Citat:
Ursprungligen postat av
ilsk1
Jag har sagt det förut men eftersom du envisas. Jag klev av i 3 månader efter 4 år. Testade spermierna som var helt perfekt, och fick sedan en dotter,
Och du har rätt, du har inget mer att säga i ämnet eftersom du inte vet nåt, du bara tror.
Annars får du komma upp med empiriska bevis och länk till tester.
Jag har aldrig påstått att detta är det bästa, jäg är inte så förmäten. Jag sägar bara att detta är vad som funkar bäst för mig. Vad funkar bäst för dig?
Varför vill man börja varje svar till dig med "nigga plz"?
Kan vi enas om följande;
1) Huruvida aKAY tror han vet eller om han de fakto vet är ointressant att diskutera. Så långe du framhäver bevis för att något jag hävdar är felaktigt så kommer jag utan tvekan att böja mig för fakta och erkänna min feltolkning eller okunskap. Men D et du refererar till som fakta refererar jag, och många med mig, till som bro science.
2) Du talar om att ligga på testo året om
hela livet men hänvisar till egen erfarenhet som rör sig om en, vid dåvarande tillfälle, 3 år lång kur och dess frånvaro av bieffekter som om att 3 år lika gärna kunde vara 15. Vare sig du vill eller inte så är det allmänt vedertaget som fakta att den endokrina företeelse som förser kroppen med testosteron har svårare att återhämta sig ju längre systemet är nedstängt. Det är forskare och doktorer inom endokrinologi som kommit fram till detta efter dryga 15 års studier, jag litar mer på dem än på dina gamla kurarpolare Rolle, Bengan å Krut-Kurre. Det borde du också göra.
Med detta sagt så kan jag hålla med om att det finns en klar aspekt som är värd att övervägas seriöst;
Ponera att man är 35 år, testonivåerna är i det närmsta ett hån mot vad de en gång har varit men man har minsann helt andra planer för resten av livet som involverar en god fysik och bra testonivåer.
I detta läge kommer testonivåerna, dvs de endogena nivåerna, ändå vara skit vid 45; så whats to lose?
Om man då under dessa 10 år istället har legat på omkring 150-250mg testo ew så spelar det knappast någon roll att om man då skulle kliva av får lida av ännu sämre nivåer. För handen på hjärtat; vem hade klivit av då?
Självklart finns det en hel del påfrestning för kroppen att hantera minst 1 injektion med olja varje vecka under 10-15 år, men då bör man ju väga det mot vad man anser att de låga testonivåerna har för negativ inverkan på ens liv.
Således är det precis som du säger högst individuellt vad man väljer att göra. Jag är dock av åsikten att var man över 35 skulle må mkt bra av lite extra testo, tillfört enligt konstens alla regler.
Du kan nu omöjligt dabbla vidare i dina galna spekulationer om att jag är en polis som inte vet något samt att kroppen inte drabbas av bieffekter vid långvarigt testobruk.
/aKAY