Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-31, 19:54
  #1
Medlem
Voltecs avatar
ÄR det bara jag som inte får mina kommentarer synliga på div. SD bloggar? eller är det den demokratiska yttrandefriheten i väst som är begränsad?

Förstår att var man har rätt att visa vad man vill på sina bloggar men en mogen och seriös politiker borde svara på kritik.
Senaste var tilln Kent Ekeroth där jag skrev helt vanligt utan något påhopp eller något liknande men ändå kommer alla SD vänliga kommentarer fram men inga kritiska eller ifrågasättande, samma sak med den där pepegojan Alexandra Brunell som skriver det hon blir beordrad att skriva endast.
Varför driva en politisk blogg om det inte får komma upp kritik?
Har ni varit med om samma sak?
Citera
2011-03-31, 19:58
  #2
Medlem
Ettan^s avatar
Vad ställde du för fråga?
Citera
2011-03-31, 19:59
  #3
Medlem
kepspojkens avatar
varit med om samma sak, på aftonbladet, fast tvärt om.

vet inte exakt vad du skrivit men såklart de tar med de kommentarer de vill ha, inget konstigt med det, gäller verkligen inte bara SD. är något privat så är det inget konstigt med censur.

sen är en blogg oftast bara till för att informera inte att debattera med random troll på internet.
Citera
2011-03-31, 20:03
  #4
Medlem
Voltecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
Vad ställde du för fråga?
Varför det är konstigt att en som arbetar i Sverige och får uppehållstillstånd genom jobbet inte har rätt att ta hit sin familj eftersom han ändå betalar skatt i Sverige.
Men låt inte det bli ämnet
Citera
2011-03-31, 20:06
  #5
Medlem
Voltecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kepspojken
varit med om samma sak, på aftonbladet,
Tycker inte det är konstigt med Aftonbladet, de ska ju inte representera oss i ute i världen.
Kent ska ju kämpa för sin sak och det han tror på då ska ju inga frågor slängas undan
Citera
2011-04-01, 03:03
  #6
Medlem
Dagsverkets avatar
Ja det är mycket vanligt att de stänger av vissa användare från att kunna kommentera deras bloggar eller profiler på Facebook och andra sociala medier.
Är man riktigt kritisk så kan man till och med få uppleva hot om fysiska repressalier eller utvisning ur landet eftersom att man är en jävla Islamkramare.

SD och många av deras anhängare är ett hot mot demokratin och yttrandefriheten vi har i det här landet och inte sällan springer de samma personers ärenden som de andra partierna.
Jag tog upp Ekeroths mammas brottslighet i en debatt på en SD vänlig Facebooksida en gång, det tog inte lång tid innan anklagelserna om antisemitism haglade över mig trots att jag inte nämnt något om personens judiska bakgrund.

Att Sverigedemokrater värnar yttrandefrihet och demokrati är skitsnack det har jag fått erfara själv under diskussioner med deras företrädare.
Citera
2011-04-01, 09:55
  #7
Medlem
popeondopes avatar
SD är precis lika PK som vanlig media. Skillnaden är att deras pk är annorlunda. De försöker ersätta det pk system som finns idag med ett nytt. Bögar och judar är gudar och muslimer är onda. Alla som tycker annorlunda ska tystas.
Citera
2011-04-01, 17:41
  #8
Medlem
deLuzes avatar
Deras typ värnar i regel bara om yttrandefriheten när det gäller deras egna åsikter, när de kommer till sånt som är "PK" eller "svenskfientligt" är den inte riktigt lika viktig längre. Inget nytt under solen, det är precis som att de bara värnar om religionsfriheten när de gäller deras religion...

Ta Danske Folkeparti som exempel, jag vet att de inte är SD men ideerna är desamma, de ville plocka bort lagen om hets mot folkgrupp i yttrandefrihetens namn samtidgt som de vill förbjuda Al Jazeera och förbjuda invandrare att ha parabolantenner
Citera
2011-04-02, 03:09
  #9
Medlem
"SD är precis lika PK som vanlig media. Skillnaden är att deras pk är annorlunda. De försöker ersätta det pk system som finns idag med ett nytt. Bögar och judar är gudar och muslimer är onda. Alla som tycker annorlunda ska tystas."

Jag tror att de till och med är mer PK
Citera
2011-04-03, 22:10
  #10
Medlem
Eoppoyzs avatar
Eller så kan det bero på att de måste godkänna kommentarerna manuellt. Det har jag också på min blogg, även om jag inte längre tillhör SD.
Citera
2011-04-03, 22:19
  #11
Medlem
meganegerdases avatar
SD fungerar som tvshop. Bara de som är för får träda fram..
Citera
2011-04-04, 06:06
  #12
Medlem
Voltecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Eller så kan det bero på att de måste godkänna kommentarerna manuellt. Det har jag också på min blogg, även om jag inte längre tillhör SD.
Jo det står att det väntar på granskning
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback