... hade under många år en känsla av att nånting var fel eftersom motivation och livskraften försvunnit. I 10 år sa läkarna att det var åldern och även om jag frågade om de inte kunde testa testosteronhalten så struntade de i det. Till slut fastställde de att jag hade för låga värden 8 nmol/L men tappade bort testresultaten under två år. När jag till slut höll på att kvävas av min egen apati och i ett sista desperat aggressionsutfall krävde att de skulle testa igen så hade jag bara 2 nmol/L.
När jag sen skulle få sprutan så sa endokrinologen att de inte kunde ge mig testosteron etersom de misstänkte hjärntumör. Röntgade och fick besked om att det såg illa ut. Tanten tog ut skilsmässa och sparkade ut mig på gatan och stod plötsligt bostadslös med ett dödsbesked, inget testosteron och ingen stans att bo, taskigt läge liksom.
Nio månader senare ringer läkaren och säger att han är ledsen att glömt bort mig då han gick i pension, babblar om att Varbergs sjukhus haft kaos men att jag aldrig hade nån tumör. Det var bara testobrist. Min kommentar är självcensurerad men har nu fått Nebido under två och ett halvt år och varit tvungen att sluta temporärt och ersätta det med Tostrex gel då humöret varit taggat veckan efter injektion och sen dalat ner till noll och intet efter halva perioden på 16 veckor.
När jag först fick Nebido tog jag efter 32 år upp kampsporter, körde fyra dagar i veckan och addade med gym och massor av sex alla lediga timmar som blev över. Men efter ett tag blev jag konfunderad då jag som högst legat på 38 nmol/L och som lägst på 11 nmol/L. Vem som helst kanske kan räkna ut att det med såna värden är en resa mellan lycka och sorg. Även om potensen stundtals är bättre än nånsin och spermamängden vuxit till det tredubbla och bara ökar hela tiden så blir ju resten av livet lidande eftersom pengar landar på bordet genom "hard work" men sällan genom "pleasure" så länge man inte försörjer sig som Gigolo.
Tyvärr har även HB och EVF ökat så när jag legat på topp och känt mig som mest taggad har jag fått träningsförbud med blodtömning som plåster på såren. Har aldrig tömt blod förr och som gör mig konfunderad är att jag blir skittrött efter att de snott mig på en halvliter, men det kanske är normalt.
Utan att veta något om nivåer så funkar Tostrex tillfälligt jävligt bra. Pigg som en mört, mentalt och fysiskt stark som aldrig förr med bara en nackdel, sexlivet har börjat kräva ännu mer tid i anspråk
... och jag är bara 60 bast liksom.