2007-08-17, 18:29
Medlem
ormanoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobileFreak
Det finns kanske en anledning till att butikerna har glassdiskarna vid kassorna?

Ja, att de inbjuder till impulsköp.
Citera
2007-08-17, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MobileFreak
Det finns kanske en anledning till att butikerna har glassdiskarna vid kassorna?

Ja det gör det. Om glassdiskarna stod i början av affären så skulle den smälta innan man öppnar den. Om man nu inte äter den i affären

Edit: Jusst det, glömde impulsköp också. tack ormanoff
Citera
2007-08-17, 18:31
Medlem
Fascists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet
Tycker ni att det är okej att när man handlar på ICA käka en glass under shoppingrundan och betala för den vid kassan?

Det är ett oskick och ett slödderbeteende.
För övrigt, om nu de vidriga små smittspridande, kladdiga snorungarna är så bökiga att ha i matvaruaffären, varför tar ni då med dem?
Citera
2007-08-17, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fascist
För övrigt, om nu de vidriga små smittspridande, kladdiga snorungarna är så bökiga att ha i matvaruaffären, varför tar ni då med dem?

Kanske för att man inte ska lämna 5 åringar hemma själv kanske?
Citera
2007-08-17, 18:35
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fascist

Jag citerar mig själv så slipper jag skriva om allt...
När man har barn och familj är det omöjligt att aldrig ta med barnen när man handlar.
Det fungerar helt enkelt inte av en massa skäl som du säkert kommer på om du funderar lite...

Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton

Jag tycker i princip inte att ungar ska få göra som de vill och där ingår att de ska vänta till glassen eller godiset är betalt.

Det man ska komma ihåg är att det finns många barn med handikapp som inte syns. Det är t.ex. väldigt svårt att tala om för att barn med Asperger eller autism att de ska vänta till man har betalat. De förstår helt enkelt inte det begreppet.

Då har man att välja på världskrig i affären, eller så får de dricka upp festisen eller vad det nu handlar om inne i affären. Jag dömde också en del småbarnsföräldrar innan jag blev förälder själv och fick reda på en massa saker som jag inte visste innan...

Men visst finns det många föräldrar med friska barn som beter sig som idioter. Tyvärr brukar det leda till att barnen också blir idioter.
Citera
2007-08-17, 18:43
Medlem
the_first_twos avatar
Äh, vadå? det klart om du är törsdig ska du få öppna colan innan du betalat den, om du har för avsikt att betala den. ser inte hur det skulle vara något problem så länge det inte har någon påverkan på butiken eller övriga kunder.
Citera
2007-08-17, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av the_first_two
Äh, vadå? det klart om du är törsdig ska du få öppna colan innan du betalat den, om du har för avsikt att betala den. ser inte hur det skulle vara något problem så länge det inte har någon påverkan på butiken eller övriga kunder.
det handlar om hyfs!
Citera
2007-08-17, 18:47
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruppa
det handlar om hyfs!
Säger du som inte börjar med stor bokstav.
Citera
2007-08-17, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Resistance
Säger du som inte börjar med stor bokstav.
å fy mig (å fy nu gjorde jag det igen! )
Citera
2007-08-17, 18:52
Medlem
pentrys avatar
Det är självklart inte ett acceptabelt beteende och ett bevis på slapp karaktär och dålig uppfostran att äta i en matbutik innan man betalt för varan.
Citera
2007-08-17, 18:59
Medlem
Många skulle säkert applicera benämningen "White Trash" på det beteendet.

Som sagt, det tyder på dålig uppfostran och ohyfs.
Citera
2007-08-17, 19:36
Medlem
antagonistens avatar
Jag tycker också att det är ett rätt motbjudande betende, och jag förstår inte varför man inte kan vänta tills man har kommit ut ur butiken.
Däremot tycker jag inte att det är något fel i att smaka på en vindruva eller en karamell från plockgodiset, men det är nog inte särskilt många som håller med mig ang. detta (och de flesta tycker nog att det lite dubbelmoral från min sida...).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in