2020-05-17, 23:35
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Använd inte självmord som ett argument oavsett hur du själv ser på det eller har upplevt det. Jag kan inte avgöra i vilken utsträckning PR är exponerad för risken att välja den vägen och det kan inte du heller. Således är det då bättre att inte spekulera om det.

Varför är det bättre att inte spekulera om?

För att alla efter drevet ska kunna säga: Vi hade ingen annnnnnnnning! Vi var naaaaaaaaivaaaaaaa!

Det är väl ganska självklart att oproportionerliga drev som skjuter hela livet i sank för folk kan orsaka att människor tar livet av sig. Det är en exponering av risk i sig självt. Men så kan det gå när media i en klickekonomi har blandat ihop begreppen allmänintresse med allmänt intressant.
Citera
2020-05-17, 23:35
Bannlyst
Tror inte ett skit på hans snack om " tomrum i själen " yadiyadi. Han var kåt och sugen helt enkelt.

Han hade vunnit mer respekt hos mig om han bara sagt som det var, kanske om han dragit till med " sexmissbruk" eller något.

Har all förståelse för att det kan pocka på lite i dom nedre regionerna när en dam av detta slag sätter sig i ens knä.

Men, spelets regler, i Sverige är sexköp olagligt. Gör du detta riskerar du att åka dit.

Vill man undvika lagföring får man ägna sig åt sådant utomlands, i land där det är lagligt.

Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
Vid oaktsam våldtäkt så saknas uppsåt.

Man undrar vad som blir nästa steg. Ska man som man bli dömd för våldtäkt för att kvinnan " ångrar sig " efteråt också men knullat helt frivilligt? Och sedan? Straffbart att födas med kuk också?

Tur jag har en sambo sedan många år tillbaka och inte behöver vara ute på dejtingmarknaden.
Senast redigerad av FornarRuniR 2020-05-17 kl. 23:38.
Citera
2020-05-17, 23:36
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Så det är en "snällare" våldtäkt helt enkelt, typ som ett dråp?

Vållande till annans död är nog mer träffande. Vid dråp vet man att man dräper men kläcker idén vid tillfället.
Citera
2020-05-17, 23:38
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merdive
Inte helt säker på att jag uppfattat din fråga rätt, men bolagsengagemang går ju att se med hjälp av exemplevis Ratsit. Som jag förstår det är Paolo minoritetsägare (25-50%) i Körunda Golf & Konferenshotell och i Körunda Holding, samt majoritetsägare (50-75%) i Punch Drunk Entertainment AB. Det borde väl innebära att åtminstone det sista företaget så att säga är Paolos eget (dess enda övriga ägare är därtill hans exfru). Sen är väl frågan om Punch Drunk Entertainment kommer ha särskilt många kunder framöver...

https://www.ratsit.se/19690203-Paolo...K7br-NvBIqwjPM

När det gäller Körunda:

”När Expressen frågar företagets vd Ann-Charlotte Wahlstedt om detta, både på telefon och i mejl, så väljer hon att inte svara.
Hon säger däremot att Paolo Roberto inte äger några aktier i företaget. ”

https://www.expressen.se/nyheter/hot...paolo-roberto/
Citera
Medlem
Merdives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Körunda förnekar att han är delägare så det enda han har är Punchdrunk som han eventuellt samäger med exhustrun. Hans hundratals anställda och tiotalet företag finns nog bara i hans huvud

Jo, men information på Ratsit måste väl komma från Skatteverket eller vilka det nu är som registrerar ägarandelar o.s.v...? Svårt att se hur den skulle kunna vara felaktig, om nu inte Paolo väldigt nyligen sålt sina andelar och avsagt sig uppdraget som ledamot. Sen kan jag ju emellertid förstå att Körunda inte är jättestolta över att hans inblandning...
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det är inte så att han ska bli inbjuden till kändisfester. Skit i etablissemanget. Han kan bli delägare i gym som tränar elitidrottare och har många kunder eller andra verksamheter knuten till hans kunskaper.

Du tror inte att elitidrottare har högre krav på kunnande än en bedagad boxare. Tror knappast att Armand Duplantis känner ett behov av hans tjänster. . Vilka kunskaper i övrigt har karln
Citera
2020-05-17, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Ditt argumenterande haltar väsentligt när du försöker motivera ett sexköp mha ett handikapp.

Som om tillgång till en annan människas kropp vore en mänsklig rättighet.

Enligt Maslows behovstrappa är sex, närhet och intimitet ett grundläggande mänskligt behov. I dagens isolerade samhälle betyder det ännu mer, särskilt för någon som annars inte har tillgång till det.

Det må inte vara en mänsklig rättighet men det finns ingen anledning varför det ska behöva vara olagligt. Varför ska staten bestämma vad två vuxna personer kommer överens om att göra i sängkammaren? Förklara det för mig är du snäll.
Citera
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Gärningsmannen begår en våldtäkt men tror att det är vanlig lyxprostitution. I själva verket är det en rumänsk sexslav. Så har jag begripit det. I vanliga fall ganska svårbevisat.

"Oops! I raped!" typ...

Man borde ju tycka att man skulle kunna se skillnad på en lyxprostituerad och en öststatsflicka med gråten i halsen, men det är väl som dom klassiska bortförklaringar "jag trodde hon var arton" eller "var hon drogad? jag trodde hon blunda för att hon njöt"
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ett möjligt alternativ för honom att undvika kritik, i alla fall offentlig sådan är att bli religiös, finna Allah och konvertera till islam. Som troende muslim blir han skyddad från attacker från media och offentliga personer.

Sant. Men han är ju katolik, och verkar stoltsera med sin tro i vissa sammanhang. Här är en intervju med honom för Global Catholic Television Network (GCTN) där han talar om en genomgripande spirituell erfarenhet när han var i Rom. Skryter en hel del om pengar om "girlfriends" också:

https://www.youtube.com/watch?v=SCx3Mdib5D0

Typ 17 minuter in. "It was a very, very good priest. He understood Sweden. He understood that we have free sex and everything in Sweden."

(Tror väl inte särskilt mycket på hans spiritualitet. Mer en del av hans "italienar"-image.)
Citera
2020-05-17, 23:41
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merdive
Jo, men information på Ratsit måste väl komma från Skatteverket eller vilka det nu är som registrerar ägarandelar o.s.v...? Svårt att se hur den skulle kunna vara felaktig, om nu inte Paolo väldigt nyligen sålt sina andelar och avsagt sig uppdraget som ledamot. Sen kan jag ju emellertid förstå att Körunda inte är jättestolta över att hans inblandning...

Vet ej men hans innehav kan vara kopplat till samarbetet och om det avbryts så får han antingen lämna tillbaka dom eller köpas ut till en tidigare överenskommen summa
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Njae, inte toppviner som man hittar i Toscana eller Piemonte Han hade nog tänkt kränga nått plonk under eget namn på Systembolaget

Mmm-m..

Man får det man betalar för, kvalitet kostar. Vare sig det gäller prostituerade eller vin.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Inte för att vara den som är den men om du är ute efter snuskiga noveller så finns det kanske bättre ställen att införskaffa sånt.
Men hur som helst, ja, det kan ha varit precis så tråkigt som du beskriver det. Att betalning redan var avklarad innan det blev något "åka av" kan vi nog vara ganska säkra på, men hur renliga alla inblandade var och exakt när nästa kund dök upp lär vi nog aldrig få svar på.

Busted! Ja det var ju en trist sex-historia, tänk att PR betalade 1500 kr för det. Varken självförnedrande spermafläckar eller romantik. Tydligen inte ens förspel har jag fått veta. Jag förstår då att 30 minuter räcker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in