Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-03-28, 01:53
  #1
Avstängd
hapes avatar
Vad tycker vi om henne?

Blott 21 år, tjejen skriver sina egna låtar inom musikgenren country och har nominerats över 40 gånger, vunnit ungefär hälften av gångerna.
I 2007 lanserade hon en kampanj mot nätpedofiler och i övrigt verkar hon delta i alla pratshower som finns i USA.
Citera
2011-03-28, 01:59
  #2
Avstängd
Jag tycker inget speciellt om henne, utöver ett framträdande hon gjorde när hon var värd för SNL.

Tyvärr finns den bara med inspelat ljud - http://www.youtube.com/watch?v=mgn1P_gKqB4 - men jag får några okontrollerade och behagliga rysningar genom kroppen när jag lyssnar på det. I övrigt känner jag ingenting när jag ser henne uppträda.

Kul med en ungdomlig popstjärna som skriver sina egna låtar, sedan låter musiken mestadels som all annan dynga idag. Men bättre än Lady Gaga och Britney och de där.
Citera
2011-03-28, 01:59
  #3
Medlem
KaptenFranssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hape
Vad tycker vi om henne?

Blott 21 år, tjejen skriver sina egna låtar inom musikgenren country och har nominerats över 40 gånger, vunnit ungefär hälften av gångerna.
I 2007 lanserade hon en kampanj mot nätpedofiler och i övrigt verkar hon delta i alla pratshower som finns i USA.

Underbar kvinna. En av de bättre låtskrivarna jag någonsin skådat.
Citera
2011-03-28, 02:03
  #4
Avstängd
hapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFransson
Underbar kvinna. En av de bättre låtskrivarna jag någonsin skådat.

Lite sjukt att hon skriver texter som en 40-åring när hon endast är 21.
Citera
2011-03-28, 02:06
  #5
Avstängd
hapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stensow
Jag tycker inget speciellt om henne, utöver ett framträdande hon gjorde när hon var värd för SNL.

Tyvärr finns den bara med inspelat ljud - http://www.youtube.com/watch?v=mgn1P_gKqB4 - men jag får några okontrollerade och behagliga rysningar genom kroppen när jag lyssnar på det. I övrigt känner jag ingenting när jag ser henne uppträda.

Kul med en ungdomlig popstjärna som skriver sina egna låtar, sedan låter musiken mestadels som all annan dynga idag. Men bättre än Lady Gaga och Britney och de där.

Hittade hennes framträdande. http://www.youtube.com/watch?v=m3ZIa...eature=related
Citera
2011-03-28, 02:07
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hape
Hittade hennes framträdande. http://www.youtube.com/watch?v=m3ZIa...eature=related

Åh där ser man. Tackar!
Citera
2011-03-28, 03:58
  #7
Avstängd
HVonSmaschforkas avatar
Kan man kalla hennes musik för country?... Nä, tacka vet jag Emmylou Harris och Alison Krauss...
Citera
2011-03-28, 08:17
  #8
Avstängd
hapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HVonSmaschforka
Kan man kalla hennes musik för country?... Nä, tacka vet jag Emmylou Harris och Alison Krauss...

Inte kan man kalla det för pop iaf.
Citera
2011-03-28, 23:57
  #9
Medlem
Hon har några enstaka guldkorn och en fantastisk röst men jag har problem med det mesta utav hennes musik; för generisk och tuggummiartad, nästan, heard one heard them all.
Citera
2011-04-16, 21:55
  #10
Avstängd
hapes avatar
Läste nyss att hon har sålt över 20 miljoner(!!!) album världen över.

2010&2011 har hon även kammat hem otroligt många priser för sin ålder, 21 år. Bland dessa är:

Grammy Award:
Best Female Country Vocal Performance
Best Country Song
Best Country Album

People's Choice Awards:
Best Country Artist
Best Pop Artist

Academy of Country Music Awards:
Entertainer of the Year

Hon är även nominerad i 11 olika kategorier i Bilboard Awards. Dessa är:
Top Artist Of The year
Top Bilboard 200 Artist
Top Female Artist
Top Billboard 200 Album
Top Country Artist
Top Country Album (for “Speak Now”)
Top Country Song (for “Mine”)

Jag räknade ut hur alla priser hon har vunnit totalt, fick det till 59 olika priset i totalt 22 nånting kategorier. Hon har fortfarande chans att vinna 11 priser till vilket blir 70 priser totalt!!!!
Och då har hon bara varit verksam i musikindustrin i ca 3 år (2008 släppte hon sin debutsingel och sitt debutalbum).

Är det bara jag som tycker detta är sjukt?
__________________
Senast redigerad av hape 2011-04-16 kl. 22:02.
Citera
2011-04-16, 21:59
  #11
Avstängd
adnanisHs avatar
Även om jag inte sympatiserar med Taylor och hennes musik så är hennes priser helt sjuka. Credd till att hon skriver sina egna texter (läste att hon skrev alla sina låtar på sitt nya album helt själv) samt sjunger utan autotune. Hon har helt klart talang.
Citera
2019-07-16, 15:21
  #12
Medlem
Vet ni hon ska ha 10 miljoner för ett gig inte konstigt hon aldrig kommer till sverige då. ingne har råd att boka henne och hon som tjänar 400 mille på ett år kan dela med sig till hemlösa tycker jag och fattiga
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback