detta ej är ett alternativ/inte fungerar så blir det ett kortare fängelsestraff. Hur långt är svårt att säga.
Har själv sluppit fängelse ett par gånger med denna taktik men då har det handlat om narkotikasmuggling av normalgraden som ledde till villkorligdom samt dagsböter (detta är något som jag alltid måste visa papper från domstol för att folk ska tro på. Kan tyvärr inte göra det utan att outa mig här på Flashback) 4,5g kokain andra gången (hade villkorlig dom när jag dömdes till narkotikabrott av normalgraden) och slapp fängelse. Tredje gången handlade det om 18g amfetamin som även det blev ett narkotikabrott av normalgraden. Och där emellan och efteråt har jag dragit på mig ett par ringa som givetvis bara har lett till böter.
Så med lite finess kan du klara dig utan kåken men det kräver rätt mycket från din sida för att det ska gå vägen.
Som sagt, du är grov missbrukare som behöver vård och stöd, något du ej kan få i fängelset och du är egentligen inte kriminell så du hör inte hemma på kåken.