Citat:
Ursprungligen postat av
Ljungsbacken
Håller helt med dig om allt du skriver i detta inlägg.
Enda jag kan lägga till på hans plus-konto är att jag tycker han var skön när han debatterade feminism, definitivt kan vara en inspiration när det kommer till träning, samt att han funkar som programledare i såna här smådumma underhållningsprogram på TV. Hur han hanterat skilsmässan med sin exfru i relation till barnen verkar också ha gått till på ett bra sätt. Men privat har han också en del andra egenskaper som sagt, det var inte bara ungdomsgrejer som han växte ifrån.
Och ja, angående hor-köpet: om någon är tvingad eller inte är en mycket större skiljelinje moraliskt än om nån har sex för pengar eller inte. Det är där domen egentligen borde falla, istället faller domen (den moraliska) direkt vid sexköpet som likställs med våldtäkt. Sverige 2020.
Givet att Paolo har tjänat in några plus poäng på kontot genom åren.
Överlag är jag dock mindre imponerad över hans beteende.
Han gör bort sig alldeles för ofta.
Hans senaste eskapader är ju ytterligare ett bevis på det.
Den allmäna, möjligen förhastade domen emot honom är ett problem.
Det kan vara så att han förtjänar allt han fått ta emot, om det visar sig att kvinnan är ett offer för trafficking. Samtidigt kan han bara ha gjort sig skyldig till att ha köpt en sexuell tjänst.
I nuläget vet vi inget om det.
Man kan ha olika åsikter om det givetvis.
Som att han är en fullkomlig idiot som betalar för sex när han har en förmodad fullt sexduglig och sexuellt pigg tjugofem åring hemma.
Eller hade åtminstone.
Jag anser att vi i Sverige är fenomenalt bra på att förhastat avrätta någon verbalt, innan vi ens hunnit samla all fakta på bordet.