Citat:
Ursprungligen postat av
Martensite
Vad tror ni Paolo gör härnäst?
1: Emigrerar till Italien och lever resten av sitt liv där. Satsar på sin vingård
2: Stannar i Sverige, men försvinner helt från offentligheten. Tar ett vanligt knegarjobb på t.e.x. någon sunkig pizzeria i orten.
3: Går vidare och försöker vinna tillbaka förtroendet från svenska folket genom att engagera sig i organisationer som bekämpar prostitution.
4: Tar livet av sig
5: Något annat. Vad i så fall?
Jag tror han kör på alternativ 1 och sticker till Italien. Där anses sexköp inte vara lika tabu, så där hade nog ingen höjt på ögonbrynen. Tror han skulle kunna få ett ganska najs liv i Italien. Där är det ju dessutom fritt fram att knulla horor som han verkar tycka om.
Jag tror han stannar kvar och fortsätter vara en kändis och företagare. Han är stor på sociala media och en massa människor tycker så synd om honom nu. Han kan börja träna folk mot pengar vilken sekund som helst. Om han tar 1500 spänn per halvtimme för personlig träning så är han fullbokad direkt hela året. Ingen kan hindra honom från att fortsätta driva sin Youtube-kanal exempelvis eller att starta andra företag, som han håller lägre profil i. Det är inte synd om honom och han har inte förlorat allt.
Om några år släpps han förmodligen in i värmen igen, precis som en massa andra människor som gjort fel och fejkar att de ångrar sig/skyller på droger eller annat. Han försökte bara avklara hela kedjan av "jag gjorde ett misstag" till "jag ångrar mig så" till "jag arbetar med mig själv" till "jag har lärt mig så mycket om mig själv" till "jag är en ny och bättre man nu" till "jag vill lära andra män att bli bättre precis som jag" på ett dygn. När han kör hela den grejen om två tre år kommer jag att tycka han är lika fejk då som han är nu. Men många köper sådan skit. Det är direkt förvånande att Kapten Klänning inte tagit sig tillbaka till scenen för att diskutera hur han utvecklats. Folk är suckers för skitsnack. Och han kan ju alltid bli frälst. Allt är ok i kyrkan om man bara säger högt att man ångrat sig.