Citat:
Ursprungligen postat av Bubuntu
Vad tycker du om detta hemska fakta?
Jag tycker det är en positiv utveckling.
Man får ett mellanläge mellan de två stora skrivbordsmiljöerna, ett mellanläge som kanske kan innebära gemensamma standarder vilket i sig skulle innebära att program som tillhör en skrivbordsmiljö skulle kunna fungera på samma sätt med andra program utanför den skrivbordsmiljön. Så med andra ord, mer valfrihet att klippa och klistra ihop den samling program man trivs bäst med.
Unity är också lite speciellt eftersom deras 3D-läge och deras 2D-läge (slarvigt beskrivna) är skrivna i olika toolkit. 3D-läget är skrivet i GTK, 2D-läget i Qt. Det bör medföra bättre kompabilitet mellan dessa toolkits i längden.
Så, som sagt, jag tycker det är en positiv utveckling. Sen använder jag inte ubuntu, och lär knappast använda unity vilket som. Men jag tror att rätt bra saker kan komma från denna utveckling.
Sen undrar jag om du har testat gnome 3 ens. Det ska släppas nu om 4 dagar, och med tanke på din tidigare kritik, "Unity är en hemsk skrivbordsmiljö som hör hemma i en tablet eller miniPC.", så vet jag inte om du kommer känna dig hemma i den miljön heller.
Men som hash sa, det är ju bara att byta om man inte trivs.