Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-03, 12:03
  #1
Medlem
MrOaikis avatar
På åttio- och och början av nittiotalet kördes taxibilar av halvtjocka män. Idag är det till absolut största del invandrare från mellanöstern och Afrika. Vad arbetar dessa halvtjocka taxigubbar med idag? Observera att jag inte nödvändigtvis menar de specifika gubbarna, utan mer allmänt den gruppen människor. Den typ som i början på nittiotalet var taxichaffis, vad gör en sådan typ idag?
Citera
2011-04-03, 12:05
  #2
Medlem
Knotknets avatar
Sitter på nån förortskrog och dricker bärs och röker hela dagarna.
Citera
2011-04-03, 12:06
  #3
Medlem
Seriöst hur fan ska man veta det?
Citera
2011-04-03, 12:11
  #4
Medlem
xurras avatar
Kör mycket flygplatser, tågstationer osv kan jag tänka mig.
Där det behövs lite mer service om man jämför med en körning kl 01 en fredags kväll.
Citera
2011-04-03, 12:14
  #5
Medlem
Gått i pension, kanske. Eller bytt jobb och slutat köra taxi, det är ett rätt påfrestande jobb med jobbiga arbetstider, mycket nätter och långa pass(vet, för jag är släkt med en av dessa som körde taxi på 80-90-talet och nu är pensionär, 11-12-timmarspass var inte ovanligt).
Citera
2011-04-03, 12:18
  #6
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katta99
Gått i pension, kanske. Eller bytt jobb och slutat köra taxi, det är ett rätt påfrestande jobb med jobbiga arbetstider, mycket nätter och långa pass(vet, för jag är släkt med en av dessa som körde taxi på 80-90-talet och nu är pensionär, 11-12-timmarspass var inte ovanligt).
Men... nu var det ju inte specifikt dessa gubbar - utan kategorin människor.

Jag tror dessa idag jobbar med att köra färdtjänsttaxi och taxibuss... D.v.s. mestadels dagtidsarbete - obekväma tider för köras av obekväma typer.
Citera
2011-04-03, 12:21
  #7
Medlem
FetFulElak: Ok, jo det stämmer nog rätt bra det du skriver.
Citera
2011-04-03, 12:26
  #8
Medlem
Det lär finnas ett överskott av taxichaufförer i Stockholm, t. ex. Så dessa WT-individer är väl ofta långtidsarbetslösa eller förtidspensionärer numera.
Citera
2011-04-03, 12:38
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wahrsager
Det lär finnas ett överskott av taxichaufförer i Stockholm, t. ex. Så dessa WT-individer är väl ofta långtidsarbetslösa eller förtidspensionärer numera.
Jaha, så taxichaufförer är WT?
Citera
2011-04-03, 13:58
  #10
Medlem
sephines avatar
Körde för en budfirma förut. Där fanns det 4 st. som slutat köra taxi ungefär samtidigt som taxi avreglerades i Stockholm.

Alla utom en av dessa har gått i pension nu. 2-3 år kvar för den ännu verksamme.

För trådens statistiks skull så var två av dessa korpulenta medan de andra snarare var slimmade.
Citera
2011-04-03, 14:12
  #11
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sephine
Körde för en budfirma förut. Där fanns det 4 st. som slutat köra taxi ungefär samtidigt som taxi avreglerades i Stockholm.

Alla utom en av dessa har gått i pension nu. 2-3 år kvar för den ännu verksamme.

För trådens statistiks skull så var två av dessa korpulenta medan de andra snarare var slimmade.

Så bud och annan typ av föraryrken är vad den här gruppen människor fortsatte med? Mjo, låter rimligt.
Citera
2011-04-03, 18:45
  #12
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Enkelt, de sitter och klagar på att invandrarna snor alla jobb och röstar på SD var fjärde år.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback