Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Hej
Jag har precis varit och handlat på en stormarknad. Kaos, anarki, skräniga ungar, trängande pensionärer och liknande var det som mötte mig.
Inne i butiken gick det bra, men i kön så var det massa skrikiga ungar med slapphänta föräldrar. En unge höll på och kastade sin mössa på folk medans mamman log utan att säga till glinet. Folk kastade tillbaka mössan till ungen. Jag skulle inte gjort det om ungen hivat sin lus-mössa på mig.
Det var enorma köer och istället för raka köer så hade mongosarna ställt sig helt snett så kön vek sig 90 grader in i en varugång och inte rak och fin som den ska vara! Folk som kom såg inte att kön försvan och allmänt kaos eftersom folk påpekade var kön började så att ingen skulle trängas.
När jag kom fram och skulle betala med kort så började kassan krångla. Tjejen i kassan drog mitt kort flera gånger utan att det fungerade och sen skickade hon iväg mig till affärens kiosk så fick dom dra kortet där. Hon i kiosken förklarade för mig att eftersom kassörskan dragit kortet flera gånger så skulle summan jag skulle betala dras lika många gånger, men naturligtvis betalas tillbaka av sig själv om 6 dagar. Istället för ca 300;. så drogs det alltså 1 200:-
Jag känner på mig att pengarna inte alls kommer betalas tillbaka, utan att jag själv får ligga i och hålla på och ringa massa samtal och bevisa att det är fel för att få dom tillbaka
Nu sitter jag här med huvudvärk pga ilska tack vare personalen och övriga kunder!
Varför beter sig människor som idioter i affären? Berätta gärna om era kaosupplevelser i matvaruaffären!
/ Bråkis
antingen kan du handla på Shell eller så handlar du när det är lugnare i butikerna
du kör ju inte ut på E4an när du vet att det är kö vissa tider
du får dina pengar
du behöver inte bevisa nåt
ingen kassör är så snabb så att du har gjort flera köp direkt efter varandra
det handlar om sekunder o det kan dom se
så du får dina pengar
sen betalar du inte varje gång kassören drar korten
pengarna dras när du knapper koden eller när du skriver på
fick du knappa koden 3 gånger?? NEJ
fick du skriva på 3 gånger ?? NEJ
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Försök välja nåt bättre tillfälle än när det är millånga köer om du ska låta ditt barn plocka upp varorna på bandet.
eller så byter DU kassa