2011-07-09, 17:34
Medlem
Att du har A-kupa säger egentligen inte så mycket. Vad har du för "omkrets"? (Alltså, 70, 75, 80 osv.)

Och jag ser inget fel/fult i att ha mindre bröst. Det är tusen gånger snyggare med naturliga bröst (oavsett storleken på dem) än med "perfekta" fejkbröst.

Och ett tips annars är att inte ha på dig gigantiska tröjor som du försöker "dölja" brösten med, det gör bara så de ser ännu mindre ut. Lättare sagt än gjort men: Du borde trots allt vara nöjd med dina bröst.
Citera
2011-07-10, 14:48
Medlem
Narkotikovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redgirl
Nu funderar jag verkligen på bröstförstoring men vill gärna höra om någon annan tjej är/varit i min sits? Har terapi hjälpt eller är det bara bortkastat? Är det något fel på mig eller får verkligen vissa tjejer såhär små bröst? Tacksam för alla (seriösa) svar!

Nej, inte bröstförstoring! Snälla!
Du ska veta att det finns många killar som föredrar små bröst, även väldigt små bröst. Jag är en av dem, och jag skulle tycka att det vore väldigt tråkigt om du gick och gjorde en bröstförstoring.

Det finns killar som har väldigt små snoppar, inte fan kan de göra en förstoring på dem. De lever vidare med det, och jag är tämligen säker på att det finns många tjejer som föredrar små snoppar framför stora. Jag kan dock förstå att det kan vara psykiskt jobbigt, vilket jag skyller samhället och dess "så här ska man se ut"-mentalitet på.
Jag kan inget annat än att hoppas att du inte genomför en bröstförstoring, men det är ju givetvis ditt val. Men du ska veta att du är perfekt som du är, och det vore tråkigt om du kastade bort en del av dig själv för att försöka bli en i mängden.

Lycka till.
Citera
2011-12-09, 23:59
Medlem
Det var ruggigt längesedan jag skrev i tråden och jag hoppas att någon läser..

Då det känts som värst så har jag läst i tråden och det har känts lite bättre men ikväll blev droppen. Jag mår så dåligt. Har inte tittat mig själv i spegeln på veckor. Sista tiden har jag haft 3 inlägg ist för 1 i bhn för att fÅ en liiiiten klyfta men det får mig bara att må sämre då pojkvännen uppskattat mina bröst mer.. Alltså, som jag skrev i första inlägget, det känns som att en kroppsdel saknas.. Jag är så glad över allas uppriktiga kommentarer (antar att de är ärliga då alla är anonyma) och de hjälper... I 10 sekunder..

Om ni är fler därute som jag, snälla PMa, behöver verkligen prata med er..
Citera
2011-12-10, 10:41
Medlem
Doktor Muggs avatar
Visst finns det killar som tycker om små bröst, men det är inte särskilt många. Ungefär som det finns tjejer som tycker om korta killar: dom finns, men man får leta väldigt länge.

Bara till att spara ihop ca 40k och gå till en plastikkirurg så är problemet löst. Du kan få precis vilken kupstorlek du vill, vill du ha modell större krävs det dock mer än ett ingrepp.

Alternativet är att du fortsätter att må dåligt, går hos terapeut osv.
Citera
2011-12-10, 10:42
Medlem
kiwigurkas avatar
Det känns som att du skulle behöva gå i terapi för att få bättre självförtroende, som KBT. Det är definitivt inte storleken på brösten som avgör hur pass omtyckt och uppskattad du kommer att bli.
Citera
2011-12-10, 11:37
Medlem
Tycker inte heller du ska må dåligt över små bröst, är inte där det sitter. Om du bara vill förändra bröststorleken för andra tror jag inte det hjälper. Det kommer ändå kännas dåligt på något plan och osäkerheten finns kanske kvar trots att du får större bröst.

En liten övning är att stå framför spegeln och säga positiva saker om dina bröst, upprepa detta gärna varje morgon med motivering varför dem är bra. Det gäller nog mycket självförtroende i ditt fall. Sen fattade jag inte saken med din kille, gillade han dina bröst bättre när du hade stoppning eller när de var som normala?
Citera
2011-12-17, 13:56
Medlem
Hej Redgirl,
känner mycket väl igen mig i ditt problem. Har själv väldigt små bröst och har mått fruktansvärt dåligt över detta. Grät mig själv till sömns många nätter. Min mamma sa att hon skulle sponsra en operation till mig om jag mådde lika dåligt när jag fyllt 20 (är 25 idag). Vid 19 års ålder hade jag själv sparat ihop en hel del pengar men bestämde mig istället för att använda pengarna till en jorden runt resa. Det var det bästa jag någonsin gjort, jag växte mycket som människa och fick ett bättre självförtroende. Nu menar jag inte att du ska resa jorden runt för att bli lycklig. Att säga att man bara ska lära sig att acceptera sig själv som man är, är lättare sagt än gjort det vet jag och det finns ingen mall som passar alla. För mig var det att resa som hjälpte.

Visst jag kan inte heller ha vissa kläder för att de inte sitter snyggt utan bröst, men då drar jag på mig en kort kjol eller en tight topp för att framhäva mina långa ben eller platta mage istället. Tänk hur många tjejer som står och gråter framför spegeln för att de är missnöjda med mage och lår. Man får försöka fokusera på det man har.
Lycka till, du är inte ensam
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in