2009-10-02, 11:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rauger
Finns nog fler i invandrartäta områden..

+1
Citera
2009-10-02, 11:06
Medlem
Lugini3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rauger
Innan jag ens hunnit tänka smörgåstårta baklänges står jag med ansiktet i tidningsstället då ca 40 flaxande somalier bakom mig vrålandes med alla medel försökt ta sig förbi.

DETTA mina vänner är en mkt god anledning till varför jag handlar på ICA i fortsättningen..

Problemet ligger nog i att du handlar i samma affär som somalier, hitta ett ställe utan somalier så slipper du detta problem.
Citera
2009-10-02, 11:35
Medlem
Själv föredrar jag att lägga pinnen bakom mina egna varor. Händer ibland att man även måste lägga en framför (med 'ibland' menas varje gång det står en WT-morsa eller invandrare före mig i kön) men det är ganska sällan numera då jag alltid handlar när butiken är tom.
Citera
2009-10-02, 11:53
Medlem
Sen är frågan om man ska lägga en pinne även om det inte står någon bakom.?

Det kan ju komma någon precis bakom...
Citera
2009-10-02, 13:11
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bildgivaren

nja lönt liksom, är det helt dött så hinner du bli garanterad färdig innan någon kommer säkert.
Citera
2009-10-02, 13:13
Medlem
Saytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bildgivaren

Om det kommer någon kan man ju lägga upp den då. Annars känns det lite onödigt.
Citera
2009-10-02, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll

Sen utgör aldrig Somalier några problem när en ny kassa öppnas då dessa är snabba på långdistans och inte på korta sträckor

Smart.
Citera
2009-10-03, 17:00
Medlem
smygrasistens avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5898673.ab
Citera
2009-10-04, 03:13
Medlem
wzbzs avatar
Pinnen skall självklart läggas efter sina varor.
  • Eftersom du lägger upp dina varor så befinner du dig förmodligen inom bättre räckhåll för pinnarna än personen bakom dig. Annars kan det hända att personen bakom dig måste sträcka sig och trängas, eller ännu rimligare, måste vänta tills du är klar eftersom det aldrig kom fram någon pinne.
  • Du vet när du har lagt upp alla dina varor på bandet. Personen bakom dig kanske inte ser om du sitter på 3 chipspåsar som ännu inte har lagts upp.
  • Det är bara att lägga upp pinnen, är det så svårt?
Citera
2009-10-04, 04:16
Medlem
Otroligs avatar
Neurotiska människor i den här tråden angående pinnen. Låg det en pinne framför mina varor så lägger jag väl en bakom mina egna; ligger det inte en pinne så lägger jag dit den själv, och så kan den bakom mig göra samma sak. Förstår inte riktigt vad det att orda om egentligen i vilket av dessa fall som helst, det är väl bara sträcka sig efter pinnen.

Förresten så kan man slippa dessa "problem" genom att börja självscanna istället, då kommer man alltid snabbt och smidigt ifrån butiken, dessutom som man har full kontroll på slutkostnaden.
Citera
2009-11-11, 15:55
Medlem
cece123s avatar
Värsta Ica butiken på jorden måste vara den som fanns på Liljeholmen på torget( obs ej samma som den nuvarande som finns i gallerian)
Där satt unga tjejer i kassan och skrek över kundernas huvuden, hur trist jobbet var och att de ville inte jobba på ICA. Jag blev matförgiftad av deras vacumförpackade skinka.De brukade ha kylvaror i en vagn UTANFÖR kylen, i butiken.
Har aldrig sett så många bananflugor i en affär, sa faktiskt till en gubbe som packade upp.Då sa han att det var så det skulle vara...Det visade sig att den som sa det var ägaren till affären.Kom hem med en ciderflaska som vi skulle dricka ur, den var 6 månader för gammal, inom loppet av en månad kom man hem med flera matvaror som var flera månader för gamla.Nästintill inga anställda var i butiken och plockade,utan alla verkade sitta inne i fika rummet, om de inte behövde sitta i kassan.
Bröd låg framme som var alldeles grön av mögel på undersidan. Det fanns ofta bröd som var uppemot två veckor för gammalt osv
Själv var ägaren ett gammalt äckel,små fjortistjejer med bara magar kunde inför honom stå och smaska lösviktsgodis helt öppet, fullkomligt vräka i sig bit efter bit, medan han gick förbi med lång tunga och flåsade heeeej.Sedan om det kom några unga killar och gick förbi samma ställe så kunde det sluta med att de blev oskyldigt anklagade för att ha stulit lösviktsgodis och utkastade.Fy fan för såna äckel .
Kan för övrigt säga att det finns många äckel på ICA, känner en tjej som jobbat på ICA:s huvudkontor och när handlarna ringer in för att beställa varor kan de sitta och prata skitmycket snusk med den manliga orderhanteraren.
Det är sånt som man inte vill tro men så är det.
Citera
2009-11-11, 17:03
Avstängd
Carl-Ann von ss avatar
Jag struntar i att göra att ställa varorna "rätt". Alltså streckkoden mot skannern. Kassörskan får ju lön. Då är det h*n som skall göra det!

Pinnen ser jag till att ställa bakom mina varor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in