Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-31, 22:14
  #1
Medlem
Hundvalps avatar
Har precis införskaffat mig ett par jeans i en aningen för stor storlek, precis på gränsen. Köpte de på internet (stayhard) i storlek 31/32, men tror att 30/31 skulle sitta bättre. Men den storleken finns inte kvar.

Så tänkte, tror ni det går att byta ner sig en storlek i en helt annan butik (inte stayhard). Tror ni de kommer gå med på det?

Annars tänkte ja köpa jeansen i den rätta storleken för att sedan lämna tillbaks de "gamla".

Något butiksbiträde som är insikt i detta?
Citera
2011-03-31, 22:22
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvalp
Har precis införskaffat mig ett par jeans i en aningen för stor storlek, precis på gränsen. Köpte de på internet (stayhard) i storlek 31/32, men tror att 30/31 skulle sitta bättre. Men den storleken finns inte kvar.

Så tänkte, tror ni det går att byta ner sig en storlek i en helt annan butik (inte stayhard). Tror ni de kommer gå med på det?

Annars tänkte ja köpa jeansen i den rätta storleken för att sedan lämna tillbaks de "gamla".

Något butiksbiträde som är insikt i detta?
Går väl inte.

Nu talar jag dock av min erfarenhet på ekonomiavdelningar.

Om ngt byts så måste man rent redovisningsmässigt företaget fakturera sig själva. Dvs Dom sätter en faktura på att du lämnat tillbaka ett plagg och sedan säljer dom ett nytt. Riksrevisionen blev inte så glada när företaget jag arbeta på hade en på fastighetsavdelningen som försökte kompensera en felfaktura genom att fakturera mer vid nästa.

Mao nej, rent bokföringsmässigt är det såvitt jag vet inte lagligt.
Citera
2011-03-31, 22:39
  #3
Medlem
Hundvalps avatar
Tror ni det går att göra en fräckis då? Det vill säga att köpa den rätta strl. för att sedan behålla den och lämna tillbaks de gamla?

Kommer dom ha koll på det?
Citera
2011-03-31, 23:13
  #4
Medlem
mws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvalp
Tror ni det går att göra en fräckis då? Det vill säga att köpa den rätta strl. för att sedan behålla den och lämna tillbaks de gamla?

Kommer dom ha koll på det?
Om inte storleken(brukar den inte göra) står på kvittot går det bra!
Citera
2011-03-31, 23:37
  #5
Medlem
Har varit med om samma "problem". Jag gjorde en fräckis och gick in i affären och sa att jag köpt byxorna där för några dagar sedan, men att jag inte hade med mig kvittot. Tjejen i affären sa att det inte var några problem och jag bytte ner dem en storlek...
Värt ett försök iaf. Säg att du glömde kvittot hemma och vill de inte byta in dem är det ju bara gå därifrån
Citera
2011-04-01, 00:13
  #6
Medlem
Hundvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mw
Om inte storleken(brukar den inte göra) står på kvittot går det bra!
Tur då, ska nog pröva det! Har tyvärr inget kvitto ja kan kolla på nu, men ungefär hur många gånger av 10 står inte storleken på kvittot?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback