• 1
  • 2
2011-03-30, 20:48
Medlem
Hej!
Jag har på senare tid börjat tänka på min syn på människor. Hade varit roligt att se vad ni tycker om detta. Hade också bett om seriösa svar.

Jag vill nu fråga, och få argument på varför du tycker som du tycker gällande min fråga.

Frågan lyder:
Du är på en livbåt. Livbåten har blivit överbelastad. Du har fått ansvaret att få bestämma vilka fem personer som ska vara kvar på båten. Alla som du väljer att kasta ut, kommer att dö, och de går inte att rädda.

Här är alla man kan välja LÅTA VARA KVAR I BÅTEN:

*Lars, en 42 år gammal hjärnkirurg.

*Greger, en 25 år gammal sjöman med alkoholproblem.

*Amanda, en 32 gammal hemmafru med två minderåriga barn.

*Petra,en 30 år gammal blind kvinna.

*Emma, 30 år gammal missionär, mor till två minderåriga barn.

*Ingrid, 70 år gammal dam som är miljonär.

*Aliku, en 20 år gammal föräldralös afrikan.

*Kristina, en 45 årig cancersjuk författarinna.

*Pelle, 50 år gammal före detta inbrottstjuv.

*Helena, en 22 år gammal nygift expedit.

(Gjorde en tråd i "sista utvägen tidigare, den dök aldrig upp dock. Ny här på forumet och jag antar min dator bara krabbar. Annars så ber jag om ursäkt.)
Citera
2011-03-30, 20:50
Medlem
Erikons avatar
Läser du också Religonskunskap?
Citera
2011-03-30, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erikon
Läser du också Religonskunskap?
Tyvärr, jag har gått ut skolan.

Mvh Threesix
Citera
2011-03-30, 20:51
Medlem
Sittkissares avatar

*Amanda, en 32 gammal hemmafru med två minderåriga barn.

*Emma, 30 år gammal missionär, mor till två minderåriga barn.

*Aliku, en 20 år gammal föräldralös afrikan.

*Helena, en 22 år gammal nygift expedit.

Helt enkelt för att de är yngst.
Citera
2011-03-30, 20:56
Medlem
Oldberrys avatar
*Lars, en 42 år gammal hjärnkirurg.

Resten hade fan kvittat. Känns som en bra idé att ha med en sjöman och en smartskalle ifall det skulle köra ihop sig ännu mer.
Citera
Medlem
Hade frågat om några erbjöd sig. Hade vi mat eller skulle vi behöva äta varandra? Isf hade jag frågat vilka som kunnat tänka sig att äta ngn annan. Hade några sagt nej hade jag sagt att nu sover vi för idag och så röstar vi imorgon..
Citera
Bannlyst
*Lars, en 42 år gammal hjärnkirurg. uppenbarligen en som kan använda hjärnan
*Greger, en 25 år gammal sjöman med alkoholproblem. erfarenhet vid sjöss, navigering inte minst är bra att kunna
*Amanda, en 32 gammal hemmafru med två minderåriga barn. Kommer göra allt för att komma hem. beor på temperamentet iofs, kanske blir missionären som kan sjunga några psalmer.
*Aliku, en 20 år gammal föräldralös afrikan. Styrka kan behövas.
*Pelle, 50 år gammal före detta inbrottstjuv. Där har vi Mac Gyver.

Beror som sagt på hur deras personligheter är också. Om vi har nån störig jävel av dessa så byter jag lätt ut mot den cancersjuka damen. Anledning för att hon kommer antagligen att hoppa i sjön frivilligt senare om det visar sig att livräddningsbåten inte räcker till för ens fem stycken. edit, givetvis så ska jag vara med på båten. Pratar vi inte samma språk ligger Afrikanen risigt till.
Senast redigerad av surreal.this 2011-03-30 kl. 21:12.
Citera
2011-03-30, 20:57
Medlem
Prawnis avatar
*Helena, en 22 år gammal nygift expedit. För att hon har hela livet framför sig.

*Amanda, en 32 gammal hemmafru med två minderåriga barn. För att hon är relativt ung samt med minderåriga barn.

*Emma
, 30 år gammal missionär, mor till två minderåriga barn. Samma som ovan.

*Pelle, 50 år gammal före detta inbrottstjuv. Enbart för att han förmodligen är en riktigt skön lirare

*Lars, en 42 år gammal hjärnkirurg. Alltid bra med en till hjärnkirurg, han kommer förmodligen rädda fler liv än de som gick förlorade i havet.
Citera
Bannlyst
Jag kastar av dessa fem:

*Greger, en 25 år gammal sjöman med alkoholproblem - Han kan dricka mjöd i Valhall

*Ingrid, 70 år gammal dam som är miljonär - Hon har levt sitt liv dessutom kanske hennes pengar kan glädja andra.

*Aliku, en 20 år gammal föräldralös afrikan - Motivering överflödig.

*Kristina, en 45 årig cancersjuk författarinna - Gör slut på hennes lidande.

*Pelle, 50 år gammal före detta inbrottstjuv - Tjuvar är bland det värsta jag vet. Före detta eller ej

Det var ett ganska enkelt val....
EDIT: Gjorde tydligen listan tvärtom men wtf

.
Citera
Medlem
Sanctis avatar
*Lars, en 42 år gammal hjärnkirurg. = Han kan rädda många liv om han överlever, han får stanna.

*Greger, en 25 år gammal sjöman med alkoholproblem. = Han får stanna eftersom han är ung och kan bli av med alkoholproblemen.

*Amanda, en 32 gammal hemmafru med två minderåriga barn. = hon stannas pga att hon har barn.

*Petra,en 30 år gammal blind kvinna. = hon kastar jag ut pga att hon är blind.

*Emma, 30 år gammal missionär, mor till två minderåriga barn. = hon får stanna eftersom hon har barn

*Ingrid, 70 år gammal dam som är miljonär. = hon kastar jag ur så hennes barnbarn får pengarna iställe.

*Aliku, en 20 år gammal föräldralös afrikan. = han kastar jag ut, håller tyst om varför.

*Kristina, en 45 årig cancersjuk författarinna. = hon är ändå sjuk, kastar ut hon.

*Pelle, 50 år gammal före detta inbrottstjuv.

*Helena, en 22 år gammal nygift expedit. = stannar, eftersom hon är ung.
Citera
2011-03-30, 21:05
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threesix
Hej!
Jag har på senare tid börjat tänka på min syn på människor. Hade varit roligt att se vad ni tycker om detta. Hade också bett om seriösa svar.

Jag vill nu fråga, och få argument på varför du tycker som du tycker gällande min fråga.

Frågan lyder:
Du är på en livbåt. Livbåten har blivit överbelastad. Du har fått ansvaret att få bestämma vilka fem personer som ska vara kvar på båten. Alla som du väljer att kasta ut, kommer att dö, och de går inte att rädda.

Så du bara tycker detta är superintressant och slänger ihop lite av ren nyfikenhet? I mina ögon ser det ut som att du försöker få oss att göra dina läxor. Själv har jag gjort identiska uppgifter säkert 4-5 gånger under min skolgång

Jag skulle valt ingrid och sedan haft livet av alla andra. Om jag sedan överlever så ser jag till att jag får reda på vart pengarna är och dödar sedan tanten innan någon får reda på att det finns fler överlevande.
Citera
2011-03-30, 21:06
Medlem
Hjärnkirurgen och mammorna verkar vara det som är mest...känsligast att kasta av?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in