2011-04-10, 00:23
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Vad har du för bevis för det?

Googla gärna "pedofila arbetsgruppen", som var en del av RFSL Stockholm.

Att Mattias Helander, fd ordförande för RFSL-ungdom 2003 dömdes för sexuellt utnyttjande av minderårig är heller ingen hemlighet.
Senast redigerad av TransitGloria 2011-04-10 kl. 00:45.
Citera
2011-04-10, 01:36
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Googla gärna "pedofila arbetsgruppen", som var en del av RFSL Stockholm.

Att Mattias Helander, fd ordförande för RFSL-ungdom 2003 dömdes för sexuellt utnyttjande av minderårig är heller ingen hemlighet.

Mjo men nu är det väl ändå skillnad mellan "att ha varit en del av RFSL" och "RFSL ha sina rötter i pedofilrörelsen".

Dock så var det riktigt, det var en stor skandal med Mattias och vad han gjorde. Vilket resulterade i att det blev en stor kraftig seglivad myt som hänger kvar än i dag över att "homosexuella är mer benägna att ha sex med barn" fast det finns bevisat via statistik baserad på domar över fällda förbrytare med domen "sexuellt utnyttjande/våldtäkt på barn" (Pedofili är ingen juridisk term utan en psykologisk term) att det är procentuellt vanligare bland heterosexuella. Som bekant man använder ju procentsatser för att det är rättvisare med grupp jämförelse om en grupp är mindre/större än den andre.

Dock så blev det en annan nytta med det, då det äntligen skedde en uppresning i RFSL och pedofiler kom att stå utanför RFSL, vilket är riktigt gjort.. Synd bara att de inte rensade upp tidigare. Det hade behövts..
Citera
2011-04-10, 10:52
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Mjo men nu är det väl ändå skillnad mellan "att ha varit en del av RFSL" och "RFSL ha sina rötter i pedofilrörelsen".

Förvisso. Men faktum kvarstår att Stig-Åke Petersson och Kjell Rindar, båda ordförande i RFSL (1973-1984), var författare till den fasansfulla skriften "Vem Är Förbrytaren"

Utdrag:

”Pedofilen som skänker ömhet och kärlek och främjar en naturlig sexual- och personlighetsutveckling eller så kallade normala människor som orsakar förvirring och med tabuterror hindrar den naturliga köns- och personlighetsutvecklingen [...] Pedofilen är inte sjuk. Han är ensidig i sin sexuella fixering. Men det är bara hans problem. Det skadar ingen annan.”

Då RFSL grundades 1950 kanske inte detta räknas till "rötterna", men det faktum att det var ordföranden för RFSL som författade och lämnade in remissyttrandet för att helt och hållet ta bort åldersgränsen för sexuellt umgänge gör det till alldeles för representativt för dess medlemmar.

Lägg märke till, Empress, att jag inte är homofob - jag bara hyser misstro för organisationen RFSL. Pedofila Arbetsgruppen, uttalandet de gör i trådstarten och fallet med Helander får mig att undra om de verkligen är instans rätt för att föra de homosexuellas talan, guilt by association må vara orättvist men det är vad som fastnar.
Citera
2011-04-10, 11:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Jag tror bland annat att det handlar om att män som säljer sex rent generellt inte är i samma fysiska underläge som kvinnor i samma situation. Hycklande men så är det. Kvinnor som säljer sex ses automatiskt som offer medan män som gör det väljer att sälja sex av andra skäl. Kvinnor som prostituerar sig anses väl inte ha samma chanser till ett nytt respektabelt liv. Det är ologiskt men jag tror faktiskt att folk i allmänhet och våra lagstiftare tänker just så.

Enligt olika undersökningar som presenterats i ämnet är det tydligt inte ovanligt att unga invandrarkillar som suktar efter dyra märkeskläder, droger och olika sorters lyxvaror säljer sex. Varför tar media så sällan upp det?

För några dagar sen var det en prostituerad kille som blev intervjuad i någon av blaskorna. Han berättade att polisen överhuvudtaget inte bryr sig om att män säljer sex eller köper sex av andra män. Så länge uppgörelserna sker mellan män tycks inte rättsväsendet bry sig. Det är ju skrämmande. Lagen ska väl gälla för alla, kvinnor som män?

Håller helt med. Det gäller ju nästan uteslutande killar under 18 år också, vad gör en 15-årig tjej mer värdefull än en kille egentligen.
Citera
2011-04-10, 11:22
Bannlyst
Citat:
Förvisso. Men faktum kvarstår att Stig-Åke Petersson och Kjell Rindar, båda ordförande i RFSL (1973-1984), var författare till den fasansfulla skriften "Vem Är Förbrytaren"

Utdrag:

”Pedofilen som skänker ömhet och kärlek och främjar en naturlig sexual- och personlighetsutveckling eller så kallade normala människor som orsakar förvirring och med tabuterror hindrar den naturliga köns- och personlighetsutvecklingen [...] Pedofilen är inte sjuk. Han är ensidig i sin sexuella fixering. Men det är bara hans problem. Det skadar ingen annan.”

Då RFSL grundades 1950 kanske inte detta räknas till "rötterna", men det faktum att det var ordföranden för RFSL som författade och lämnade in remissyttrandet för att helt och hållet ta bort åldersgränsen för sexuellt umgänge gör det till alldeles för representativt för dess medlemmar.

Lägg märke till, Empress, att jag inte är homofob - jag bara hyser misstro för organisationen RFSL. Pedofila Arbetsgruppen, uttalandet de gör i trådstarten och fallet med Helander får mig att undra om de verkligen är instans rätt för att föra de homosexuellas talan, guilt by association må vara orättvist men det är vad som fastnar.

"den pedofila arbetsgruppen" låter som något jag skulle kunna skämta om eller en gammal onkel konkel låt, ruggit att det är sant.
Citera
2011-04-10, 11:59
Medlem
Empresss avatar
Citat:

Utdrag:

Äh var inte orolig det är trots allt skillnad mellan "homofob" och ogilla RFSL...
Jag hyser själv viss misstro till RFSL och känner till att det finns många hbt-personer som gör detta också.
Sen så försöker ju jag i debatter att håll min egna misstro borta.
Jag är iofs bi men jag är inte alls "vän" av RFSL för den saken skull. Alla hbt-personer är inte det.

RFSL har ju skjutit sig själva i foten flertalet gånger.
Och de texterna du tar upp där visar ju på några av tillfällena de har gjort detta. De är horribla. Det håller jag verkligen med om.
Texter som har lett till att hbt-peroner, homosexuella i synnerhet att de skulle var "mer benägna" med att hoppa på barn.

Lite mer personligt över varför jag har misstro mot dem.
Jag har fått misstro mot dem över att de inte står för felen de gjorde i det förgångna utan försöker lägga locket på.. Dessa horribla dumheter som dessa män som ledde till att det blev denna hemska seglivad myt (som finn kvar hos vissa homofober) att homosexuella (i synnerhet män) fick stämpel på sig att de skulle var mer benägna att ge sig på barn än heterosexuella. Ja jag har visst tagit det förut i denna tråd och en halv upprepning i detta inlägg. Men det är samtidigt det som gör att jag har vänt mig emot RFSL.

Även om det har skett en uppresning som väl behövdes så så har ju RFSL blundat mycket för konsekvenserna som skett i samband med detta i stället för att ta tag i dem.

P.S
De utdragen du har hittat och lagt med, återkommer flertalet gånger inne på "Hebefili & Pedofili" från "peddosarna" själva..
Citera
2011-04-10, 12:07
Bannlyst
Citat:
Äh var inte orolig det är trots allt skillnad mellan "homofob" och ogilla RFSL...
Jag hyser själv viss misstro till RFSL och känner till att det finns många hbt-personer som gör detta också.
Sen så försöker ju jag i debatter att håll min egna misstro borta.
Jag är iofs bi men jag är inte alls "vän" av RFSL för den saken skull. Alla hbt-personer är inte det.

RFSL har ju skjutit sig själva i foten flertalet gånger.
Och de texterna du tar upp där visar ju på några av tillfällena de har gjort detta. De är horribla. Det håller jag verkligen med om.
Texter som har lett till att hbt-peroner, homosexuella i synnerhet att de skulle var "mer benägna" med att hoppa på barn.

Lite mer personligt över varför jag har misstro mot dem.
Jag har fått misstro mot dem över att de inte står för felen de gjorde i det förgångna utan försöker lägga locket på.. Dessa horribla dumheter som dessa män som ledde till att det blev denna hemska seglivad myt (som finn kvar hos vissa homofober) att homosexuella (i synnerhet män) fick stämpel på sig att de skulle var mer benägna att ge sig på barn än heterosexuella. Ja jag har visst tagit det förut i denna tråd och en halv upprepning i detta inlägg. Men det är samtidigt det som gör att jag har vänt mig emot RFSL.

Även om det har skett en uppresning som väl behövdes så så har ju RFSL blundat mycket för konsekvenserna som skett i samband med detta i stället för att ta tag i dem.

P.S
De utdragen du har hittat och lagt med, återkommer flertalet gånger inne på "Hebefili & Pedofili" från "peddosarna" själva..

Men är det inte allmänt känt att pederaster är mer pojksugna en gemena man? Det är väll allmänt känt att dom flesta sodomiter i grund och botten inte är något annat en simpla pederaster?
Citera
2011-04-10, 12:44
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sickside
Men är det inte allmänt känt att pederaster är mer pojksugna en gemena man? Det är väll allmänt känt att dom flesta sodomiter i grund och botten inte är något annat en simpla pederaster?

Suck vem fan har tagit upp om pedraster? Pederast och Pedofili är inte riktigt samma sak. En pederast är en manlig bisexuell hebefil. Och att vara hebefil anses inte via DSM som fel.
Fast det finns idioter som vägra att skilja på hebefili och pedofili.

Det diskuteras Pedofili, för tillfället, en pedofil kan antingen hetero-/bi-
/homosexuell..

En heterosexuell pedofil person är lika farlig för barn de med. Det har inget med den grundläggande sexuella läggningen att göra om en pedofil är mer utlevad eller inte.
En homosexuell pedofil är inte mer "riskbenägen" att leva ut sin läggning än en heterosexuell.. Men det finns ju idioter som vägra att acceptera detta.. Utan låter sin homohatar sida ligga till grund för att argumentera.

Som jag skrev, i en annan tråd, det är en seglivad myt som många vill hålla kvar vid att homosexuella skulle var mer benägna att gå på barn bara för att det fanns muppar inom RFSL-rörlsen som gjorde det och det blev känt.

Så nej det är inte "allmänt vedertaget" att det är på ett visst sätt bara för att DU vill att det skall vara så.
Citera
2011-04-10, 12:50
Bannlyst
Citat:
Suck vem fan har tagit upp om pedraster? Pederast och Pedofili är inte riktigt samma sak. En pederast är en manlig bisexuell hebefil. Och att vara hebefil anses inte via DSM som fel.
Fast det finns idioter som vägra att skilja på hebefili och pedofili.

Det diskuteras Pedofili, för tillfället, en pedofil kan antingen hetero-/bi-
/homosexuell..

En heterosexuell pedofil person är lika farlig för barn de med. Det har inget med den grundläggande sexuella läggningen att göra om en pedofil är mer utlevad eller inte.
En homosexuell pedofil är inte mer "riskbenägen" att leva ut sin läggning än en heterosexuell.. Men det finns ju idioter som vägra att acceptera detta.. Utan låter sin homohatar sida ligga till grund för att argumentera.

Som jag skrev, i en annan tråd, det är en seglivad myt som många vill hålla kvar vid att homosexuella skulle var mer benägna att gå på barn bara för att det fanns muppar inom RFSL-rörlsen som gjorde det och det blev känt.

Så nej det är inte "allmänt vedertaget" att det är på ett visst sätt bara för att DU vill att det skall vara så.

Pederast är ett vanligt ord för bög liksom sodomit. Det är allmät känt att dom flesta övergreppen begås av pederaster på små gossar. Homos och pedofiler har mycket gemensamt
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in