2020-03-04, 01:40
Medlem
Hej FB. Blev tagen idag "in the action" så att säga när jag tänkte köpa röka..
Hade inget på mig, men blev tagen till stationen för piss osv :
De säger till mig det blir dagsböter, men hur mycket blir det? Vänliga hälsningar, (Hade inget på mig förresten under visiteringen)
Citera
2020-03-04, 20:27
Medlem
firemires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G0DFellas
Hej FB. Blev tagen idag "in the action" så att säga när jag tänkte köpa röka..
Hade inget på mig, men blev tagen till stationen för piss osv :
De säger till mig det blir dagsböter, men hur mycket blir det? Vänliga hälsningar, (Hade inget på mig förresten under visiteringen)

På vilket sätt togs du in the action?
Citera
2020-03-05, 22:14
Medlem
Tja, ska snart på rättegång angående fyra ringa stölder, två stycken brott mot knivlagen, hot mot tjänsteman, våldsamt motstånd och grovt skyddande av brottsling. Men tror att det inte blir grovt på skyddande av brottsling. Vad kan jag förvänta mig för straff?

Har endast blivit dömd för 3 ringa narkotika innan, har varit hemlös det senaste ett och ett halvt år sedan, men har nu fått boende i en uteslusslägenhet pga allvarligt missbruk.
Citera
2020-03-05, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonkolan
Tja, ska snart på rättegång angående fyra ringa stölder, två stycken brott mot knivlagen, hot mot tjänsteman, våldsamt motstånd och grovt skyddande av brottsling. Men tror att det inte blir grovt på skyddande av brottsling. Vad kan jag förvänta mig för straff?

Har endast blivit dömd för 3 ringa narkotika innan, har varit hemlös det senaste ett och ett halvt år sedan, men har nu fått boende i en uteslusslägenhet pga allvarligt missbruk.

Plus ett häleri kom jag på! Skyddandet av brottsling handlar om att jag inte nämde namn angående vilka som gjorde ett mordförsök, dessa har ej blivit dömda ännu.

Har även fått veta att flera ringa narkotikabrott har blivit nedlagda pga att påföljden av det jag ska blinåtalad för kommer vara tillräckligt
Citera
2020-03-06, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firemire
På vilket sätt togs du in the action?

De såg när jag skulle köpa. Så nu när rimfrost är igång, så gör polisen lite som dom vill, visade ju positivt på thc i blodet.

Förstår att böterna blir vad min inkomst är. Men det kan väl inte bli runt 3 lax? När man erkännt osv så blev det ingen rättegång,
Har rätt låg inkomst, var inte uppkäftig mot dom heller. 8 st kom och tog mig...
Aldrig blivit straffad i hela mitt liv innan. Första gången på 29 år är rätt bra ändå if you ask me, ibland gör man idioti saker och fuckkar upp.
Senast redigerad av G0DFellas 2020-03-06 kl. 12:21.
Citera
2020-03-06, 14:18
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G0DFellas
De såg när jag skulle köpa. Så nu när rimfrost är igång, så gör polisen lite som dom vill, visade ju positivt på thc i blodet.

Förstår att böterna blir vad min inkomst är. Men det kan väl inte bli runt 3 lax? När man erkännt osv så blev det ingen rättegång,
Har rätt låg inkomst, var inte uppkäftig mot dom heller. 8 st kom och tog mig...
Aldrig blivit straffad i hela mitt liv innan. Första gången på 29 år är rätt bra ändå if you ask me, ibland gör man idioti saker och fuckkar upp.

Det kommer bli 30 DB, dvs minst 1500 kr i böter (minsta dagsbotsbelopp är 50 kr). Därtill kommer 800 kr till brottsofferfonden, och du får nog åka på kostnaderna för provtagningen också - ytterligare 700 kr eller så.
Citera
2020-03-07, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Det kommer bli 30 DB, dvs minst 1500 kr i böter (minsta dagsbotsbelopp är 50 kr). Därtill kommer 800 kr till brottsofferfonden, och du får nog åka på kostnaderna för provtagningen också - ytterligare 700 kr eller så.

Tack kan återkomma när jag fått straffet, hoppas på det du säger.
Citera
2020-03-08, 20:56
Bannlyst
Sälja hembränt, straff?

Va skulle man få för straff om man säljer 50 liter hembränt i månaden till bekanta..?...fängelse..?.. hehe..

Mvh Johan
Citera
2020-03-08, 21:00
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyz
Va skulle man få för straff om man säljer 50 liter hembränt i månaden till bekanta..?...fängelse..?.. hehe..

Mvh Johan

Ja, du kan få fängelse. Och görs det regelbundet och med försäljning som syfte lär så ske.
Citera
2020-03-08, 22:10
Medlem
ZeunertsJulmusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyz

Mvh Johan
C:a 100 000 kr i böter och 1 till 2 månaders fängelse brukar man få
Citera
2020-03-08, 22:25
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeunertsJulmust
C:a 100 000 kr i böter och 1 till 2 månaders fängelse brukar man få

hm beror väl lite på hur man säljer antar jag om personen säljer till sin granne/ vän eller om personen säljer till helt utomstående

Ännu värre blir väl straffet om man har högstadieelever som målgruppen man säljer till

Hembränning för helt privat bruk är olagligt men det blir väl sällan fängelse om man gör sprit till sig själv faktum är att jag hört att man inte ens får äga en destillator
Citera
2020-03-08, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
hm beror väl lite på hur man säljer antar jag om personen säljer till sin granne/ vän eller om personen säljer till helt utomstående

Ännu värre blir väl straffet om man har högstadieelever som målgruppen man säljer till

Hembränning för helt privat bruk är olagligt men det blir väl sällan fängelse om man gör sprit till sig själv faktum är att jag hört att man inte ens får äga en destillator
men om man säljer till minderåriga o hävdar att man ej vet om åldern..? blir de lägre straff då kanske..? . hehe.. men huvudmålgruppen är såklart lite äldre spritkännare... hehe..

Mvh Johan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in