• 2
  • 3
2011-03-31, 13:03
Medlem
Om min auktoritet i båten var absolut skulle jag låta alla erbjuda mig pengar. De som kunde hosta upp mest skulla få stanna, resten skulla lämnas att dö.

Detta alltså om min auktoritet var absolut -- var den inte det, skulle mitt förslag antagligen leda till att de slängde mig överbord. Annars skulle jag låta dem rösta eller lotta. Jag skulle inte bry mig om vilka som överlevde (förutsatt att alla i båten var främlingar -- om jag kände och tyckte om någon, skulle denne självklart få stanna) så länge jag klarade mig.
Citera
2011-03-31, 13:21
Medlem
Greger, en 25 år gammal sjöman med alkoholproblem. Man kastar inte en sjöman från båten! Han kommer att rädda oss alla.

Amanda, en 32 gammal hemmafru med två minderåriga barn. Hon ska leva för barnens skull.

Emma, 30 år gammal missionär, mor till två minderåriga barn. Samma som ovan

Aliku, en 20 år gammal föräldralös afrikan. Överlevare klarar av svåra levnadsförhållande med mera

Pelle, 50 år gammal före detta inbrottstjuv. Överlevare klarar av press och udda situationer med mera
Citera
2011-03-31, 13:47
Medlem
*Greger, en 25 år gammal sjöman med alkoholproblem.
*Amanda, en 32 gammal hemmafru med två minderåriga barn.
*Helena, en 22 år gammal nygift expedit.
*Emma, 30 år gammal missionär, mor till två minderåriga barn.
*Lars, en 42 år gammal hjärnkirurg.
Citera
2011-03-31, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av threesix
Hej!
Jag har på senare tid börjat tänka på min syn på människor. Hade varit roligt att se vad ni tycker om detta. Hade också bett om seriösa svar.

Jag vill nu fråga, och få argument på varför du tycker som du tycker gällande min fråga.

Frågan lyder:
Du är på en livbåt. Livbåten har blivit överbelastad. Du har fått ansvaret att få bestämma vilka fem personer som ska vara kvar på båten. Alla som du väljer att kasta ut, kommer att dö, och de går inte att rädda.

Här är alla man kan välja LÅTA VARA KVAR I BÅTEN:

*Lars, en 42 år gammal hjärnkirurg.

*Petra,en 30 år gammal blind kvinna.

*Ingrid, 70 år gammal dam som är miljonär.

*Aliku, en 20 år gammal föräldralös afrikan.

*Kristina, en 45 årig cancersjuk författarinna.

*Pelle, 50 år gammal före detta inbrottstjuv.

(Gjorde en tråd i "sista utvägen tidigare, den dök aldrig upp dock. Ny här på forumet och jag antar min dator bara krabbar. Annars så ber jag om ursäkt.)

Skulle fråga lida vem väljer du om det var slut på jorden då skulle jag välja de med mest kunskap för att klara oss bättre,men är det bara en liten grupp människor som är i faran så väljer de som har familj och barn!
Citera
2011-04-01, 10:39
Medlem
Fredrikb82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icemael
Om min auktoritet i båten var absolut skulle jag låta alla erbjuda mig pengar. De som kunde hosta upp mest skulla få stanna, resten skulla lämnas att dö.

Du har falaktig syn på värde, vad skall du med pengar om du inte överlever?

Om du är fast i öknen vad vill du helst ha en påse med diamanter eller vatten?
Citera
2011-04-01, 14:32
Medlem
Nu är jag inte fast i öknen, utan sitter i en båt. Och nyckeln till överlevnad är att slänga några personer överbord, vilket är just vad jag gör.

En bättre liknelse är: jag är fast ute i öknen med tio andra personer. Vi har vatten så det räcker till sex, och jag får i uppgift att välja ut vilka fem som skall lämnas att dö. Vilka lämnar jag? De som inte är villiga eller kapabla att ge mig stora summor pengar -- på så sätt har jag tillräckligt med vatten och en massa pengar.
Citera
2011-04-02, 13:11
Bannlyst

*Petra,en 30 år gammal blind kvinna.

De yngre går före!
Citera
2011-04-02, 13:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrikb82
Du har falaktig syn på värde, vad skall du med pengar om du inte överlever?

Om du är fast i öknen vad vill du helst ha en påse med diamanter eller vatten?

Vem är du att säga att han har en felaktig syn på värde?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in