2005-11-29, 23:34
  #433
Medlem
LadyTieras avatar
Jag handlar med min son, ibland är jag barnvakt och handlar med 3 st barn enn 3 år 3n 4 år och en 10 månader.

de uppför sig i affären och skulle de inte göra det så ordnar jag det där, de får inte betee sig hur de vill.
Citera
2005-11-29, 23:47
  #434
Medlem
Beldarans avatar
Självklart ska inte barn (eller vuxna för den delen) bete sig som hur som helst. Har själv jobbat inom handel (både "på golvet" och som kassörska) och gudarna ska veta att man kan bli mycket irriterad på föräldrars oförmåga att fostra sina små, men det innebär ju inte att dom inte ska få ta med sig barnen till affären...

Dessutom var ju ett av klagomålen i den här tråden att en pappa lät sin son lägga upp varor på bandet. Uppförde sig då den ungen som ett bortskämt litet glin? Pappan roar samt har koll på sin son... Precis så kommer jag göra när lillan blir tillräckligt stor.

Nej, tycker man det är så jobbigt med barn och pensionärer så kan man ta sig till affären vid tidpunkter då det finns så få som möjligt av dom där. Eller sluta klaga.
Citera
2005-11-29, 23:56
  #435
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beldaran

Dessutom var ju ett av klagomålen i den här tråden att en pappa lät sin son lägga upp varor på bandet. Uppförde sig då den ungen som ett bortskämt litet glin? Pappan roar samt har koll på sin son... Precis så kommer jag göra när lillan blir tillräckligt stor.

Försök välja nåt bättre tillfälle än när det är millånga köer om du ska låta ditt barn plocka upp varorna på bandet.
Citera
2005-11-30, 00:00
  #436
Medlem
Beldarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Försök välja nåt bättre tillfälle än när det är millånga köer om du ska låta ditt barn plocka upp varorna på bandet.


Vad blir man som mest irriterad på- att ungen är nöjd och tyst eller skriker och grinar? Så vadå, det tog lite längre tid än annars, men dör man av det? Måste man stressa så förbaskat?
Citera
2005-11-30, 00:09
  #437
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beldaran
Vad blir man som mest irriterad på- att ungen är nöjd och tyst eller skriker och grinar? Så vadå, det tog lite längre tid än annars, men dör man av det? Måste man stressa så förbaskat?
DU kanske slappnar och slipper stressa medans ditt barn packar upp varorna, men övriga kunder delar knappast din tillfredsställelse. Lek med ditt barn någon annanstans.
Citera
2005-11-30, 00:29
  #438
Medlem
Beldarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
DU kanske slappnar och slipper stressa medans ditt barn packar upp varorna, men övriga kunder delar knappast din tillfredsställelse. Lek med ditt barn någon annanstans.

Du hade väl blivit mer irriterad på om ungen skrikit, eller hur?

Det är bara att inse, affärerna är till för ALLA. Vill du att folk ska anpassa sig till dina personliga behov så får väl du anpassa dig till andras personliga behov?!?
Citera
2005-11-30, 00:32
  #439
Medlem
LadyTieras avatar
hehe..skulle ALDRIG låta min son stå och plocka upp varor när det är kö bakom. han vet det med. jag lär mitt barn hyffs och vett, leka får han göra hemma och i lekparken men i affärer och på andra ställen får han göra som alla andra.

varför ska jag stå och låta min son få som han vill bara för att han är grinig? det är inte barnuppfostran det är att förstöra sitt barn, curlingbeteende.
Citera
2005-11-30, 00:35
  #440
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Hej

Jag har precis varit och handlat på en stormarknad. Kaos, anarki, skräniga ungar, trängande pensionärer och liknande var det som mötte mig.

Inne i butiken gick det bra, men i kön så var det massa skrikiga ungar med slapphänta föräldrar. En unge höll på och kastade sin mössa på folk medans mamman log utan att säga till glinet. Folk kastade tillbaka mössan till ungen. Jag skulle inte gjort det om ungen hivat sin lus-mössa på mig.

Det var enorma köer och istället för raka köer så hade mongosarna ställt sig helt snett så kön vek sig 90 grader in i en varugång och inte rak och fin som den ska vara! Folk som kom såg inte att kön försvan och allmänt kaos eftersom folk påpekade var kön började så att ingen skulle trängas.

När jag kom fram och skulle betala med kort så började kassan krångla. Tjejen i kassan drog mitt kort flera gånger utan att det fungerade och sen skickade hon iväg mig till affärens kiosk så fick dom dra kortet där. Hon i kiosken förklarade för mig att eftersom kassörskan dragit kortet flera gånger så skulle summan jag skulle betala dras lika många gånger, men naturligtvis betalas tillbaka av sig själv om 6 dagar. Istället för ca 300;. så drogs det alltså 1 200:-
Jag känner på mig att pengarna inte alls kommer betalas tillbaka, utan att jag själv får ligga i och hålla på och ringa massa samtal och bevisa att det är fel för att få dom tillbaka

Nu sitter jag här med huvudvärk pga ilska tack vare personalen och övriga kunder!

Varför beter sig människor som idioter i affären? Berätta gärna om era kaosupplevelser i matvaruaffären!

/ Bråkis


antingen kan du handla på Shell eller så handlar du när det är lugnare i butikerna
du kör ju inte ut på E4an när du vet att det är kö vissa tider

du får dina pengar
du behöver inte bevisa nåt
ingen kassör är så snabb så att du har gjort flera köp direkt efter varandra
det handlar om sekunder o det kan dom se
så du får dina pengar

sen betalar du inte varje gång kassören drar korten
pengarna dras när du knapper koden eller när du skriver på

fick du knappa koden 3 gånger?? NEJ
fick du skriva på 3 gånger ?? NEJ



Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Försök välja nåt bättre tillfälle än när det är millånga köer om du ska låta ditt barn plocka upp varorna på bandet.


eller så byter DU kassa
Citera
2005-11-30, 01:05
  #441
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beldaran
Du hade väl blivit mer irriterad på om ungen skrikit, eller hur?

Det är bara att inse, affärerna är till för ALLA. Vill du att folk ska anpassa sig till dina personliga behov så får väl du anpassa dig till andras personliga behov?!?
Bara för att affärerna är till för alla betyder det inte att man behöver uppföra sig hur som helst.
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
antingen kan du handla på Shell eller så handlar du när det är lugnare i butikerna
du kör ju inte ut på E4an när du vet att det är kö vissa tider

du får dina pengar
du behöver inte bevisa nåt
ingen kassör är så snabb så att du har gjort flera köp direkt efter varandra
det handlar om sekunder o det kan dom se
så du får dina pengar

sen betalar du inte varje gång kassören drar korten
pengarna dras när du knapper koden eller när du skriver på

fick du knappa koden 3 gånger?? NEJ
fick du skriva på 3 gånger ?? NEJ






eller så byter DU kassa
Beloppet som skulle dras hade registrerats flera gånger , men inte dragits..

Jag försöker handla när det är så lite folk som möjligt, men det är inte alltid det går.
Citera
2005-11-30, 11:21
  #442
Medlem
Beldarans avatar
Jag förstår era synpunkter, men anser fortfarande inte att man behöver bli så irriterad över att en man låter sin son packa upp varor på bandet.

Det handlar inte bara om att hålla ungen nöjd i alla lägen. Curlingbeteende är heller inget jag kommer att eftersträva.

Har en liten i famnen och kan inte utveckla mer just nu. Vet dock av egen erfarenhet att det som upplevs som jobbiga köer är av folk som förväntar sig allt på sitt sätt...
Citera
2005-11-30, 13:21
  #443
Medlem
mollymolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beldaran
Jag förstår era synpunkter, men anser fortfarande inte att man behöver bli så irriterad över att en man låter sin son packa upp varor på bandet.

Det handlar inte bara om att hålla ungen nöjd i alla lägen. Curlingbeteende är heller inget jag kommer att eftersträva.

Har en liten i famnen och kan inte utveckla mer just nu. Vet dock av egen erfarenhet att det som upplevs som jobbiga köer är av folk som förväntar sig allt på sitt sätt...

Nä inte behöver man bli irriterad av det.

Om man nu tycker att det är så förbaskat jobbigt att stå i kö med pensionärer, barnfamiljer och annat slödder så kan man:
1. Ge fan i att handla när man har bråttom eller det är risk för köbildning
2. Ta en shoppingvagn (även om man måste använda en femma som är låst under handlingen) och använda den till att luta sig emot och slappna av och låta allt ta den tid det tar. Det går inte fortare för att man får hybris. Tro mig. Been there, done that.
3. Erbjuda sig att hjälpa den person som har svårt med uppackningen av varor till bandet. Detta med risk för att bli betraktad som konstig(are).
Citera
2005-11-30, 13:57
  #444
Medlem
Judas_Ps avatar
Har varit med om fenomenet att ungejäveln ska packa upp varorna allt för många gånger. Senast i lördags. Men som plåster på såren så fick ja 300 spänn för mycket i växel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in