2020-05-16, 10:12
Medlem
mrmoonlightss avatar
Flickvännen tackar för allt stöd. Vadå, har någon gått bort, eller? Nej, hennes man köpte sex. Det är helt otroligt orimliga proportioner på den här storyn. Vuxendagiset Sverige. Hur fan lyckas folk göra barn i det här landet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamratuppfostran
Tycker fan synd om Paolo Helt sjukt att alla företag ska få sån jävla moralpanik över att han varit lite kåt och tagit hjälp utav en av världens äldsta yrken.

Oavsett vad kvinnorna har för bakgrund är det aldrig köparens ansvar att ta reda på om dom är "kravmärkta" eller inte. Hur skulle det ens se ut om varje man skulle börja hålla förhör med varenda kvinna innan han betalar för hennes tjänster?

Nä, fyfan. I helgen blir det att stödäta på Paolos restaurang i stan för att visa att han inte är ensam! Hoppas ni alla gör detsamma.

Vilket hål kröp du upp ifrån? Det är inte lagligt att köpa sex i Sverige. Att det finns tomtar som uttalar sig så som du, gör mig mörkrädd.
Citera
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Hora från Kambodja och svensk hora från Uppsala i en lägenhetsbordell, du ser ingen som helst skillnad?

Nej. Det säger ingenting om kvinnans ekonomi.
Citera
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Det vet jag visst. Han har varit på min flickvän, dessutom. Han är 100 % analfetischist.

Så du vet att Paolo gillar analsex och nekas detta hemma?

Har han varit på din tjej samtidigt som har varit ihop med sin nuvarande flickvän?
Citera
2020-05-16, 10:13
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PippiDreng
Hur vet du att hon var utsatt? Sverige är rikt, men det betyder inte att jag är rik.

Oavsett hur knapert du än har det är det ingenting jämfört med landsbygden någon timme från Bukarest.
Citera
2020-05-16, 10:14
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Problemet är just det - han gav en kvinna pengar för att få stoppa kuken i henne, tömma och sedan åka hem till flickvännen.
Återigen, vad är problemet? Bortsett från att det inte var schysst mot flickvännen så är det här ett totalt icke-problem. Sverige har för mycket i-landsproblem av den här sorten.

Citat:
Nu blev ju visserligen inte slutet riktigt som han hade tänkt.
Kan mycket väl ha varit planerat hela grejen. Någon som är så känd som Paolo, har flera företag osv, går inte bara och köper sex så oförsiktigt. Han kanske ville bryta med Evanoff Group AB eller liknande, vem vet, Paolo kanske tjänar bra pengar på detta, och då är smällen han får ta i media värt det hela.

Citat:
Betahanne - är du INCEL eller?
Nej men du är verkligen en betahanne feminist, och tönt.

Citat:
Ursprungligen postat av Madeleine-S
Varför tror du att prostituerade mår bra?
Menar du att precis alla prostituerade mår dåligt? I så fall ljuger du.

Citat:
Och framförallt vad är det som driver detta kvinnohat hos dig?
Det riktiga kvinnohatet står ni feminister för, sluta projicera.

Citat:
Jag är uppriktigt nyfiken eftersom jag aldrig pratar med män som dig i verkligheten.
Nej du omringar väl dig själv bara med tofflande jasägare.

Citat:
I Sverige är det väl bara torskarna som straffas och varför ska det bli lagligt att skada andra för att man mår dåligt själv. Den handlar inte om sex utan mycket våld och förnedring enligt min erfarenhet.
Men seriöst, bara håll käften. Paolo har inte förnedrat eller slagit någon hora. Han betalade någon rumänsk prostituerad för en sexuell tjänst, han skadade inte henne och hon mår bra. Snacket om att "Paolo ger sig på försvarslösa fattiga kvinnor från öststaterna", är bara trams från rika prostituerade som vill skydda deras egna marknad.

Angående prostitution så är det som bekant världens äldsta yrke, och det är inte ett yrke som kommer att försvinna de närmsta åren. Bryr du dig om de prostituerades välmående så är det legalisering som gäller, allt annat är kvinnohatande och mansfientligt feministiskt psychobabble.
Citera
2020-05-16, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Kärlek?

Pablo var knappast på jakt efter kärkek eller bekrätelse, han ville ha en utlösning.

Det magstarka är att TV4 direkt ger honom sändningstid att gråta ut i TV-soffan. Vilket enligt mig drar ner den kanalen till samma nivå som Roberto.

Du har missförstått TV4 och Jenny Strömstedt. Media har gett Paolo och hans kök utrymme. Han har blivit rik och berömd tack vare media. Nu cashar de in!

Paolo Roberto betalar i natura, genom att visa skam och bidra till behjärtansvärda ändamål som utsatta kvinnor. Priset Paolo betalar för sina sexuella böjelser kommer vara skyhögt i förlorade inkomster. Ingen vill se en person vidröra mat när han bökar runt i horträsk.
Citera
2020-05-16, 10:15
Medlem
Är inte så insatt i debatten, men vet man något om tjejen?

Innan man vet något om tjejen, så är det väl ganska dumt att spika upp honom på någon slags offentlig skampåle.

Om tjejen är minderårig, eller på något sätt inte vill vara en del av detta, om hon är tvungen att prostituera sig, för att kunna överleva eller försörja sin familj, då är hon ett offer, och Paolo ett stort svin som faktiskt knappt gjort sig förtjänt av syret han andas, men om tjejen faktiskt är där för att dryga ut sin A-kassa eller whatever, och är i rimlig ålder, och självmant har sökt sig till branschen, så vilka är vi att döma ?

Jag tycker moralen hänger helt och hållet i vem kvinnan är. I samma stund som man utmålar alla prostituerade som offer, så utgår man ju lite ifrån att vi kvinnor är lite huvudlösa och inte vet vårt eget bästa, och när man skuldbelägger mannen, så utgår man ju ifrån att mannen är lite smartare och borde veta bättre än att utnyttja stackars kvinnor som inte fattar sitt eget bästa.
Nej, skulle jag vilja prostituera mig, så skulle jag göra det.

Jag skulle för den delen hellre sälja sex än dela ut tidningar. :-) tidningsbuden är väl mer utsatta än några andra, ute på cykel, i storm och regn klockan fyra på morgonen, tror inte heller dom gillar sitt jobb varje dag..
Hurrbah.. snacka om att bli utnyttjade på arbetsplatsen.
Citera
2020-05-16, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Ingenting antagligen. Ihopdiktat i stundens hetta.

Citat:
Ursprungligen postat av skvallrare
Jag har betalat för sex flera gånger och det har varit under fräscha, ordnade förhållanden. Alltid varit trevlig och omtänksam mot sexarbetaren och jag har fått positiva omdömen som gensvar (utöver njutsamt rajtan tajtan som hon enligt egen utsago också tyckte var tillfredsställande på olika sätt - alltså inte enbart sexuellt).

Nu vet jag naturligtvis inte om hon bara sa så för att jag ska bli en återkommande kund men poängen är såklart: vad för fel ligger i att två vuxna, samtyckande individer går med på att ha samlag där den ena parten också får monetär ersättning? Samtycke går självklart att köpa, det gör vi ju med 99% av alla jobb vi har i samhället.

Bara för att någon är fattig betyder inte att de tvingas till det. Sexarbetaren i detta fall kan säkert återvända hem och jobba på farmen men då tjänar hon inte mer än 20 kr om dagen, till skillnad från att sälja sex för 1500kr styck här i Sverige. I slutändan var det med stor sannolikhet hennes eget val. Dessutom är 1500kr nästan 50% mer än vad en vanlig svensk knegare på landsbygden tjänar på en arbetsdag, och detta tjänade hon alltså på en halvtimme. Hur kan det vara dåligt betalt?

Människohandel, trafficking och allt vad det innebär är hemskt. Skärp straffen för koppleri och lagför torskar som besöker traffickerade tjejer, inte torskar som besöker seriösa eskorter som gör det av helt ren fri vilja.

Jag är som sagt orolig att PR kommer må väldigt dåligt av detta och risken för ytterligare självskadebeteende är överhängande. Hoppas han hittar någon professionell att tala med.

Fast nu blandar du päron och äpplen.

Ja, jag tycker också att den svenska sexlagstiftningen är fel. Anser att en man och kvinna (eller vad man nu vill ha för konstallation) bör få inga avtal om precis vad som helst så länge det sker av fri vilja och utan tvång.

Så ur den aspekten så håller jag med dig.

MEN nu, 2020, har vi den lagstiftning vi har. Då är det den man får förhålla sig till fram tills den ändras. Och med den lagstiftning och med det klimatet vi har nu vad det gäller sexköp i Sverige så får man som torsk som torskar räkna med att bli stigmatiserad och ifall man är en offentlig person räkna med att bli av med uppdrag.

Det bör ingå i ens riskanalys.

Sen är Paolo en jävla tönt som bölar om hur synd det är om honom osv.
Paolo har garanterat knullat horor förut. Han kommer garanterat fortsätta göra det.
För att han gillar det. Så enkelt är det.

Att sitta och tycka synd om sig är löjligt. Man upp istället. Säg att du gör det för att du gillar det. För att det är en privat sak mellan två vuxa. Stå för det du gör.
Citera
2020-05-16, 10:16
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Oavsett hur knapert du än har det är det ingenting jämfört med landsbygden någon timme från Bukarest.

Så hon kom från Bukarest? Intressant. Var kan man läsa om detta? Intervju med kvinnan?

Det finns finns även rika människor i fattiga länder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ylno
Osmart gjort, varför gör man det i Sverige ens, när man kan åka några mil söderut där det är lagligt.
Men vem fan bryr sig egentligen, det köps sex dagligen av män dygnet runt/världen runt. Nu råkade det dock vara en kändis, stå på dig Paolo. Nu pirrar det väl till i alla manshatande feminister där ute.

Precis, nu blir det plötsligt en het fråga med efteranalyser där skitblaskorna utnyttjar varje millimeter.
Sexköp har pågått i evigheter, sponsorerna följer givetvis medias symboliska ställningstagande.
Citera
Medlem
Emolls avatar
Nu efter Paolos avslöjande kan man ju undra hur många fler kändisar som faktiskt ägnar sig åt sexköp. Min gissning är att det är betydligt fler.

Men vad fan försiggår innanför Paolos pannben? Killen har en flickvän som är dunderhet, ung och attraktiv. Det är ju uppenbart att Paolo har psykiska problem, annars hade han inte valt att ligga med ett rumänskt luder med tanke på allt han var villig att offra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in