Citat:
Ursprungligen postat av
ShogunAssasin
Jag spanar lite efter en ny överrock till den kommande vintern. Är lite frysig av mig, borde jag titta efter någonting speciellt för att överleva temperaturer ner till -20?
Vad tar ni på er i vinter när temperaturen kryper ner under -10 grader och nedåt?
Citat:
Ursprungligen postat av
Herr gurka
En dunväst under rocken är vad du behöver. Det är praktiskt taget omöjligt att frysa med en sådan. Slår du till på en riktigt vacker väst, Cuccinelli har väldigt vackra

, kan du dessutom ha den på friska höstdagar.
Misstänker att den är för stor för dig men det är dumt att inte tipsa:
http://www.styleforum.net/t/347630/huge-price-drop-brunello-cucinelli-bnwt-vest-gilet
Jag bar själv min väst från Magee över kavajen, som ytterplagg, idag.
Är också frusen, men gillar inte utseendet hos dunvästar. Under tio minus är det helt enkelt väldigt svårt att bära klassiska rockar.
Har nu beställt en ny rock från Corneliani, där man kommer att sy in ett ryggfoder av shetlandsull som extra förstärkning. Gjorde den dessutom aningen längre än det rådande modet: ner till knäskålarna. Modellen är en klassisk mörkblå paletå.
Får den om ett par veckor förhoppningsvis och det ska bli intressant att se hur bra den håller värmen.
Tidigare har jag använt HMs rockar, vars passform fungerat mycket bra på mig. Men satan vad kalla de är. Har också en kortare brun ullrock från Lindeberg jag köpte förra vintern som är förvånande varm.