Jag har gjort en bröstförstoring och är av åsikten att om man inte är nöjd med något och kan ändra på det, varför inte göra det då? Men jag skulle råda dig till att vänta, jag tycker personligen att det är för ungt att operera sig när man är 20 år, du är antagligen inte mogen, varken fysiskt eller psykiskt, och jag tycker att du ska passa på att uppleva saker för dom pengarna istället.
Jag har alltid varit väldigt liten med smala höfter och små bröst, petite brukar det kallas. Man kan väl säga att jag hade kropp som en 12-årig pojke.. Jag har alltid kunnat äta massor utan att gå upp i vikt och när jag är inne i intensiva träningsperioder så tappar jag fort i fettvikt, d.v.s att jag ser ganska deffad ut.
När jag blev något äldre, runt 22-24, så fick jag ändå lite mer former, jag gick upp en storlek både runt höfter och bröst men trots det så har jag fortfarande idag stl 24-25 i jeans.
Jag sa tidigt att jag ville förstora mina bröst, jag var inte nöjd med varken form eller storlek, men det fanns inte ekonomiskt utrymme till en början och dessutom ville jag vara säker på att det inte bara rörde sig om dålig självkänsla, så jag bestämde mig för att vänta. Jag satte 30 år som en tidsgräns och tänkte att om jag fortfarande känner ett behov då så gör jag det. När jag var 31 år så opererade jag mig.
Jag är glad att jag väntade för kroppen förändras mycket mellan 20 år-30 år, jag tror inte att implantat som jag hade valt i 20 års åldern hade varit särskilt snygga på mig idag. Jag hade då antagligen valt för stora och dom hade suttit på ett annat sätt än vad dom gör nu. Dessutom vet jag att jag gjorde det för att jag ville, inte för att passa in på köttmarknaden. Om det är någon tröst så kan jag ju berätta att jag träffade min nuvarande sambo utan implantat
Jag har gjort bröst som klär min kropp, implantaten sitter under min bröstmuskel vilket gör att jag inte kommer att ha problem med amning, mammografi och "kanterna" syns inte. Dom gick in genom armhålan på mig och jag har knappt märkbara ärr, skulle någon påpeka det så kommer jag undan med att det är en rakningsskada.
Min stora mardröm var att jag skulle få stora "sillisar" men jag är jättenöjd, jag kan ha kläder som aldrig passat förut, jag kan gå i kläder utan bh och jag kan fortfarande träna som vanligt. Hela jag ser större ut, folk uppfattar inte mig längre som spinkig och jag får komplimanger om att jag har fått fina former. Dom flesta reagerar inte på att det bara är brösten som blivit större, utan uppfattar det som att jag växt till mig och blivit vuxen
Skulle du nu bestämma dig för en operation i alla fall eller undrar över något så bara fråga på!