2011-04-03, 13:31
Medlem
Hej! Jag har ett pinsamt problem som jag inte längre vet hur jag ska hantera och tänkte fråga här om nån varit i samma situation och vad du isåfall gjort åt saken.

Jag är 20 år och mitt problem är att jag har inga bröst. Jag fyller knappt ut en A-kupa. Det finns alltså knappt BHar jag kan ha, och detta medför att jag inte heller bär upp kläder som jag ska. Det ser liksom, konstigt ut. Jag har aldrig visat mina bröst för en kille, aldrig någonsin. Mår fruktansvärt dåligt över detta. Det känns som att jag saknar en kvinnlig del. Ungefär som att jag saknar en näsa, typ. (Hoppas ni fattar). Jag undviker mig själv i spegeln, jag bär ofta stora tröjor som inte ska avslöja mina bröst osv. Under hela tonåren har jag hoppats att de ska växa till sig men nu då jag är 20 så känns det hopplöst. Har varit till en läkare för jag tycker inte detta verkar normalt, men han sa bara att vissa tjejer får såhär små bröst, men stämmer det verkligen? Jag är inte jättesmal eller så, så det beror inte heller på det.

Nu funderar jag verkligen på bröstförstoring men vill gärna höra om någon annan tjej är/varit i min sits? Har terapi hjälpt eller är det bara bortkastat? Är det något fel på mig eller får verkligen vissa tjejer såhär små bröst? Tacksam för alla (seriösa) svar!
Senast redigerad av Redgirl 2011-04-03 kl. 14:00.
Citera
2011-04-03, 13:40
Medlem
Försök att acceptera det, precis som att många gillar stora bröst, finns det såklart de som uppskattar små. Är detta är fortsatt problem kan kanske någon form utav förstoring vara en lösning. Tycker dock resultatet ofta blir väldigt dåligt :/
Citera
2011-04-03, 13:40
Medlem
Ja, jag har sett flera som har väldigt, väldigt, små bröst så du är knappast den enda.
Citera
2011-04-03, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emulgering
Försök att acceptera det, precis som att många gillar stora bröst, finns det såklart de som uppskattar små. Är detta är fortsatt problem kan kanske någon form utav förstoring vara en lösning. Tycker dock resultatet ofta blir väldigt dåligt :/

Håller med dig, det är därför jag tvekar:/ Men nog har man sett väldigt lyckade operationer också. Vill ju dessutom inte ha bomber, utan lagom stora med naturlig form. Om jag visste att dom skulle bli naturliga och snygga så skulle jag inte tveka, men man har som sagt sett många dåliga resultat :/ Just nu känns det dock som att vad som helst är bättre än det jag har nu, jag blir nästan tårögd då jag tittar mig i spegeln
Citera
2011-04-03, 14:04
Medlem
Eliza CTs avatar
Har du verkligen testat alla typer av BH?
Det finns ju som hjälper till att fylla upp så det ser helt naturligt ut.
Du delar ditt problem med massor av tjejer och det behöver inte vara något problem.
Om du inte har p-piller så kan man ibland (inte alltid) upptäcka att brösten blir lite större.
Ja, skaffar man sedan barn framöver så blir det en naturlig förändring (som tyvärr många är missnöjda med senare)

Sen finns ju många opererade som trots dyra pengar blir missnöjda.
Försök ta till dej att det finns många fördelar med att ha små bröst!
Citera
2011-04-03, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Har du verkligen testat alla typer av BH?
Det finns ju som hjälper till att fylla upp så det ser helt naturligt ut.
Du delar ditt problem med massor av tjejer och det behöver inte vara något problem.
Om du inte har p-piller så kan man ibland (inte alltid) upptäcka att brösten blir lite större.
Ja, skaffar man sedan barn framöver så blir det en naturlig förändring (som tyvärr många är missnöjda med senare)

Sen finns ju många opererade som trots dyra pengar blir missnöjda.
Försök ta till dej att det finns många fördelar med att ha små bröst!

Problemet med att "fylla ut" är att då bhn sen åker av med en kille så tappar man helst plötsligt 2 storlekar Då är problemet med att visa dom fortfarande kvar.. Jag försöker verkligen se något positivt men det verkar inte finnas något:/ sen har jag bara träffat killar som verkat besatta av stora bröst, då känner jag bara att jag inte räcker till och drar mig ur hela situationen.
Citera
2011-04-03, 14:28
Medlem
Tro mig, de flesta killar bryr sig verkligen inte om du har små eller stora bröst. Och de som verkligen bryr sig om en sådan skitsak är inga att ha ändå!
Jag personligen tycker mer om små bröst, men ärligt talat spelar det absolut ingen roll. Det är inte brösten jag blir kär i
Jag tycker du ska fundera igenom ordentligt om du verkligen vill förstora för du kanske bara ångrar dig i framtiden. Du är bra som du är, så se inte ner på dig själv. Det är de som bryr sig så mycket om hur andra ser ut att de tvunget ska kommentera som det är fel på!
Citera
2011-04-03, 14:38
Medlem
Eliza CTs avatar
Ja men du! Det finns killar som inte gillar stora bröst!
Ofta är det en barnslig fixering killar har vid dom stora, som dom fått via TV, tidningar mm.
Den som är lite mer mogen uppfattar det på helt annat sätt!
Och antagligen har du fått höra det jag nu säger många gånger: det är inte utseendet på människan som betyder så mycket, utan "insidan"! Och den som är mogen ser det bättre!

Står du ut några år till så kommer du hitta killar som gillar dej och dina bröst!
Du verkar tveksam mot operation. Då ska du inte göra det. Då är det sällan man blir nöjd efteråt.
Och när det är gjort går det inte att göra ogjort. I så fall är det plågsamt och mycket dyrt! Igen. Och flera ärr som ska läkas.
Mvh
Citera
2011-04-03, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Javac
Tro mig, de flesta killar bryr sig verkligen inte om du har små eller stora bröst. Och de som verkligen bryr sig om en sådan skitsak är inga att ha ändå!
Jag personligen tycker mer om små bröst, men ärligt talat spelar det absolut ingen roll. Det är inte brösten jag blir kär i
Jag tycker du ska fundera igenom ordentligt om du verkligen vill förstora för du kanske bara ångrar dig i framtiden. Du är bra som du är, så se inte ner på dig själv. Det är de som bryr sig så mycket om hur andra ser ut att de tvunget ska kommentera som det är fel på!

Jag ser inte ner på mig själv i övrigt, tycker jag ser bra ut (bättre än många). Det är liksom bara brösten det handlar om. Har riktigt äckliga bröstvårtor också, stora svullna och nää.. usch. Sen har du säkert rätt, det finns de som gillar små bröst. Men det är skillnad på små och inga bröst. Tror säkert också att majoriteten vill ha några bröst att ta i. Om en kille ska söka porr så blir nog inte sökordet "small boobs" (fattar du hur jag menar?). Vill känna mig attraktiv i sängen också, då jag är nöjd med min övriga kropp. Känns som att allt förstörs pga brösten, och just nu känns det som att hela mitt liv cirkulerar kring hur jag mår ang brösten. Hur ska jag få pengar till operation? Ska jag prova terapi? Ska jag söka en kille som gillar små bröst? Ska jag förbli singel föralltid och slippa skiten? Ska jag söka till cirkus som missbildad person? Ja, du förstår..
Citera
2011-04-03, 15:08
Medlem
toonyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redgirl
Jag ser inte ner på mig själv i övrigt, tycker jag ser bra ut (bättre än många). Det är liksom bara brösten det handlar om. Har riktigt äckliga bröstvårtor också, stora svullna och nää.. usch. Sen har du säkert rätt, det finns de som gillar små bröst. Men det är skillnad på små och inga bröst. Tror säkert också att majoriteten vill ha några bröst att ta i. Om en kille ska söka porr så blir nog inte sökordet "small boobs" (fattar du hur jag menar?). Vill känna mig attraktiv i sängen också, då jag är nöjd med min övriga kropp. Känns som att allt förstörs pga brösten, och just nu känns det som att hela mitt liv cirkulerar kring hur jag mår ang brösten. Hur ska jag få pengar till operation? Ska jag prova terapi? Ska jag söka en kille som gillar små bröst? Ska jag förbli singel föralltid och slippa skiten? Ska jag söka till cirkus som missbildad person? Ja, du förstår..

Jag är inte helt hundra. Men jag har hört att man kan få statligt stöd till en operation om man lider av sitt problem. Precis som att överdrivet feta får fettsugning och gastric bypass operationer gratis.
Du borde höra med din husläkare, eller vad det kan tänkas vara för läkare...
Citera
2011-04-03, 15:49
Medlem
Hej Redgirl! Jag tycker verkligen att du inte ska göra någon operation! Det är ett jätteingrepp som verkligen kan göra mer skada än nytta, jag tror inte att det förbättrar någonting alls faktiskt!

Som 23 årig kille så föredrar jag små bröst framför stora, alla dagar. Stora bröst ser ofta "vindögda" ut, är opraktiska, stör och är allmänt djävliga.

Svar på frågan om vad du ska göra så tycker jag att du ska vara dig själv. Om du dessutom tycker att du är ganska snygg så är jag säker på att du är det. Man blir intresserad av någons personlighet, möjligen ögonen och ansiktet spelar in en del med. Jag är säker på att du väger upp dina bröst med en killer rumpa eller något dessutom.

Jag tror att du gör misstaget att faktiskt tänka på det för mycket. Försök inte att tänka bort det eller så, utan låt det bara vara precis som det är.

Hoppas att du kan finna dig tillfreds med din egen kropp!
Citera
2011-04-03, 15:53
Medlem
Applesins avatar
Vikt, längd samt BMI vore något innan vi fortsätter. Samt midjemått, under byst och eller byst-omfång. Om du pallar och vara ärlig dvs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in