2014-12-18, 10:20
Medlem
Pörrs avatar
Sammanfogat trådar.

/Moderator
Citera
2014-12-18, 10:45
Medlem
Entartetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabsvarv
Var sliten du ut fodret? Det är ett okänt fenomen för mig.
Jag har faktiskt gjort ett större hål i fodret på min rock med, bara slitage, men vetifan hur det gått till. Vänster höft är väl bästa sättet att beskriva var.
Citera
2014-12-18, 23:08
Medlem
edelmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entartete
Jag har faktiskt gjort ett större hål i fodret på min rock med, bara slitage, men vetifan hur det gått till. Vänster höft är väl bästa sättet att beskriva var.

Ja, ungefär samma som du. Drygt att jag sliter ut en rock per säsong.
Citera
2014-12-19, 08:40
Medlem
kebabsvarvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edelman
Ja, ungefär samma som du. Drygt att jag sliter ut en rock per säsong.
Men hur? Vad är det som skaver mot lfodret precis där hålet blir? Har du knivar som sticker upp ur fickorna?
Citera
2014-12-19, 18:54
Medlem
Jag tänkte köpa mig en skepparkavaj och har funderat på följande, http://eu.suitsupply.com/en_GB/coats/blue-peacoat/J288.html?start=13&cgid=Coats

Vad tycker ni om den? Hur är suit supplys rockar i storlek, har en kostym från dem i storlek 48 som är lite för kort i ärmarna, borde jag köpa en 148?
Citera
2014-12-20, 07:49
Medlem
Corneliani eller Hugo Boss

Kanske en löjlig fråga men har kikat på en klassisk ullrock från Hugo boss typ the stratus 5
http://www.careofcarl.com/sv/artiklar/boss-black-the-stratus-5-wool-cashmere-coat-black.html

och sen hittade jag en Corneliani i samma butik, dock från dera CC kollektion. Denna är liknande men med 90% ull och 10% polyamid (eller var det kanske 80/20)

båda sitter väldigt bra. Corneliani har en inner krage för *sportigare look* som man kan ta av och då ser det ut som vilken klassisk rock som helst. Pris på Cornelianin är 6k dock är den nersatt så jag får den till samma pris som Hugo boss.

som sagt fördel för hugo boss är att det är cashmere (=kanske varmare), magkänslan säger att jag bör ta Corneliani. Vad säger ni (hittar tyvärr ingen länk till Corneliani)
Citera
2014-12-20, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yip_man
Corneliani eller Hugo Boss

Kanske en löjlig fråga men har kikat på en klassisk ullrock från Hugo boss typ the stratus 5
http://www.careofcarl.com/sv/artiklar/boss-black-the-stratus-5-wool-cashmere-coat-black.html

och sen hittade jag en Corneliani i samma butik, dock från dera CC kollektion. Denna är liknande men med 90% ull och 10% polyamid (eller var det kanske 80/20)

båda sitter väldigt bra. Corneliani har en inner krage för *sportigare look* som man kan ta av och då ser det ut som vilken klassisk rock som helst. Pris på Cornelianin är 6k dock är den nersatt så jag får den till samma pris som Hugo boss.

som sagt fördel för hugo boss är att det är cashmere (=kanske varmare), magkänslan säger att jag bör ta Corneliani. Vad säger ni (hittar tyvärr ingen länk till Corneliani)
Jag hade nog köpt den från Corneliani, några få % icke organiskt material gör ingen större skillnad. Dessutom tyckte jag att rocken från Boss såg tråkig ut, var det i svart färg du tänkte dig?
Citera
2014-12-20, 16:36
Medlem
Ja svart
Har även tittat på modellen so heter sintrax. Den är mer figursydd i midjan. Cornelia sitter dock klockrent över axlarna men är mer rak
Citera
2014-12-20, 18:49
Medlem
Entartetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabsvarv
Men hur? Vad är det som skaver mot lfodret precis där hålet blir? Har du knivar som sticker upp ur fickorna?
Ja, måste du fråga varför kommer du förstå varför.
Citera
2014-12-20, 19:41
Medlem
zala's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entartete
Ja, måste du fråga varför kommer du förstå varför.
va
Citera
2014-12-20, 20:33
Medlem
Entartetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zala'
va
Citera
2014-12-21, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymgolfare
Jag hade nog köpt den från Corneliani, några få % icke organiskt material gör ingen större skillnad. Dessutom tyckte jag att rocken från Boss såg tråkig ut, var det i svart färg du tänkte dig?

Fast nu börjar jag tveka. Svart kanske inte är så smart ändå. Dock verkar det svårt att hitta en paletå i annan färg iaf här nere i Malmö
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in