2020-05-17, 23:50
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creer
De bryr sig om drev mer än om pengar. Företag liksom politiska partier är extremt känsliga för mediadrev.

Själv hade jag fortsatt köpt Paolos-produkter.

jag tror att du och dina kompisar är ett lite för litet underlag för att ni ska vara intressanta. Politiska partier vill ha röster därför bryr dom sig om åsikter. Företag vill ha pengar därför bryr dom sig om åsikter men bara dom som ger pengar vilket media drev sällan gör
Citera
2020-05-17, 23:51
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Företagen bryr sig bara om PK-mediadrevet. Om detta hade skadat försäljningen vet de inte eftersom konsumenterna ej fick chans rösta med plånboken.

Tror du att företag inte har analyserat situationen? Det är ju bara att läsa denna tråd för att få en uppfattning om vad folk tycker om PR. Och detta trots att män som även de köper sex förmodligen överrepresenterade på FB.

Hade det funnits en chans att detta skulle lett till högre vinst hade inte exakt alla samarbetspartners dumpat Paolo Roberto som vore han gårdagens räkskal.
Citera
2020-05-17, 23:52
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bandspelaren
När man kommer till den prostituerade så duschar man. Jag brukar duscha före men även på plats. Den prostituerade är färdigduschad och har raffset på när man anländer. Lakanen byts knappast mellan varje kund men renlighet är kutym i Finland åtminstone. I sängkammaren har man dämpad belysning så eventuella spermafläckar syns inte men man använder kondom och den rullas av intill skräpkorgen på sidan om sängen. Sen torkar man snoppen med hushållspapper som finns på nattduksbordet. Jag brukar sen ligga och mysa lite med tjejen. Kan komma efterdropp. Det är så länge sen nu så jag minns inte om jag låg helt naken under myset.
Efter en stund blir det ett nytt försök. Samma procedur. När man är klar duschar man. Sen brukar jag krama och klämma lite på tjejen innan jag far därifrån. vad hon gör sen vet jag inte.

Tack, det låter trovärdigt. Men det tar nog längre tid än PRs 30 minuter? 1 timme som du skrev förut?
Citera
2020-05-17, 23:52
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merdive
Intressant, hade ingen koll på detta. Det skulle alltså kunna vara fråga om någon slags fiktivt/symboliskt ägande - han "äger/ägde" aktierna men att utan att kunna förfoga över dem som han vill/ville?

Japp det är vanligt i mindre företag att du har t.ex en hembudsklausul som innebär att delägare är skyldiga att erbjuda andra ägare sina aktier innan dom bjuds ut till någon annan. Då finns det oftast en värderingsprincip med i bilden för att minska problemen
Citera
2020-05-17, 23:53
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
PR har tidigare sagt att han "förstört sitt liv". Om han nu sitter på 100 milj. så hade han förmodligen inte uttryckt sig så. Jag tror du har en överoptimistisk bild av hans faktiska ekonomiska situation. Den här härvan är ett hårt slag mot honom. Frågan är hur hårt.

Givetvis är hans liv förstört eftersom han måste börja om på nytt. Men mycket ligger ju i att hans barn blir lidande i och med sitt kändisskap.
Citera
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Från att ha varit en sketen boxare .så blev han kock...har han överhuvudtaget kockutbildning...
Hur svårt är det att göra pizza?
Citera
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Han har varit lång från megakänd. han har hankat sig fram med lite jobb från framför allt fyran. Såg att han fick 300 000 för farmen vilket knappast är någon jätte lön. han har säkerligen försörjt sig bra men knappast byggt upp någon förmögenhet. I så fall borde inte hans företagsverksamhet bygga på att hyra ut namn och ansikte utan snarare att äga.

Instämmer, han äger ju nästan inget i praktiken.
Citera
Medlem
För det första, är tjejen inget offer:
1500 kr per halvtimme.
Tjejen får hälften.
Får ca 5 kunder per dag, tjänar 3750 per dag. 112.500 kr per månad. Motsvarar ett år torka bajs på äldreboende i Rumänien.

För det andra, många prostitutionshärvor samarbetar med polisen. Kändisar åker dit för ofta, undra varför?

För det tredje. Ja, det finns ingen sex inom äktenskap i Sverige. För lite i bästa fall. Män är tvungna att söka någon annanstans.

För det fjärde, om just han behöver köpa sex för att ha sex, är det bara bevis att det svenska samhället är torrt och kört.

För det femte. Att på grund av att en man köper sexuell tjänst blir man uthängd som värsta brottsling när riktiga brottslingar och tegnellare härjar fritt är ännu ett bevis till på att det svenska samhället är kört.
Senast redigerad av flashbackin 2020-05-18 kl. 00:00.
Citera
2020-05-17, 23:54
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Jag tror inte begreppet "aktsam våldtäkt" används även om man kan tro det för att begreppet "oaktsam våldtäkt" existerar.

Det är vanligt vid våldtäktsmål att mannen hävdar att "han inte visste...".

I och med denna lag åligger det en plikt att ta reda om flickan är med på att knulla eller icke...

Och när det kommer till prostitution kan det ju vara så banalt som att hon får betalt eller inte?
Citera
2020-05-17, 23:54
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Ja, är man ute efter någon slags romantik är nog inte sexköp rätta vägen att gå.
Personligen tycker jag att upplägget påminner lite för mycket om ett (väldigt dyrt) besök hos "snoppdoktorn". Betala i receptionen! Byxor av! På med gummi! Vad är klockan?
Men mina personliga preferenser behöver förstås inte delas av alla. För vissa är kanske "ett okomplicerat knull" värt pengarna.

Men vissa killar kan ju få svårt att få stånd om de är stressade eller nervösa (Har jag hört). Det gäller troligtvis inte PR får man anta med de sex-vanorna.
Citera
2020-05-17, 23:55
Medlem
Citat:
Vad är din teori till att man helt ignorerar människohandlarna, både i debatten och från polisens sida?

Kan det vara så att någon människohandlare i detta fall inte existerar?

Idiot! Det står tydligt i rapporterna om olika insatser att man inte har resurser och att det är svårt att bevisa. Man skiter i att tillsätta resurser för att lösa den grova kriminaliteten. Du är ju igång för 3 dagen med ditt svammel om att alla rumänskorna är här för att sälja sex helt själva och tjäna pengar. Du är blåst fatta det!
Citera
2020-05-17, 23:57
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Givetvis är hans liv förstört eftersom han måste börja om på nytt. Men mycket ligger ju i att hans barn blir lidande i och med sitt kändisskap.

Ptja, förstört och förstört. Hans kändisliv är förstört, men jag har svårt att se att han på grund av detta skulle ha större problem än någon annan "vanlig svensson" att hanka sig fram här i livet. Sett ur det perspektivet är det väl kanske hans tidigare kändisskap som möjligtvis kan bli ett problem i sådana fall. Tveksamt att någon arbetsgivare skulle rekommendera kundkontakt ett tag framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in