Citat:
Har precis fått papper från tingsrätten, ska väl lämna delgivning först sen får jag väl datum om när jag ska infinna mig vid rätten.
Tidigare i år så drack jag mig själv till extrem berusning, vi åkte senare vidare in till en stad nattetid och handlade fyllekäk, varpå vi stannade på en parkering, där hade jag tydligen skrikit och några ungdomar att dom levde om och att jag skulle sticka dom med en kniv.
Dom anmälde först bilen jag satt i men sedan drog dom tillbaks den och anmälan hamnade på mig.
Jag var på förhör och sa till polisen att om det finns bevis på vad jag sagt så erkänner jag givetvis, annars så gör jag inte det eftersom att jag inte vet vad jag har sagt eller gjort.
Polisen hittade ingen kniv på mig men det fanns ljudinspelning där man tydligen hör mig hota dessa ungdomar. (Jag har inte fått höra inspelningen ännu)
Jag är inte dömd sedan tidigare, har problem med alkohol men har självmant sökt hjälp för detta och går på AA-möten, det är 4 st sol anmält mig och yrkar även på 5000 kr per skalle i skadestånd för kränkning. Jag känner inte personerna, vet ej hur dom ser ut eller var dom bor. Jag har alltså i fyllan gjort en riktigt dum sak (om det nu bevisas att det är jag), har aldrig gjort något sådant förut och skäms oerhört såklart. Och blir jag dömd så kommer jag givetvis acceptera det och jag klandrar inte de som anmält mig.
Jag är skitskraj, min fråga är enkelt vad följderna kan tänkas bli för mig. Kommer jag hamna i fängelse?! Kommer jag få betala skadestånd på nästan 20.000 kr? Jag är sjukskriven, har ingen SGI och går på lägsta försörjningsstödet. Sitter dag in och dag ut och skäms så jäkla mycket över hela situationen och hoppas verkligen på att det inte är lika illa som dom förklarar det.
Tack på förhand!
Tidigare i år så drack jag mig själv till extrem berusning, vi åkte senare vidare in till en stad nattetid och handlade fyllekäk, varpå vi stannade på en parkering, där hade jag tydligen skrikit och några ungdomar att dom levde om och att jag skulle sticka dom med en kniv.
Dom anmälde först bilen jag satt i men sedan drog dom tillbaks den och anmälan hamnade på mig.
Jag var på förhör och sa till polisen att om det finns bevis på vad jag sagt så erkänner jag givetvis, annars så gör jag inte det eftersom att jag inte vet vad jag har sagt eller gjort.
Polisen hittade ingen kniv på mig men det fanns ljudinspelning där man tydligen hör mig hota dessa ungdomar. (Jag har inte fått höra inspelningen ännu)
Jag är inte dömd sedan tidigare, har problem med alkohol men har självmant sökt hjälp för detta och går på AA-möten, det är 4 st sol anmält mig och yrkar även på 5000 kr per skalle i skadestånd för kränkning. Jag känner inte personerna, vet ej hur dom ser ut eller var dom bor. Jag har alltså i fyllan gjort en riktigt dum sak (om det nu bevisas att det är jag), har aldrig gjort något sådant förut och skäms oerhört såklart. Och blir jag dömd så kommer jag givetvis acceptera det och jag klandrar inte de som anmält mig.
Jag är skitskraj, min fråga är enkelt vad följderna kan tänkas bli för mig. Kommer jag hamna i fängelse?! Kommer jag få betala skadestånd på nästan 20.000 kr? Jag är sjukskriven, har ingen SGI och går på lägsta försörjningsstödet. Sitter dag in och dag ut och skäms så jäkla mycket över hela situationen och hoppas verkligen på att det inte är lika illa som dom förklarar det.
Tack på förhand!
De måste bevisas att du verkligen säger de påstädda sakerna genom den däe ljudfilen, annars blir det ord mot ord. Eller rättare sagt ord mot missminne.
Även om de hörs så är det ingen garanti att deras ev skadeståndsyrkande gillas, beror på flera variabler.
Dock vid ev fällande dom så blir det inget fängelse, kanske böter eller som värst villkorlig dom.
Har själv åkt dit för samma rubricering fast värre, inslag av våld osv, och jag klarade mig från fängelset. Så ser inte varför du inte skulle göra detsamma.
Sen visst ,fattar du mår dåligt. Men klandra inte dig själv alltför hårt. Man gör dum skit, det tjänar inget till att älta, utan traska på.