2011-03-31, 15:08
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Jag tänker upplysa de jag pratar med om det finns möjlighet att tala om att de flesta som är prostituerade i vård land är män. Och så får man väl fortsätta en diskussion kring ämnet. Det är ju en vanföreställning att det är kvinnor som jag tror att vi har varit många som har trott på och alltjämnt många tror på.

Du ska upplysa om att det finns en möjlighet att prata om det. Ok. Jag tror jag förstår dig och dina vänner bättre nu. Riktiga revolutionärer, sanningens förkämpar.
Citera
2011-03-31, 15:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner
Jag tror detta är en del av förklaringen.
Många kanske känner att de lägger sig i de homosexuellas angelägenheter. Man vill inte missuppfattas som intolerant etc.

Precis, att tala om vad de vill eller inte vill och skulle må bra av känns det inte som man har en aning om, varken för heterosexuella män eller kvinnor. Man är ute på okänt vatten.

Det är lättare för kvinnor att tänka sig in i hur kvinnor känner som om av olika skäl prostituerar sig och vantrivs med det och behövrer hjälp.
Citera
2011-03-31, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Du ska upplysa om att det finns en möjlighet att prata om det. Ok. Jag tror jag förstår dig och dina vänner bättre nu. Riktiga revolutionärer, sanningens förkämpar.

Jag vet inte, hånar du mig på något sätt nu för att jag inte drar igång en omfattande kampanj över hela Sverige? Tyvärr kommer jag inte att göra det men jag förstår att det är vad du kommer att göra och det tycker jag är jättebra och beundransvärt. Önskar dig lycka till!
Citera
2011-03-31, 15:21
Avslutad
Radikalfeminister gillar inte när hetrosexuella sexköp sker.
Däremot så har dom inget emot homosexuella sexköp.

Dom tänker att en kille som säljer sex inte alls är förtryck, för enligt dessa radikala batik-häxor, så kan ingen av det manliga köner ens känna sig förtrycket eller utstött på något sätt.

Derass världsbild är upp och ner.
Senast redigerad av senhackaren 2011-03-31 kl. 15:25.
Citera
2011-03-31, 15:31
Bannlyst
Det är ju flera här inne som har uttryckt att man ska ha förtroende för att kvinnor kan bestämma över sina kroppar själv och om de vill sälja sex, tycker de detsamma när det gäller män eller ser de annorlunda på det?
Citera
2011-03-31, 16:02
Bannlyst
Har också tänkt på detta och tycker det är helt sjukt. Sen att säga att killarna gör det för att finansera en glassig livstil till-skillnad från kvinnorna är dumt. Jag tror att det är tvärtom, det finns en så pass smutsig och äcklig del här som ingen vill kännas vid och ta i.

Skulle också vilja påstå att dom köper sex av unga killar, för det är det uteslutande....mycket unga.
Gubbarna som gör det ser sig sällan som homo, därav att dom köper unga killar. En stor andel av dom är pedofiler.

Det är ovanligt att killar som är över 20 gör detta skulle jag tro.

Det är ju inte heller en fråga om homsexualtiet, förkastligt att ens skriva det. Varken killarna eller gubbarna lever som bögar, allstå det är hetrokillar som gör det, vad gubbarna är vet jag inte.

Varför skulle homosexuella springa omkring och köpa/sälja sex till varan? Den världen är ganska dekadent och dom flesta får nog vad dom vill ha.
Senast redigerad av sickside 2011-03-31 kl. 16:15.
Citera
2011-03-31, 16:03
Bannlyst
Citat:
Det är ju flera här inne som har uttryckt att man ska ha förtroende för att kvinnor kan bestämma över sina kroppar själv och om de vill sälja sex, tycker de detsamma när det gäller män eller ser de annorlunda på det?

Jag tycker att det ska gälla jag, när det gäller vuxna människor helst över 20. Som samtidigt mår bra i det då dom gör, då ska dom få göra som dom vill.
Citera
2011-03-31, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Jag tror det beror på att män ses som människor som inte skall vara svaga. Svaghet är något som ses som förkastligt.

Jag vet ju inte men jag tänker att det KAN vara så.

Ligger mycket idet, skulle kvinnor och män inse att vi är rätt lika på insidan, och acceptera varandra för det skulle vi slippa mycket skit. Om det var ok för killar att tex gråta en skvätt och snacka med nån när han mår piss skulle vi slippa mycket av mäns våld mot varandra och kvinnor.

Män som mår dåligt är tickande bomber bakom stenansikten, en av dom viktigaste frågorna enligt mig.
Citera
2011-03-31, 16:20
Bannlyst
Citat:
Det är jättemånga som har viftats bort i det de gör, de ger inte upp och lyckas till slut. Det är en realitet att mycket fungerar så. När kvinnor böjrade med sitt arbete så ropade inte alla ha vad bra, det tror vi på. Det var mycket motstånd av alla möjliga olika saker. En smart karl intervjuar dessa pionjärer från 60- och 70-talet för att se hur det gick till och kunna dra slutsatser av vad som fungerat bäst.

Och sen måste man har historier ur verkligheten där utenciteten går att kontrollera så att man når in i folks huvuden. Och undvika galenskaper om konspiratiorsiska feministiskaa aktiviteter för då framstår man som en total foliehatt. Hålla sig till faktia, vad händer med dessa unga män.

Och en undersökning skulle ju göras vad är det för gamla gubbar som utnyttjar de här unga pojkarna som säljer sex för att de tror på en ekonomisk vinning och det inte kommer att påverka dem negativt osv. Vad är det för män som utnyttjar unga män som kanske är skadade på olika sätt. En barndom med mycket svårigheter som gör att de är utagerande och tar sig för saker som skadar dem än mer.

Varför är det inte någon som har startat en stödorganisation som ställer upp för alla män som vill sälja bögsex och sex till kvinnor. Och när de fått en statistik på att det förekommer använda det materialet för att kräva att staten ska dela ut pengar, satsa på behandlingshem just för män som sålt sex. Problematiken är eventeullt så annorlunda att man inte kan bland män och kvinnor som sålt sex.

Det har ju folk försökt med, men det väcker anstöt hos Svenska feminister, det är bla pga det det är så svårt att få bidrag....... Lägg därtill att starka/svaga män och dubbelbestraffningen av dom båda, är den Svenska feministen viktigaste maktfaktor
Citera
2011-03-31, 16:21
Medlem
Blå Rutas avatar
Felet är att dessa feminister själva är fördomsfulla och diskriminerande utan att dom själv inser det. Deras tjat om att öppna ögonen och föra fram frågan om patriarkat verkar inte gått fram för dom själva.

Feministerna anser nämligen (hur osannolikt man än tror det) att kvinnorna är viljelösa våp utan förmåga att ta ansvar eller ens förstå sin egen situation. Männen däremot är myndiga och anses pålitliga och kompetenta nog att ta ansvar. Och eftersom männen är dom enda som anses vara detta så är dom självklart ansvariga för allt, det finns ju ingen annan som har ansvar som kan avlasta männens skuldbörda.

Kvinnor är ju korkade, dumma och förstår inte. Dom har heller ingen sexlust som är jämförbar med mannen. Om en man går över en gata och blir påkörd får han skylla sig själv för att han inte såg sig för. Gör en kvinna det samma så borde männen i närheten insett att hon inte var kapabel att förstå konsekvenserna av trafiken och borde stoppat henne, hindrat bilen eller kastat sig framför bilen så den körde på mannen istället för den ömtåliga kvinnan. Så länge man inte låter kvinnor ta ansvaret för sina egna handlingar så kommer alla se på kvinnor som oförmögna att ta hand om sig själva. Det skapar bara mer förtryck av kvinnor vilket är motsatsen till vad feminister försöker göra. Samma situation som den beskrivna i trafiken är det som sker i samhället. Om man envisas med överdrivet skydd av kvinnor från alla möjliga håll så kommer skyddsnivån för kvinnor vara högre än den för män. Detta tolkas sedan som ett erkännande av samhället att kvinnor på alla sätt och vis är i större behov av att ledsagas, skyddas och styras. Allt detta av anledningen som samhället sätter upp som krav för skyddet, nämligen just könet.

Detta är inte vad jag tycker om kvinnor, utan det är vad som är konsekvensen av feministernas påtryckningar för att befria kvinnorna från konsekvenser av samhället.
Utan ansvar finns inte pålitlighet. Utan pålitlighet kommer man inte få ansvar.
Citera
2011-03-31, 23:06
Medlem
Ogdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blå Ruta
Felet är att dessa feminister själva är fördomsfulla och diskriminerande utan att dom själv inser det. Deras tjat om att öppna ögonen och föra fram frågan om patriarkat verkar inte gått fram för dom själva.

Feministerna anser nämligen (hur osannolikt man än tror det) att kvinnorna är viljelösa våp utan förmåga att ta ansvar eller ens förstå sin egen situation. Männen däremot är myndiga och anses pålitliga och kompetenta nog att ta ansvar. Och eftersom männen är dom enda som anses vara detta så är dom självklart ansvariga för allt, det finns ju ingen annan som har ansvar som kan avlasta männens skuldbörda.

Kvinnor är ju korkade, dumma och förstår inte. Dom har heller ingen sexlust som är jämförbar med mannen. Om en man går över en gata och blir påkörd får han skylla sig själv för att han inte såg sig för. Gör en kvinna det samma så borde männen i närheten insett att hon inte var kapabel att förstå konsekvenserna av trafiken och borde stoppat henne, hindrat bilen eller kastat sig framför bilen så den körde på mannen istället för den ömtåliga kvinnan. Så länge man inte låter kvinnor ta ansvaret för sina egna handlingar så kommer alla se på kvinnor som oförmögna att ta hand om sig själva. Det skapar bara mer förtryck av kvinnor vilket är motsatsen till vad feminister försöker göra. Samma situation som den beskrivna i trafiken är det som sker i samhället. Om man envisas med överdrivet skydd av kvinnor från alla möjliga håll så kommer skyddsnivån för kvinnor vara högre än den för män. Detta tolkas sedan som ett erkännande av samhället att kvinnor på alla sätt och vis är i större behov av att ledsagas, skyddas och styras. Allt detta av anledningen som samhället sätter upp som krav för skyddet, nämligen just könet.

Detta är inte vad jag tycker om kvinnor, utan det är vad som är konsekvensen av feministernas påtryckningar för att befria kvinnorna från konsekvenser av samhället.
Utan ansvar finns inte pålitlighet. Utan pålitlighet kommer man inte få ansvar.
Håller med. Precis så är det.
Feminister ser också kvinnor som det sämre könet, som att vi är svaga och hjälplösa.

Vi kommer inte få jämställdhet förräns (radikal)feministerna kan se en kvinnlig bilmekaniker och tänka "jaha, en bilmekaniker" istället för att rycka tag i henne och skrika "TITTA, SAMHÄLLET! EN KVINNLIG BILMEKANIKER! KVINNOR KAN!"
Citera
2011-03-31, 23:43
Medlem
Stiffnippless avatar
Hela #prataomdet kampanjen och diverse feministiska tankesmedjor är inte ute efter att hjälpa kvinnor. De är enbart ute efter att övertala kvinnor till att anmäla obskyriteter och förändra den allmäna uppfattningen till att allt män gör ska vara ett övergrepp.

HBTQ-p lobbyn är stark i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in