2011-04-06, 08:33
Medlem
Det dog totalt 6 miljoner judar under 2VK eller hur? Judarnas population var 18 miljoner innan kriget, 12miljoner efter. Tyskarna får skulden för alla dessa judars död, t.o.m judar som dog av allierade och sovjetiska bombningar. Säger inte det något till er förintelsetroende ang. "6 miljoner judar dog under Förintel$en"? Tyskland var inte det enda landet som tyckte illa om judar på den tiden.
2011-04-06, 09:27
Bannlyst
Får man av ren nyfikenhet fråga varför det ens spelar någon roll? Jo, förintelsen har skett. Visst, färre än 6 miljoner är det garanterat som dog, men det finns bilder på massgravar, överlevare och, jag är inte säker på detta; ex-nazister som erkännt och berättat om detta.

Varför är ni ens så måna om att försvara nazisterna? Även om de INTE systematiskt mördade miljontals Judar så är det fortfarande bevisat att de deporterade människor som inte passade in i deras världsbild, t.ex. handikappade till koncentrationsläger.
2011-04-06, 09:28
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Ja, men då kunde ju även Hitler ha läst detta, eller hur?
Och därefter tog han beslutet?

Ett beslut i den storleksordningen borde det finnas papper på, har du det?
Citat:
Wikipedia säger 5.9.
http://www.jewishvirtuallibrary.org/...lledtable.html
2011-04-06, 09:34
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Du skulle ju först visa upp några av alla de som hade skickats österut från ''transitlägren''.
Det "avtalet" är lika frånvarande som bevisen.

Du skrev: "---Resterna av gaskamrar, samt tomma Zyklon B-burkar är teknisk bevisning. ---"

...och jag frågade:

"---Bevis för vad?

Användes dessa föremål som bevismaterial i rättegången mot Rudolf Höss?
---"

https://www.flashback.org/sp29898881

Kan du svara nu?
Senast redigerad av BlizzardKing 2011-04-06 kl. 10:13.
2011-04-06, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pervox
Varför är ni ens så måna om att försvara nazisterna? Även om de INTE systematiskt mördade miljontals Judar så är det fortfarande bevisat att de deporterade människor som inte passade in i deras världsbild, t.ex. handikappade till koncentrationsläger.

Det är väl ganska intressant att veta om saker och ting är falsifierade? Hur får du det till att man försvarar nazisternas handlingar?
2011-04-06, 13:27
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Den där siffran är väldigt intressant, och alla dessa tre miljoner kan knappast tyskarna beskyllas för med tanke på den växande antisemitismen i Polen, som resulterade i att polackerna själva hade ihjäl många. Att ledande judar dessutom vägrar låta kvarlevor undersökas för att fastställa dödsorsaker gör inte saken bättre. Saxat lite snabbt från wiki:

Ännu fler dödsfall som är oklara, med andra ord.

Så du menar att de barn och gamlingar som nazisterna skickade till Auschwitz från t.ex Frankrike, Norge och Grekland dödades av polackerna? Du får ta tid på dig att läsa in dig på ämnet om du vill. Att saxa snabbt ur wiki är inget självändamål.
2011-04-06, 13:30
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quilt
Väldigt intressant ämne detta. Måste dock fråga, hur kan det bedrivas seriös objektiv forskning och analys om något man blir fängslad av att ifrågasätta?

Vilka tyska forskare ifrågasätter du?
2011-04-06, 14:32
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhongda
Du påstår att du inte är revisionist, men du försvarar revisionisterna med halmgubbeattacker mot icke-revisionisterna. Nu drar du upp det mest menlösa påståendet någonsin. Vad är det du säger? Vad tror du kring förintelsen?
På vilket vis är detta halmgubbar? Du menar att judarnas som skickades till ryska läger inte är värda att ta upp? Du menar att ryssarnas massmord är "halmgubbar". Säger ju en hel del om dig.

Jag tror definitivt att det inträffade men hävdar bestämt att siffran 6 miljoner (eller 5 miljoner, för den delen) inte är bevisad bortom allt rimligt tvivel. Att då tjata om dessa 6 miljoner mer än någon annan historisk händelse i våra skolor känns inte rätt. Man bör i alla fall ge lite spelrum för diskussion. Något som vi inte gör idag. Vem tror du hör om Hillbergs 5 miljoner i skolan, t ex? Jag hörde 6 miljoner i grundskolan, gymnasiet (Historia A, B och C) och på universitetet.

Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Så du menar att de barn och gamlingar som nazisterna skickade till Auschwitz från t.ex Frankrike, Norge och Grekland dödades av polackerna? Du får ta tid på dig att läsa in dig på ämnet om du vill. Att saxa snabbt ur wiki är inget självändamål.
När sa jag det? De tre miljoner jag nämnde var inte från Frankrike, Norge eller Grekland. De var från just Polen. Vad sägs om att du läser mina inlägg?
Senast redigerad av HC47 2011-04-06 kl. 14:35.
2011-04-06, 14:33
Medlem
Zhongdas avatar
Jag tänker anta att FritzDaCat inte bryr sig om jag besvarar de frågor han fått.

Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Och därefter tog han beslutet?

Nja, det var ett ansträngt argument från FDCs sida. En vettigare ingång är naturligtvis att ni överdriver ett enkelt, och lättförklarat sammanträffande. Det är fullt naturligt att siffran sex miljoner nämns av judar innan förintelsen. Varför då? Jo, för att runt sekelskiftet 1900 var den uppskattade mängden judar i Europa cirka sex miljoner. Det är fullt naturligt att om man talar om det judiska folkets öde - vilket är oerhört vanligt inom judisk kultur - så nämner man siffror nära sex miljoner. Hade man talat om det judiska folkets öde 1850 hade man nämnt en annan siffra. hade man talat om det judiska folkets öde 1940 hade man valt en annan siffra.

Ett exempel du själv har nämnt är rabbi Stephen Wise (detta namn är oerhört vanligt i revisionistkretsar av denna anledning) från 11 juni 1900, vars tal återges i New York Times:

"There are 6 million, living, bleeding, suffering arguments in favor of Zionism."

Varför är då detta ett exempel på revisionism-bullshit? Jo, det finns två uppenbara anledningar.

1. Han säger att de lever, men lider. Det är det totala antalet judar han kommenterar.

2. Vad hade hänt om de första uppskattningarna som hade använts i Nürnberg hade varit 5 miljoner? Jo, då hade revisionisterna istället citerat en viss H Illowizi, som i EXAKT SAMMA ARTIKEL säger "let us not forget the 5,000,000 brethren who are suffering oppression." Uppenbarligen var siffran 6 miljoner inte så mytologisk, om någon på samma konferens kläcker ur sig 5 miljoner.

Kort sagt: Ni bullshittar med siffror.

Vad gäller påståendet om att sex miljoner ska finnas med i Torah kräver jag en källhänvisning över vad i Torah detta ska stå. Jag har sett påståendet ofta, men jag har aldrig någonsin sett det källhänvisas till Torah, utan bara till mysko böcker som inte går att få tag i.

Citat:
Ett beslut i den storleksordningen borde det finnas papper på, har du det?

Ett beslut i den storleksordningen måste inte finnas på ett dokument vi har hittat. Att ordern gick ut muntligt eller att den har förstörts någon gång är två möjligheter. Detta är inget problem ö h t.

Citat:
http://www.jewishvirtuallibrary.org/...lledtable.html

Jag vet inte riktigt vad syftet var med länken, men du har nu gett en judisk källa som ger siffran 5,3 miljoner - inte det enligt dig mytologiska talet sex miljoner.

Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Du skrev: "---Resterna av gaskamrar, samt tomma Zyklon B-burkar är teknisk bevisning. ---"

...och jag frågade:

"---Bevis för vad?

Att det påstådda mordvapnet existerar, och att det fanns tillräckligt med gas för att genomföra det hela. Denna bevisning visar att den story som samtliga SS-vittnen enas om är möjlig att genomföra i praktiken.

Citat:
Användes dessa föremål som bevismaterial i rättegången mot Rudolf Höss?---"

https://www.flashback.org/sp29898881

Kan du svara nu?

Det är fullständigt oväsentligt om det nämnes i rättegången eller inte. Om någon kliver fram om fem år och kan bevisa att Christer Pettersson mördade Olof Palme, spelar det ingen roll om denna bevisning togs upp i rättegången mot CP eller ej.

Fungerar du såhär i din vardag? "Hmm, den här gamla träbron ser inte riktigt hållbar ut. Jag kan ju tydligt se att brädorna är ruttna. Men det har ju faktiskt aldrig tagits upp i en rättegång för 65 år sedan - då kan jag inte lita på att bron är osäker!"

När ska du inse att Nürnberg är ointressant för detta ändamål? När ska du inser att det inte är bevisen som togs upp i Nürnberg som avgör den historiska forskningen en gång för alla? För att vara någon som kritiserar Nürnberg, ger du rättegången en enorm auktoritetsposition den inte förtjänar.
Senast redigerad av Zhongda 2011-04-06 kl. 14:56.
2011-04-06, 14:59
Medlem
Det är bara en massa troll här som anser att så länge man inte hittar the smoking gun så är det inte bevisat. Det finns mängder med vittnen, både nazister och drabbade. Det finns mängder med dagböcker, ritningar och handlingar som beskriver vad man gjort och tänkt göra. Det finns mängder av filmer som visar hur massavrättningar genomförs. Frågan ni bör ställa er är, vad säger att koncentrationslägren hade en humanare behandling av krigsfångar, judar och meningsmotståndare än de bevis som faktiskt finns, även i film?
Nu kommer något jon att fråga efter bevis i form av Hitler själv i en intervju men jag tror knappast att nazisterna hade missat detaljen med att förstöra så mycket man bara kunde i händelse av en kapitulation.
2011-04-06, 15:01
Medlem
Zhongdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
På vilket vis är detta halmgubbar?

Jo, genom att jag aldrig någonsin har hävdat det här:

Citat:
Du menar att judarnas som skickades till ryska läger inte är värda att ta upp?

Detta ovan är bara bullshit. Det är en halmgubbe.

Citat:
Du menar att ryssarnas massmord är "halmgubbar". Säger ju en hel del om dig.

Nej, jag menar inte att ryssarnas massmord är halmgubbar. Jag menar att dina påståenden om vad jag anser om ryssarnas massmord är halmgubbar. Jag menar att dina påståenden om att vi anti-revisionister inte bryr oss om ryssarnas massmord är halmgubbar. Jag menar att ryssarnas massmord är fullständigt oväsentligt när man diskuterar förintelsens vara eller icke vara.

Citat:
Att då tjata om dessa 6 miljoner mer än någon annan historisk händelse i våra skolor känns inte rätt. Man bör i alla fall ge lite spelrum för diskussion. Något som vi inte gör idag. Vem tror du hör om Hillbergs 5 miljoner i skolan, t ex? Jag hörde 6 miljoner i grundskolan, gymnasiet (Historia A, B och C) och universitetet.

Jaha. Det är en siffra som ligger oerhört nära de flesta uppskattningar. Exempelvis Lucy Dawidowicz sätter siffran på 5,9 miljoner. Wolfgang Benz ger siffran 5,3-6,2 miljoner. Yisrael Gutman och Robert Rozett ger 5,3-5,9 miljoner. Siffran sex miljoner är klassisk eftersom att den nämnes i Nürnberg, och i de allra flesta uppskattningar är just sex miljoner den närmast avrundade siffran. Det vore oerhört underligt om ni hade fått höra 5 miljoner, då detta går emot fler studier än 6 miljoner-siffran gör. Det vore också underligt om ni hade fått höra en siffra ner till decimaltal, då undervisningen i skolan nästan aldrig blir så detaljerad.
2011-04-06, 15:11
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhongda
Jo, genom att jag aldrig någonsin har hävdat det här:

Detta ovan är bara bullshit. Det är en halmgubbe.

Nej, jag menar inte att ryssarnas massmord är halmgubbar. Jag menar att dina påståenden om vad jag anser om ryssarnas massmord är halmgubbar. Jag menar att dina påståenden om att vi anti-revisionister inte bryr oss om ryssarnas massmord är halmgubbar. Jag menar att ryssarnas massmord är fullständigt oväsentligt när man diskuterar förintelsens vara eller icke vara.

Jaha. Det är en siffra som ligger oerhört nära de flesta uppskattningar. Exempelvis Lucy Dawidowicz sätter siffran på 5,9 miljoner. Wolfgang Benz ger siffran 5,3-6,2 miljoner. Yisrael Gutman och Robert Rozett ger 5,3-5,9 miljoner. Siffran sex miljoner är klassisk eftersom att den nämnes i Nürnberg, och i de allra flesta uppskattningar är just sex miljoner den närmast avrundade siffran. Det vore oerhört underligt om ni hade fått höra 5 miljoner, då detta går emot fler studier än 6 miljoner-siffran gör. Det vore också underligt om ni hade fått höra en siffra ner till decimaltal, då undervisningen i skolan nästan aldrig blir så detaljerad.

1) Det är väldigt relevant då nazisterna är de enda som i regel nämns när det gäller massmord på judar under kriget, trots att andra ägnade sig åt samma sak om än inte i samma utsträckning. Och om då mer än en tredjedel av polens judiska befolkning befann sig i de sovjetockuperade områdena så är det verkligen relevant, med tanke på att de som fördes bort av ryssarna till en betydande del var judar.

2) Du nämner Nürnberg som en viktig del då det var där siffran 6 miljoner höggs i sten. Rimmar inte så väl med dina uttalanden om att Nürnberg är helt ointressant i sammanhanget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in