Citat:
Ursprungligen postat av
ALZ112
Kvällspressen är inne på fjärde dagen och gottar sig i PRs sabbade liv och skillingtryck om att det inte finns lyckliga horor.
Tragedin har övergått i fars.
Att det är hämnd för att han var uppkäftig kan till och med en blind se vid det här laget. Paolo Robertos sexköp är större än Corona, större än lågkonjukturen, större än Trump.
Att små vidriga feminiserade män som Alex Schulman som precis nyligen satt och hånade kvinnorna i vården ute på krogen med sina bröder inte kan låta bli att lägga in en känga mot en kille som Roberto som han skulle överleva i två sekunder mot innan han blev slagen medvetslös är rätt talande för svenska män över lag.
Paolo borde ha slagit ballen i bordet, flinat och sagt "Jag betalade för sex, än sen? Hon var plaskvåt och jag ylade som en älg när jag sprutade." och männen i det här landet borde ha backat upp honom. Istället är det en skock hysteriska moralister som snubblar över varandra för att visa hur duktiga feministmän de är. Tvi fan vilken ynkedom.
I inget annat land hade ett sexköp toppat löpen i fyra dagar under pågående pandemi och kris.
Man får ju ta skeden i handen och anpassa sig i det regelverket som rådet i det landet man bor i. Alternativet är ju att flytta.
Det talar om intelligens om man har förmågan att anpassa sig. Kriminella har inte det. Men det åker och ut och in hela sitt vuxna liv.
Paolo har alltid varit småkriminell. Han vill gärna tänja på gränserna. Han vill inte anpassa sig och vara som andra. Men det kostar på. Den här gången kostade det 100milj - enligt någons beräkningar angående uteblivna tv-program och avtal som nu har brutits.
Är det tecken på intelligens?
Innan detta var han jätte försiktig med att skylta med sin nya - hälften så gamla - flickvän. Han sa att de var ihop ett helt år innan han erkände detta offentligt. Han var rädd för kritiken, eftersom Elin var så ung. Han är ju en "offentlig person" - som han själv konstaterade.
Så det går inte att nu påstå att han inte kände till spelreglerna. En offentlig person får befinna sig i att det han gör hamnar i offentligheten.
Och det är precis därför prinsparet Carl Philip och Sofia nu har brutit med honom. De har som offentliga personer inte RÅD att bli kritiserade pga Paolos härjningar på en bordell. De har redan egen erfarenhet av hur Sofia kritiserades av hennes egna nakenbilder..