2014-11-20, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Hur har du kunnat missa det? Casention är väldigt inne nu.

Jag bor i södra Sverige och har knappt sett en enda rock än så länge. Det regnar en del och ull och regn funkar inte så bra ihop. Och så läser jag inga modebloggar eller sånt. Hur har du märkt av att detta noppriga inferno är på modet?
Citera
2014-11-20, 22:57
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerQ
Den första rocken har en väldigt noppig textur. Jag har aldrig sett något liknande tidigare. Har du noterat det? Skulle du vilja ha en rock med den texturen?
jag är medveten.

det blev den blåa eton. den kändes mest bäst i längden.
Citera
2014-11-20, 23:20
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerQ
Jag bor i södra Sverige och har knappt sett en enda rock än så länge. Det regnar en del och ull och regn funkar inte så bra ihop. Och så läser jag inga modebloggar eller sånt. Hur har du märkt av att detta noppriga inferno är på modet?

Tja, det faktum att nu till och med Eton har en rock i materialet är väl ganska talande i sig.

http://dresslikea.com/post/64103756994/purchase-of-the-week-tagliatore-casentino-wool-db

Citat:
Ursprungligen postat av masterpalm
Men det är väl snarast en anledning att inte köpa det? Det var ju det här med långsiktighet.

Jo, på samma sätt som att man kanske borde lägga ner sina slag och gömma sina DMS för att man är livrädd för att råka vara on trend av misstag.
Citera
2014-11-20, 23:26
Medlem
masterpalms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Tja, det faktum att nu till och med Eton har en rock i materialet är väl ganska talande i sig.

http://dresslikea.com/post/64103756994/purchase-of-the-week-tagliatore-casentino-wool-db

Jo, på samma sätt som att man kanske borde lägga ner sina slag och gömma sina DMS för att man är livrädd för att råka vara on trend av misstag.

Jag har sagt det förr. Slag på byxa med veck, och max 1.5" typ. DMS är okänt för mig.
Citera
2014-11-21, 07:42
Medlem
bleus avatar
Citat:
Jag har sagt det förr. Slag på byxa med veck, och max 1.5" typ. DMS är okänt för mig.

Varför max 1,5"? DMS är en förkortning av Double monk straps
Citera
2014-11-21, 16:55
Medlem
masterpalms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bleu
Varför max 1,5"? DMS är en förkortning av Double monk straps

För allt över det ser fånigt ut.

Jag satt och försökte lista ut vad det betydde och kom på det efter en stund. Ovan vid iGentry-förkortningar.
Citera
2014-11-21, 17:23
Medlem
bleus avatar
Citat:
För allt över det ser fånigt ut.

Jag satt och försökte lista ut vad det betydde och kom på det efter en stund. Ovan vid iGentry-förkortningar.

Det var ju en högst subjektiv åsikt. Jag kör själv 4 cm och tkr det funkar.
Citera
2014-11-21, 17:33
Medlem
masterpalms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bleu
Det var ju en högst subjektiv åsikt. Jag kör själv 4 cm och tkr det funkar.

1.5" är 3.8 cm...

Sen är klassiskt mode väldefinierat. Undantaget 70-talet, hur mycket slag ser du som är över 1.5"-1.75" historiskt?
Citera
2014-11-24, 15:08
Medlem
Chefjhns avatar
Ungefär hur stor axelbredd ska en rock ha i förhållande till kavaj? Rocken jag kollar på har en axelbredd på 46.2cm och mina kavajer ligger på ca 42cm. Är detta lite för mycket?
Går jag ner en storlek är jag rädd att den är lite tight kring bröst/midja..
Citera
2014-11-24, 21:22
Medlem
masterpalms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chefjhn
Ungefär hur stor axelbredd ska en rock ha i förhållande till kavaj? Rocken jag kollar på har en axelbredd på 46.2cm och mina kavajer ligger på ca 42cm. Är detta lite för mycket?
Går jag ner en storlek är jag rädd att den är lite tight kring bröst/midja..

Prova. Du har ingen chans att veta hur de har mätt.
Citera
2014-12-17, 23:28
Medlem
edelmans avatar
Slitage vinterrock

Hej!

Efter att åter igen fått lämna en av mina vinterrockar till sömmerskan funderar jag på hur ofta ni får laga era rockar. Jag har en benägenhet att slita ut fodret i mina och får därmed fula hål. Använder jag en rock flitigt behöver den i regel kärlek från sömmerskan inför nästa säsong. Har ni också problem med detta? Är det normalt? Mina rockar är helt vanliga vinterrockar från burberrys, tiger med flera.

Mvh
Edelman
Citera
2014-12-18, 10:18
Medlem
kebabsvarvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edelman
Hej!

Efter att åter igen fått lämna en av mina vinterrockar till sömmerskan funderar jag på hur ofta ni får laga era rockar. Jag har en benägenhet att slita ut fodret i mina och får därmed fula hål. Använder jag en rock flitigt behöver den i regel kärlek från sömmerskan inför nästa säsong. Har ni också problem med detta? Är det normalt? Mina rockar är helt vanliga vinterrockar från burberrys, tiger med flera.

Mvh
Edelman
Var sliten du ut fodret? Det är ett okänt fenomen för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in