2011-04-01, 20:06
Medlem
RevisionistChannels avatar
Revisionisterna Mark Weber och David Cole inbjudna till det amerikanska tv-programmet The Montel Williams Show krossar fullständigt myten om den så kallade ''Förintelsen''.

http://www.youtube.com/watch?v=t9Rkpdv0lu0

http://www.youtube.com/watch?v=M0T3A...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=s5z8h...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=R9S4G...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=8bNyZ...eature=related

Revisionisterna framför flertalet sakliga argument och historiska fakta, medan ''Förintelsehistorikerns'' och ''överlevarnas'' argument endast innehåller samma gamla smörja, helt utan faktabaserad utgång.
Senast redigerad av RevisionistChannel 2011-04-01 kl. 20:12.
2011-04-01, 20:14
Medlem
Kokken87s avatar
Så gaskammarna var bara för syns skull då?
...
2011-04-01, 20:16
Medlem
RevisionistChannels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokken87
Så gaskammarna var bara för syns skull då?
...

De som byggdes efter kriget, eller vilka menar du?
2011-04-01, 20:26
Bannlyst
Vad är det för myter som krossas menar du?
2011-04-01, 20:28
Medlem
Kokken87s avatar
Jo dom pratar ju om det samt att siffrorna på antalet döda skiftat väldigt samt var beräknad med stora felmarginaler, men faktumet kvarstår att Tyskland samlade ihop och separerade människor av annat ursprung. Vilket direkt eller indirekt påverkade deras utgång.
Dokumenten dom hänvisar till som inte direkt påtalade en utrotning av tex judar. Men däremot är det order om tvångsförflyttning och splittring.
Det är blåögt att säga att det inte var en förintelse för att det inte finns direkta order från den tyska staben att skada/döda dessa folkgrupper.
Sen huruvida gaskammarna vart byggda efteråt är omöjligt för mig att svara på, men det finns dokumentation från amerikanska och brittiska förband som upptäckt fånglägren. Och de människor som levt och dött där hade inte enbart blivit vanvårdade under den sista epoken på kriget som dom hävdar i första klippet du länkade till.

Sen finns det dokument från läkare och annan personal som arbetat i fånglägren med detaljerade rapporter och dagböcker som beskriver hur illa det var många gånger.
Om man kan vara källkritiskt mot "förintelsemyten" måste man enligt mig anamma lite källkritik mot de som motsäger sig myten också.
2011-04-01, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RevisionistChannel
De som byggdes efter kriget, eller vilka menar du?

Han menar säkert avlusningsgaskamrarna som användes för att desinfiera kläder, lakan, överkast m.m.

http://www.ihr.org/jhr/v07/v07p-73_Berg.html
2011-04-01, 20:44
Medlem
Kokken87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonRof
Nu tar jag inte ställning till något, men ofta över 20 miljoner kineser dog under andra världskriget?

Hur många zigenare tog dom ihjäl? Jag har fått höra att det var fler romer som trillade av pinn än judar.
Pallar inte hitta källa dock.
2011-04-01, 20:51
Medlem
tantvrists avatar
"Nytt"? Ser ganska föråldrat ut om du frågar mig. Ledsen för ot
2011-04-01, 21:03
Medlem
Minardis avatar
Länkarna till videon finns redan, kanske moderator ska sammanfoga.
https://www.flashback.org/t1493735
2011-04-02, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokken87
Jo dom pratar ju om det samt att siffrorna på antalet döda skiftat väldigt samt var beräknad med stora felmarginaler, men faktumet kvarstår att Tyskland samlade ihop och separerade människor av annat ursprung. Vilket direkt eller indirekt påverkade deras utgång.
Dokumenten dom hänvisar till som inte direkt påtalade en utrotning av tex judar. Men däremot är det order om tvångsförflyttning och splittring.
Det är blåögt att säga att det inte var en förintelse för att det inte finns direkta order från den tyska staben att skada/döda dessa folkgrupper.
Sen huruvida gaskammarna vart byggda efteråt är omöjligt för mig att svara på, men det finns dokumentation från amerikanska och brittiska förband som upptäckt fånglägren. Och de människor som levt och dött där hade inte enbart blivit vanvårdade under den sista epoken på kriget som dom hävdar i första klippet du länkade till.

Sen finns det dokument från läkare och annan personal som arbetat i fånglägren med detaljerade rapporter och dagböcker som beskriver hur illa det var många gånger.
Om man kan vara källkritiskt mot "förintelsemyten" måste man enligt mig anamma lite källkritik mot de som motsäger sig myten också.

Såg precis programmet. Vet inte något som dessa personer sedan tidigare. Men du verkar inte riktigt ha förstått vad dom säger. Eller snarare. Du argumenterar mot ideer dom inte har framfört.
Alla är överens att judar förföljdes. Att judar fördrevs och att det fanns koncentrationsläger där många arbetade sig till döds. Jag tror också att alla är överens om att förhållandena på dessa läger var fruktansvärda mot slutet av kriget. Även om vi nog är överens om att förhållandena inte var så lysande i övriga europa heller.

Frågan som verkar ställas av dessa är om det faktiskt har skett någon medveten "förintelse". Dvs ifall det är sant att man medvetet försökt döda alla europas judar (eller i alla fall så många man fick tag på). För det är ju detta man får lära sig i skolan osv. Det har jag alltid trott.

Det är här inte alla verkar vara överens. (Jag har personligen ingen aning. Har alltid utgått ifrån den allmänt kända historiebeskrivningen från skola osv. Och har inte direkt övertygats om nått annat bara utifrån denna video liksom)

Men oberoende av allt detta så är det du skriver här helt oförståeligt för mig.

"Det är blåögt att säga att det inte var en förintelse för att det inte finns direkta order från den tyska staben att skada/döda dessa folkgrupper.

Detta är ju inte sant. Antingen var det ett förintelseförsök av judar. Eller så var det inte det.
Och var det inte det så ska man inte kalla det en förintelse. Lika lite som att kommunister blev förintade även om allt det du säger stämmer in även på kommunister i nazityskland. Eller någon annan av de alla grupper som nazisterna inte gillade.

Annars, om du definierar förintelse på ett annat sätt så måste du inkludera dessa andra grupper som också passar in på de kriterier du beskriver.

Kan man som ättling till zigenare eller kommunister som blev dödade kräva ekonomisk kompensation likt judar i samma situation?

Frågan är ju också om "förintelse" över huvud taget är ett relevant begrepp då europas judiska befolkning på intet sätt förintats. Varför inte helt enkelt tala om ett folkmord? Som annars är det begrepp som används för att beskriva detta?

Jag menar. Det är ju precis lika fel i vilket fall?

Sedan är det en sak jag reagerat på. Dessa överlevare som sitter och berättar.
Hur länge satt de i lägren? Varför blev de inte dödade? För att de orkade jobba? Var det endast människor som var så sjuka att de inte orkade mer som blev dödade? (inte för att det skulle göra saken bättre, jag bara undrar)

En annan sak jag reagerade på. Du talar om läkare som fört anteckningar över förhållandena. Vad var dessa läkares uppgift om man hade som syfte att systematiskt döda alla fångar i lägren?

Och så en tredje detalj. En kvinna pratade om sin familj som hade skickats till dr mengele direkt när de kom dig och som hon sedan hade hört från folk som jobbade på krematoriet att de var döda.
Dödades de alltså i mengeles händer genom expermient eller vad han nu gjorde? Eller dödades de i ugnarna? Har alltid varit under föreställningen att judar brändes levande i ugnarna. Men av hennes historia verkar det snarare som att det var ett krematorium för att undanröja de som dött/blivit dödade på andra sätt? (Igen, inte för att det ena är bättre än det andra)

Slutligen. Jag håller med dig att det är lika fel om det var 1 miljon eller 6 miljoner judar som dog.
Men det betyder inte att det är ointressant vilken siffra som är sann.
Vi har en rätt att veta vad som är sant. Och om siffran 6 miljoner döda judar i en systematisk utrotning genom gaskammare inte är korrekt så har vi rätt att veta detta. Och då ska vår historieundervisning och förståelse uppdateras efter detta.
Senast redigerad av trollig 2011-04-02 kl. 00:08.
2011-04-02, 09:45
Medlem
Kokken87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollig
En annan sak jag reagerade på. Du talar om läkare som fört anteckningar över förhållandena. Vad var dessa läkares uppgift om man hade som syfte att systematiskt döda alla fångar i lägren?

Specifikt tänkte jag på SS-Läkare Kurt Heissmeyer som arbetade med medicinska experiment på barn, bland annat opererat bort lymfkörtlarna på fler barn och sen injicerat dem med tuberkulos-bakterier.
Han har själv gått ut och sagt i förhör 1964 att han i princip inte såg någon skillnad på judar och försöksdjur.

SS-Läkare Alfred Trzebinski berättar i detalj hur barn och vuxna som överlevt fånglägren och inte fått plats på de så kallade "Vita bussarna" togs till Hamburg där de hängde samtliga i källaren ifrån järnrör i taket. Han beskriver hur han gett så mycket morfin till en del barn att de var medvetslösa och SS-soldater fick använda hela sin vuxna tyngd för att snaran skulle dras åt runt halsen på barn.

Sauce på detta ISBN 91-974861-0-8

Sen hade Tyskarna lika som Sverige under en tid fokuserat på rasforskning, bland annat var vi i Sverige väldigt tidig med detta och hade viss framgång i början.
Det var en av anledningarna till att läkare befann sig på strategiska läger för att mäta/väga fångar för att så hitta bevis på att de var av annan ras.
Självklart hittade man ingenting konkret. Likaså var det i Sverige med, det är därför det lades ned.

Jag blir inte förvånad om någon gräver fram exempel på SS-läkare som hjälpt fångar(inte bara med morfin/smärta).

Du skrev även något om hur de som överlevt att berätta om fånglägerna klarat sig från bland annat gaskammare, det var inte bara för att de fortfarande hade styrkan kvar att arbeta utan också för att de hade lärt sig hur man gömde sig. Minns en farbror som kom till oss i mellanstadiet och berättade om sin tid som barn i fångläger, tror det var i Polen. Han hade slutat gått till matkön för det var där han såg andra människor bli utplockade och sedan försvunna för alltid.
2011-04-02, 12:48
Medlem
Mycket bra film.

En sak jag inte förstår är, varför kalla Birkenbau, Auschwitz etc för förintelseläger när Röda Korset var där och skrev i sina rapporter att det var arbetsläger? Ljög Röda Korset?

Detta är ett flygfoto över Auschwitz som är taget under andra världskriget:

http://img851.imageshack.us/img851/2...auschwitzl.jpg

Är det någon som ser några "massgravar"?

Detta är en Amerikansk gaskammardörr:

http://img641.imageshack.us/img641/883/doora.gif

Det var vanligt att gasa människor i USA för avrättning, mellan 1924 till 1992. Det är hur en riktig gaskammardörr ser ut.

Detta är en av Auschwitz's gaskammardörrar.

http://img809.imageshack.us/img809/2...mberdoor03.jpg

Ser ni det nu?

LOL!

(Sedan kan man fråga sig, vad hände med all giftig gas efter att de har gasat ihjäl alla judar? Du kan ju inte bara släppa ut alla gas i atmosfären? Eftersom det är giftig gas, eller hur? Om du gjorde det skulle du döda alla vakter och soldater. Och om dessa gaskammare var igång 24/7 skulle de hosta ut mer rök än ett kolkraftverk! Du måste göra någonting med gasen. Förvara den någonstans? Jag menar jag är ingen kemist men det här är ju en uppenbar fråga.)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in