Citat:
Ursprungligen postat av
hundensår
Fantastisk rock du har hittat! Får man fråga hur mycket du fick betala?
Vad gäller längden är det lite knepigt. Behåller du den som den är kommer du tvivelsutan att sticka ut en del. De flesta nyare rockar slutar i allmänhet ovanför knäet.
Å andra sidan beror det på hur du tänkt använda din Belvest. Ska du gå på nobelmiddagen i frack kan den passa utmärkt (du slipper att skjörten sticker fram). När du inte går på finare middagar kanske du borde ha en lite enklare vardagsrock.
Jag är tveksam till att korta rocken om den passar dig i övrigt. Risken är att man förstör symmetrin och det hela ser konstigt ut.
Jag tror att jag skulle ta med den till Alldes och prata igenom saken med deras kunniga personal. Förhoppningsvis kan du få ett mer entydigt råd där än vad jag skrivit. Jag antar att du behöver göra några smärre förändringar hursomhelst?
Tack så mycket! Jag fick betala den rimliga summan €180 + €30 i frakt.
Jag bryr mig inte så mycket om att sticka ut, det gör man ju nästan redan genom att klä sig lite mer klassiskt. Har en annan rock som slutar precis vid knät och den längden känns väldigt bra. Kanske bara är att jag inte riktigt är van vid den längden.
Det är förstås sant att symmetrin kan förstöras, vill helst låta den vara som den är. Troligtvis behöver man nog göra några ändringar, har inte kollat så noga då jag fastnade på längden.
Tack så mycket för tipset!
Citat:
Ursprungligen postat av
Herr gurka
Jag har en likadan och den passerar precis mina knän. Jag är ganska lång och tycker att det passar mig utmärkt. Jag har också en trench i ungefär samma längd.
Du kommer sticka ut med en så lång rock men man sticker ut även med en lårlång, dubbelknäppt, kamelfärgad rock i kashmir.
Det är förstås sant.