Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-30, 05:24
  #1
Medlem
k0rv3ns avatar
Ja behöver man ha s-skyltar i norge. Alltså de där nya med ett s-märke på till vänster.
Ska köra en kompis till rygge tror jag det heter imorgon som ligger utanför oslo. En två tre mil in ifrån gränsen. Så kommer ju vara i norge i en timme typ. Men ja, behöver man ha s-märke på bilen/skyltarna?

Och annan fråga som kanske inte hör hemma här men, behöver jag ha med mig pass? Vet att det är lugnt i danmark men norge är ju inget eu-land så tänkte om det är lite andra regler.
Citera
2011-03-30, 05:28
  #2
Medlem
tzjs avatar
Jag har aldrig använt S-märke på bilen eller haft med mig pass när jag bilat i Norge. (4 gånger, 6 veckor totalt bilande).

Skall inte behövas mig veterligen.
Citera
2011-03-30, 05:48
  #3
Medlem
k0rv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Jag har aldrig använt S-märke på bilen eller haft med mig pass när jag bilat i Norge. (4 gånger, 6 veckor totalt bilande).

Skall inte behövas mig veterligen.

Okey tack. Borde väl vara lugnt men ja, man kan vara bra att veta ändå. Men chansen för att träffa på polis när man är där i typ en timme är väl inte så stor heller.
Och varken min eller polarns bil har s-skyltar.
Citera
2011-03-30, 21:48
  #4
Medlem
Du köper ett klistermärke för 30kr på närmaste mack och slipper oroa dig?
Citera
2011-03-30, 22:40
  #5
Medlem
k0rv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulzer
Du köper ett klistermärke för 30kr på närmaste mack och slipper oroa dig?

Äsch varför slänga ut pengar när man inte behöver Har löst sig ändå kommer köra hans fars bil. En saab 9-3 Turbo-X.
Citera
2011-03-31, 19:04
  #6
Medlem
BlackSmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k0rv3n
Äsch varför slänga ut pengar när man inte behöver Har löst sig ändå kommer köra hans fars bil. En saab 9-3 Turbo-X.

Fan vad jobbigt,, kan ni inte hyra en bil??
Citera
2011-04-01, 05:43
  #7
Medlem
k0rv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackSmoke
Fan vad jobbigt,, kan ni inte hyra en bil??

Och varför skulle vi hyra när vi har tillgång till bil? Dock blev det inte deras turbo X utan deras saab cabbe ist. Vilken jävla skitbil alltså, men det behöver jag inte ta här. Resan gick iaf bra inga problem. Men vi lyckades möta 4 polisbilar under den korta tiden i norge...
Citera
2011-04-01, 16:10
  #8
Medlem
BlackSmokes avatar
Saab är skit oavsett om det står x turbo eller nåt annat
Jag hade hellre lagt ut pengar på hyrbil än att sätta mig i en äcklig Saab..

Fan vad du verkar nojja över Polisbilar, Och nojja över ett S-märke som ingen jävla polis i världen bryr sig om du har eller inte på bilen
Citera
2011-04-03, 23:49
  #9
Medlem
TheMPGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackSmoke
Och nojja över ett S-märke som ingen jävla polis i världen bryr sig om du har eller inte på bilen

Du har inte kört bil i frankrike märker jag
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback