Zigenare - vilket jävla slödder.
Jag bor själv i Stockholm och jobbar på en spaanläggning.
En dag kommer ett gäng zigenarslödder in genom dörren. En mamma, en tjej i 14-15 års åldern samt 3 små äckliga zigenarungar runt 5-7 år. De traskar bara rakt in till vår motionsavdelning och börjar använda våra maskiner, WTF?
Vi ingriper givetvis omedelbart och ber de avlägnsa sig. De svamlar på sitt språk och låtsas som om de inte förstår mig. Då tar jag tag i armen på en av dem och säger "get the fuck out of here". De flinar lite sinsemellan och fortsätter helt nonchalant. Då börjar det koka inombords: "Get the fuck out of here fucking gipsy, or I will call the police". Sagt och gjort tar jag fram den bärbara telefonen och slår nummret till larmcentralen. Zigenarmorsan skakar på huvudet och säger "no no no" medans hennes inavlade äckelungar fortsätter på maskinerna. Då kommer en arbetskamrat till undsättning. Han sliter tag i zigenarmorsan och börjar konka henne mot utgången. Hon stretar emot och under tiden har vi hunnit ringa snuten. Efter några minuter när vi lyckats släpa på tjockkärringen till utgången så kommer snuten lägligt.
Inte nog med det, zigenarmorsan skriker något till sina äckelungar och de börjar springa runt som jävla rabiessmittade idioter. De börjar plocka på sig hudvårdsprodukter med mera med snuten närvarande. Den ena polisen tar ett ordentligt tag i en av ungjävlarna. Då ger de andra upp och slänger det som de hunnit roffa åt sig på golvet och följer med sin bror till snutbilen.
Snuten berättade sedan att den här familjen ofta gör så här. Allt för att fånga de som jobbar på ställets uppmärksamhet samtidigt som några andra zigenare kommer in en stund efter och stoppar på sig så mycket som möjligt utan att bli upptäckta. Antagligen behövde de väl lite hudvårdsprodukter med mera för att snygga till sina råttliknande äckliga ansikten.
Så här i efterhand så ångrar jag hur vi hanterade situationen. Kort och konsist skulle man helt sonika ha plockat in zigenarna i ett rum och slått skiten ur åbäkena.