2020-05-18, 14:29
Bannlyst
https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater

Här uttalar sig nån om hur det känns att få stryk av Paolo och hans vänner.

Vore det inte kul med en stor samlingssal med folk som han har slagit på, bara så vi får ihop en bild över pungen i kungsans offer?

en stor jävla skit är han, paolo.
Citera
2020-05-18, 14:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temadag
Du menar att man ska ta alla gubbar som går in i ett visst hus och be att få se deras mobiler och se om de har kontanter? Hahahahahah Du skulle skrika skyhögt om de hade det förfarandet
Pablo förlorar nu allt. Han satt i teve och dribblade om att hon kanske var trafikerad och gjorde det sju resor värre för sig själv. Han har nu förlorat allt. Han har ingen framtid.

Nej han äger andelar i några bolag, plus okänt vad han har i Italien. Så han kan nog få ihop ett startkapital om han gör något annat. Kanske återgå till träningen. Starta ett gym kanske?
Citera
Medlem
LawNumberSixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Det jag inte förstår med hans katastrofala intervju är det här snyftande pudlandet. Han menar att han nu står för vad han gjort och så vidare. Inte för att det nödvändigtvis hade räddat hans företag, men jag tror det hade varit mer strategiskt att istället stå på riktigt för vad han gjort. Typ "Japp, jag köpte sex. Jag tycker inte det är någon big deal och jag gör det lite då och då. Visst, jag vet att det är olagligt vilket jag anser är helt sjukt. Men jag har råd med böter. Fuck you."

Jag killgissar på att att ett dylikt uttalande istället fått alla att tycka att karln bara är helt jävla dum i huvudet och inget att bry sig om. Visst, några feminister hade kastat (Paolos) tomatsås på hans restaurang och sen var det bra med det. Antagligen hade väl TV4 inte haft råd att ha kvar en misogyn idiot i vilket fall. Men efter någon månad hade inget kommit ihåg vad som hände. Lite som när Persbrandt åkte dit för narkotikabrott. "Jag älskar kola, det bara är så. Var det något mer ni ville?". Folk orkar inte bry sig, han är bara dum i huvudet liksom.

Sant, han skulle givetvis erkänt att han köpt sex, att han köpt sex förut, att han insett att det är fel, att han ska söka hjälp för sitt problem och bett alla om ursäkt. The End.
Citera
Medlem
Alexander.Nymans avatar
Michael Brinkenstjärna om Paolo Robertos handlingar:
Citat:
"Sexköp är otroligt fel och idiotiskt! Men jag lägger inga personliga aspekter i det som du har gjort och ställt till med!", skriver han och fortsätter:

"Du är en idiot som sänkte hela ditt liv. Detta var inte första gången du hittade någon tjej som var villig för cash...Men förhoppningsvis sista...Eller inte?"

"I ditt fall hoppas jag att du får hjälp och kommer tillbaka...för mig är du en go' påg och härlig vän, men jag kände inte till ditt innersta skit se nu till att få hjälp... Ditt brott är oförlåtligt men jag dömer dig inte och står kvar vid din sida efter 23 års vänskap"

"Så broder ta av dig offerkoftan, håll dig borta från all press och media! Bygg upp ditt liv och ge dina närmaste all kärlek! Avskärma dig!", skriver Brinkenstjärna på Facebook.
https://nyheter24.se/noje/944620-run...-paolo-roberto
Citera
2020-05-18, 14:31
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temadag
Men polisen kan inte veta vad de har i lägenheten att göra. De tar reda på vad de gjort.

Du skulle bli väldigt upprörd om poliser kommer att stå utanför en massa portar och stoppa män för att se om de har kontanter och be dem visa upp sina texter på sina mobiler.

Pablo har inget att leva för längre. Han kan lika gärna ta livet av sig nu.

Polisen har rätt att göra det vid minsta misstanke.
Paolo har väl massor att leva för, bl.a två fina barn. Han kan skaffa sej en vanligt jobb.
Det här är inget att dö för.
Senast redigerad av MeggieCleary 2020-05-18 kl. 14:34.
Citera
2020-05-18, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danmack
Säger i så fall en del om hans intelligens om han tror han vinner sympati genom att hävda att hon var dittvingad.

Det är lätt att säga i efterhand men om du var i samma situation och kände behov av att snabbt uttala dig för att skademinimera är risken stor att också du skulle säga något ogenomtänkt. Det är uppenbart för alla med hjärna att inget av det Paolo sa hade med verkligheten att göra, det var garanterat inte första gången han köpte sex och han ångrade säkert inte själva handlingen, däremot ångrade han att han inte var mer försiktig och t.ex. hade sex med henne på en annan plats.
Citera
2020-05-18, 14:34
Medlem
Stora frågan vem skall överta honom i farmen efter detta??
Jag hoppas det blir Edward Blom
Citera
2020-05-18, 14:35
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nu-lugnar-du-dig
Utifrån intervjun var det väl rätt tydligt att han var ångerfull pga konsekvenserna. Han sa att det var första gången vilket med 99,9% sannolikhet inte var korrekt och han hävde ur sig PK-floskler som han trodde skulle skademinimera. Han sa alltså inget han själv trodde på eller menade och det kom för snabbt.

Det enda han borde vara ångerfull över är mot sin sambo enligt min mening så att känna in och förstå hur han sårat henne och visa det för henne hade varit bättre samt att inte uttala sig alls i media.

Håller helt med dig men vill komplettera att han har svikit sina tonårsbarn å det grövsta. Kan inte vara kul för dom att träffa sina kompisar när pappa varit överallt i media och avslöjats som horknullare och blivit av med alla jobb
Citera
2020-05-18, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungsbacken
Han har typiskt "fulsnyggt" utseende om något. Ser manligare ut än de flesta svenska män och besitter en viss utstrålning, men inte särskilt estetiska drag. Kom ihåg att många svenska män ser ut typ som Anders Lindberg på Aftonbladet, lol. Det största tillkortakommandet PR har rent fysiskt är hans längd.

Snygg i den klassiska meningen är som den gamle landslagsspelaren Olof Mellberg:

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...19wHe&usqp=CAU

https://staticcdn.svenskfotboll.se/i...6df75db67a.jpg

https://upload.wikimedia.org/wikiped...lberg_2006.jpg

Manliga drag, men samtidigt symmetrisk och estetisk. Han är också 1,87 cm lång, vilket är well above average, medans Paolo Roberto med sina 1,74 cm är well below.

Eftersom kvinnor har annan biologi än män kan en kille se ut som Paolo och ändå vara massivt attraktiv inför många attraktiva medlemmar av motsatt kön. Attraktiva egenskaper inkluderar manligt beteende och persona, driv, sen har vi även social status, pengar e t c
Munkfrisyren och dra sitt rykte i skiten genom att knulla horor med en väntande 25 årig nyinflyttad Elin är väl kanske inte så massivt attraktivt?
Citera
Medlem
Francos avatar
Det tycks vara fler än bara "Kapten Klänning 2.0" som gjort anmälan mot Tv4 profilen. Går det att ta reda på vilka som gjort anmälningarna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Polisen har rätt att göra det vid minsta misstanke.
Paolo har väl massor att leva för, bl.a två fina barn. Han kan skaffa sej en vanligt jobb.
Det här är inget att dö för.

Om de trodde det begicks en våldtäkt skulle de ha skyldighet att stoppa den omedelbart. Det är tjänstefel att låta det pågå.
Citera
2020-05-18, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Om produkterna är bra borde det gå att "rebranda" om dem och fortsätta sälja dem. "Tomatsåsen som tidigare var Paolos, men som numera kallas..." kombinerat med "uttalande" om att de (importör/grossist) tar avstånd från PR, men anser att produkterna är fantastiska osv. Importör/grossist ka ju även lägga fram det som att det hela har kommit till producentens kännedom som valt att bryta samarbetet med PR men att producenten ville fortsätta sälja produkterna i Sverige under nytt varumärke. Knäckfrågan blir väl om det går att få till juridiskt utan att PR får någon ersättning, antingen direkt eller genom delägande i bolag. Om media får nys om att importör/grossist betalat PR för rättigheterna/kontakterna lär även rebrandade varor bli svårsålda.

Det har du rätt i. Det är väl det som är värst i allt det här, att oskyldiga drabbas (tjejen han köpte, anställda på Paolos samt hans restaurang, hans barn, Elin osv).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in