Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Förvisso. Men faktum kvarstår att Stig-Åke Petersson och Kjell Rindar, båda ordförande i RFSL (1973-1984), var författare till den fasansfulla skriften "Vem Är Förbrytaren"
Utdrag:
”Pedofilen som skänker ömhet och kärlek och främjar en naturlig sexual- och personlighetsutveckling eller så kallade normala människor som orsakar förvirring och med tabuterror hindrar den naturliga köns- och personlighetsutvecklingen [...] Pedofilen är inte sjuk. Han är ensidig i sin sexuella fixering. Men det är bara hans problem. Det skadar ingen annan.”
Då RFSL grundades 1950 kanske inte detta räknas till "rötterna", men det faktum att det var ordföranden för RFSL som författade och lämnade in remissyttrandet för att helt och hållet ta bort åldersgränsen för sexuellt umgänge gör det till alldeles för representativt för dess medlemmar.
Lägg märke till, Empress, att jag inte är homofob - jag bara hyser misstro för organisationen RFSL. Pedofila Arbetsgruppen, uttalandet de gör i trådstarten och fallet med Helander får mig att undra om de verkligen är instans rätt för att föra de homosexuellas talan, guilt by association må vara orättvist men det är vad som fastnar.
Äh var inte orolig det är trots allt skillnad mellan "homofob" och ogilla RFSL...
Jag hyser själv viss misstro till RFSL och känner till att det finns många hbt-personer som gör detta också.
Sen så försöker ju jag i debatter att håll min egna misstro borta.
Jag är iofs bi men jag är inte alls "vän" av RFSL för den saken skull. Alla hbt-personer är inte det.
RFSL har ju skjutit sig själva i foten flertalet gånger.
Och de texterna du tar upp där visar ju på några av tillfällena de har gjort detta. De är horribla. Det håller jag verkligen med om.
Texter som har lett till att hbt-peroner, homosexuella i synnerhet att de skulle var "mer benägna" med att hoppa på barn.
Lite mer personligt över varför jag har misstro mot dem.
Jag har fått misstro mot dem över att de inte står för felen de gjorde i det förgångna utan försöker lägga locket på.. Dessa horribla dumheter som dessa män som ledde till att det blev denna hemska seglivad myt (som finn kvar hos vissa homofober) att homosexuella (i synnerhet män) fick stämpel på sig att de skulle var mer benägna att ge sig på barn än heterosexuella. Ja jag har visst tagit det förut i denna tråd och en halv upprepning i detta inlägg. Men det är samtidigt det som gör att jag har vänt mig emot RFSL.
Även om det har skett en uppresning som väl behövdes så så har ju RFSL blundat mycket för konsekvenserna som skett i samband med detta i stället för att ta tag i dem.
P.S
De utdragen du har hittat och lagt med, återkommer flertalet gånger inne på "Hebefili & Pedofili" från "peddosarna" själva..