En gamal polare till mig har en firma tillsamans med sin farsa där dom gör "actionljud" till filmer, tex. smällarna när folk slåss...
Dom hade gjort ljudet till någon b-film Paolo var med i. 9mm kanske, jag vet inte...
I varje fall så när inspelningen var avslutad så hade hela inspelningsteamet avslutningsfest på typ Cafe Opera vid stureplan.
Kvällen blev en riktig blöt festarkväll, mycket sprit, mycket skratt och dansande, alla var ju glada över att dom drog det hela i land.
Min kompis, Janne kan vi kalla honom, Är en störtskön kille, men lite av en nörd. Ser faktiskt ut lite som en av killarna i FC Z...Med andra ord komer han inte ut och festar så mycket, så han var nog gladast av alla.
Janne blev dyngrak och fick nog lite hybris av att vara där bland alla koola mediemänniskor och började ragga friskt på diverse heta stureplanskatter, plötsligt blev han utstirrad och hotad av någon jävla iransk hobbygangster vars syrra Janne tydligen hade "stött" på.
Den iranska hobbygangstern skulle både skjuta, hugga, gräva ner och märka Janne, allt på samma gång...
"stöter du på min syrra va? stöter du på min syrra din svennefitta?" Osv...
Janne blev förståss skitskraj och sprang iväg i panik på sina spinkiga datanörds-ben...och gömde sig bakom Paolo.
Paolo som var säkerligen hög på media-uppmärksamhet och filmbolagssponsrad sprit, Tog fram sina gamla maneer ifrån åttiotalet och stegade fram emot iraniern och hotade honom
(ingen hotar paolos kompisar licksom)
Iraniern som inte fattade hur hans gamla ungdomsidol Paolo Roberto kunde vara med den dära felplacerade nörden började stamma och ursäkta sig med gråten i halsen.
Allt medans Nörd-Janne tittade fram bakom Paolo och skrek ...JAG KNULLAR FAAN DIN JÄVLA SYRRA!!
Sedär...en liten historia ifrån verkligheten...