• 3
  • 4
2011-04-16, 00:12
Medlem
detta betyder ju dock inte att hela omvärlden försvinner för att vi inte kan tala ett språk oO
märklig vändning diskussionen fick, du har ganska roliga tankar ikosaedri ^^
Citera
2011-04-17, 21:29
Medlem
anpe91s avatar
Svar på titeln:
Vi vet inte.
Svårare än så är det inte.
Visst det finns många teorier som stödjer oändlighet, men å andra sidan finns det motargument också, och som många verkar glömma bort så är inte alltid det man tror på nödvändigtvis sant. Enligt mig så krävs bevis innan vi kan sätta en etikett på skiten, istället för att utgå från en teori som redan utgått från en annan som utgått från en ytterligare teori osv.. Detta ser man i vissa religioner där allt är baserat på det övernaturliga utan att ha något som helst hållbart vetenskapligt stöd.
Citera
2011-04-17, 21:35
Medlem
anpe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
tankar och språk är relaterade, därför skulle inget finnas utan språk. det är därför man inte minns något när man var 1 år gammal, för att ingenting fanns då (inga ord eller tankar fanns), så det finns inget att minnas. det måste finnas minne för att något ska kunna finnas, precis som i datorer. inte minnas = inte finnas.

Hjärnan raderar konstant information, det du påstår är alltså inte nödvändigtvis rätt. Unga hjärnor fungerar inte heller som äldre hjärnor, man lär sig inte allt vid ett års ålder.. det finns väldigt många faktorer som har med minnet att göra, och allt är inte ord, visuella minnen finns också.
Citera
2011-04-18, 00:49
Medlem
Jag har faktiskt just börjar analysera kring teorin att tid bara är en ilussion. Det tid symboliserar är alla mollekylers eller atomers position just vid "den tiden". Det enda som existerar är nuet, och det enda som förändras från ett nu till ett annat, är att atomernas position har förändrats. Tiden finns endast för att kunna skilja en händelse åt från en annan. Men ändå kan man uppleva ett tidsförlopp, och se vissa händelser som mer avlägsna än andra... Fan, nu tappar jag bort mig själv i mina tankar! Behöver en annans åsikt, vad säger ni??
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in