2006-06-05, 11:12
Medlem
Jag tycker det är lite märkligt att den här "street fightern" och bråkstaken som misshandlat folk och spridit terror har lyckats hamna i TV-rutan och blivit ett med hela svenska folket.

Är det så att för att lyckas så ska man misshandla oskyldiga personer och verka tuff i kungsan på 80-talet. Sen får man ha egna TV-program.

Man kan ju likna detta med att om Hitler inte hade tagit livet av sig, då skulle han blivit omtyckt efter andra världskriget och skulle sen ställt upp på TV-program där han porträtteras som en snäll gubbe som hade historieprogram.
Citera
2006-06-05, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erkan_O
Jag tycker det är lite märkligt att den här "street fightern" och bråkstaken som misshandlat folk och spridit terror har lyckats hamna i TV-rutan och blivit ett med hela svenska folket.

Är det så att för att lyckas så ska man misshandla oskyldiga personer och verka tuff i kungsan på 80-talet. Sen får man ha egna TV-program.

Man kan ju likna detta med att om Hitler inte hade tagit livet av sig, då skulle han blivit omtyckt efter andra världskriget och skulle sen ställt upp på TV-program där han porträtteras som en snäll gubbe som hade historieprogram.

Det var ju också en liknelse....
Citera
2006-06-05, 11:57
Medlem
Är smart

Citat:
Ursprungligen postat av Erkan_O
---Är det så att för att lyckas så ska man misshandla oskyldiga personer och verka tuff i kungsan på 80-talet. Sen får man ha egna TV-program....

När Hildebrand skulle göra Stockholmsnatt så fick han rådet av någon polis att han inte skulle göra det med den värste slagskämpen i Kungsan (Bo-Roland eller vad han hette) med motivet att han inte var riktigt klok. Nr 2 däremot var egentligen en smart kille så kör med honom istället, tyckte polisen. Och det gjorde Hildebrand.

Hade Paolo bara varit en korkad slagskämpe hade han inte fått alla chanser han fått. Klart gatusmart kille skulle jag säga. Ingen akademikertyp direkt men som sagt; Gatusmart.
Citera
2006-06-05, 13:11
Medlem
En gamal polare till mig har en firma tillsamans med sin farsa där dom gör "actionljud" till filmer, tex. smällarna när folk slåss...
Dom hade gjort ljudet till någon b-film Paolo var med i. 9mm kanske, jag vet inte...
I varje fall så när inspelningen var avslutad så hade hela inspelningsteamet avslutningsfest på typ Cafe Opera vid stureplan.

Kvällen blev en riktig blöt festarkväll, mycket sprit, mycket skratt och dansande, alla var ju glada över att dom drog det hela i land.

Min kompis, Janne kan vi kalla honom, Är en störtskön kille, men lite av en nörd. Ser faktiskt ut lite som en av killarna i FC Z...Med andra ord komer han inte ut och festar så mycket, så han var nog gladast av alla.

Janne blev dyngrak och fick nog lite hybris av att vara där bland alla koola mediemänniskor och började ragga friskt på diverse heta stureplanskatter, plötsligt blev han utstirrad och hotad av någon jävla iransk hobbygangster vars syrra Janne tydligen hade "stött" på.
Den iranska hobbygangstern skulle både skjuta, hugga, gräva ner och märka Janne, allt på samma gång...

"stöter du på min syrra va? stöter du på min syrra din svennefitta?" Osv...

Janne blev förståss skitskraj och sprang iväg i panik på sina spinkiga datanörds-ben...och gömde sig bakom Paolo.
Paolo som var säkerligen hög på media-uppmärksamhet och filmbolagssponsrad sprit, Tog fram sina gamla maneer ifrån åttiotalet och stegade fram emot iraniern och hotade honom
(ingen hotar paolos kompisar licksom)
Iraniern som inte fattade hur hans gamla ungdomsidol Paolo Roberto kunde vara med den dära felplacerade nörden började stamma och ursäkta sig med gråten i halsen.
Allt medans Nörd-Janne tittade fram bakom Paolo och skrek ...JAG KNULLAR FAAN DIN JÄVLA SYRRA!!

Sedär...en liten historia ifrån verkligheten...
Citera
2006-06-05, 13:32
Bannlyst
Riktigt...

Citat:
Ursprungligen postat av Mr Unique
En gamal polare till mig har en firma tillsamans med sin farsa där dom gör "actionljud" till filmer, tex. smällarna när folk slåss...
Dom hade gjort ljudet till någon b-film Paolo var med i. 9mm kanske, jag vet inte...
I varje fall så när inspelningen var avslutad så hade hela inspelningsteamet avslutningsfest på typ Cafe Opera vid stureplan.

Kvällen blev en riktig blöt festarkväll, mycket sprit, mycket skratt och dansande, alla var ju glada över att dom drog det hela i land.

Min kompis, Janne kan vi kalla honom, Är en störtskön kille, men lite av en nörd. Ser faktiskt ut lite som en av killarna i FC Z...Med andra ord komer han inte ut och festar så mycket, så han var nog gladast av alla.

Janne blev dyngrak och fick nog lite hybris av att vara där bland alla koola mediemänniskor och började ragga friskt på diverse heta stureplanskatter, plötsligt blev han utstirrad och hotad av någon jävla iransk hobbygangster vars syrra Janne tydligen hade "stött" på.
Den iranska hobbygangstern skulle både skjuta, hugga, gräva ner och märka Janne, allt på samma gång...

"stöter du på min syrra va? stöter du på min syrra din svennefitta?" Osv...

Janne blev förståss skitskraj och sprang iväg i panik på sina spinkiga datanörds-ben...och gömde sig bakom Paolo.
Paolo som var säkerligen hög på media-uppmärksamhet och filmbolagssponsrad sprit, Tog fram sina gamla maneer ifrån åttiotalet och stegade fram emot iraniern och hotade honom
(ingen hotar paolos kompisar licksom)
Iraniern som inte fattade hur hans gamla ungdomsidol Paolo Roberto kunde vara med den dära felplacerade nörden började stamma och ursäkta sig med gråten i halsen.
Allt medans Nörd-Janne tittade fram bakom Paolo och skrek ...JAG KNULLAR FAAN DIN JÄVLA SYRRA!!

Sedär...en liten historia ifrån verkligheten...

Riktigt skön historia Det var sådant här jag efterlyste i tråden

Det var bara en grej som jag fastnade på i din story,
Cit; "typ Cafe Opera vid stureplan" ??!
Du är inte från stockholm va ?
Citera
2006-06-05, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irffan
Riktigt skön historia Det var sådant här jag efterlyste i tråden

Det var bara en grej som jag fastnade på i din story,
Cit; "typ Cafe Opera vid stureplan" ??!
Du är inte från stockholm va ?

Hehe, jo visst fan e jag det, men jag har väl dålig koll på city, antar jag

Cafe opera är vid kungsan va?
Citera
2006-06-05, 14:33
Medlem
http://www.flashback.org/showpost.p...&postcount=106

Icke att glömma "Paolo och tungan"
Citera
2006-06-05, 14:36
Medlem
JackassTREs avatar
Tack "Irffan" för storryn, mycke bra

Tänker på Paulo enbart som en trevlig kille! Men jag kan tänka mig att vissa fick frossa när de som tränade hos "Chago" tog en sväng på stan i lappade byxor och gula adidas munk jackor och lätta grå Karhu skor! men att det var hårda mot oskyldiga, nej nej, De som fick en knogmacka var där för att testa om bojsen var så farliga, Kan bara se humor i det hela eller om man ska kalla det för ett pojk-fasoner
Citera
2006-06-05, 14:44
Bannlyst
Uttrycket Kungen av Kungsan kom givetvis inte från Paolo själv.
Som vanligt var det massmedia som slog på stora trumman....
Citera
2006-06-05, 14:55
Medlem
Makkos avatar
Åkte hiss vid södermälarstrand med Paolo för en massa år sedan, liten rackare
han gick knappt till bröstet på mig.

Träffade honom oxå dagen/dagarna efter han sista riktiga förlust i Haga parken, där han var och tog lite frisk luft med ett par tjejer, då var han inte så kaxig, såg fortfarande groggy ut efter förlusten. (svullen och dann)

Hade även en gammal kamrat som fått en käftsmäll av honom 89/90 tror jag det var...länge sen.
Citera
2006-06-05, 14:58
Medlem
Takayamas avatar
Way back

Gick 1.an på gymnasiet i Farsta och den ena av tvillingsystrarna He_ _lin gick på mitt b-språk. Den andra var vid tiden för Kungsankravallerna en tjej som trodde att hon var Paolos flickvän. Kan mycket väl ha varit så, likväl som han kan haft andra..

Hon gick under namnet "Cajal" efter som det hävdades att hon spräckt sin hymen med en sminkpenna.

Så indirekt kan man säga att Paolo är buksvåger med Elisabeth Arden.
Citera
2006-06-05, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemmy Caution
Vet att hans fru, Lena, skrivit någon feministisk c-uppsats. Dessutom har hon vikt ut sig i Cafe och är tillsammans med Sveriges största macho man. Smart tjej, säger en del om feminismen...

paolo roberto har schyssta åsikter. om hon vill ha en machoman så har hon valt någon med hjärna och humor åtminstone. han är jäkligt mänsklig och smart för att vara macho.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in