2005-11-30, 14:10
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judas_P
Har varit med om fenomenet att ungejäveln ska packa upp varorna allt för många gånger. Senast i lördags. Men som plåster på såren så fick ja 300 spänn för mycket i växel

Och du bara behöll dem?
Citera
2005-11-30, 14:14
Medlem
Det märks vem som har växt opp med curlingföreldrer her.

"HALLO JAG har bråttom, hör ni inte hallo JAG er jordens navle. Ni kan da vel för fan välga att handla på något annat tidspunkt enn ner JAG skall handla....JAG er verdens centrum...och ni skall göra som JAG tycker"
Citera
2005-11-30, 14:15
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurffröken
Det märks vem som har växt opp med curlingföreldrer her.

"HALLO JAG har bråttom, hör ni inte hallo JAG er jordens navle. Ni kan da vel för fan välga att handla på nagot annat tidspunkt enn ner JAG skall handla....JAG er verdens centrum...och ni skall göra som JAG tycker"
Du är helt ute och cyklar, att uppföra sig i mataffären och att underlätta för sina medmänniskor är något naturligt, att sinka en hel kö eller låta sina barn löpa amok är inte ok.
Citera
2005-11-30, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Du är helt ute och cyklar, att uppföra sig i mataffären och att underlätta för sina medmänniskor är något naturligt, att sinka en hel kö eller låta sina barn löpa amok är inte ok.

Det er klart man skall oppföra sig i afferen...og det var inte DIG jag syftade på...utan på en andre som tycker att afferen skall vara en barne og pensionist fri son....
Citera
2005-11-30, 14:19
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurffröken
Det er klart man skall oppföra sig i afferen...og det var inte DIG jag syftade på...utan på en andre som tycker att afferen skall vara en barne og pensionist fri son....
ah, ja det är egocentriskt.

Jag har full förståelse för barnfamiljer som handlar, så länge de får sina barn att uppföra sig.
Citera
2005-11-30, 14:20
Medlem
Citat:
ah, ja det är egocentriskt.

Jag har full förståelse för barnfamiljer som handlar, så länge de får sina barn att uppföra sig.

Just precis. Då är vi sams
Citera
2005-11-30, 14:41
Medlem
Nockes avatar
Kan inte affärerna ha en barngarderob där föräldrarna kan hänga in ungarna under tiden som de handlar?

En service som ej borde kosta då affären sparar in pengar på sådant som de små glina annars förstör, samt att övriga kunder slipper högljudda skrikande från både barn och föräldrar.

Ej uthämtade glin adopteras bort inom 24 timmar. Affären kan dessutom ta en förmedlingsavgift för att täcka sina kostnader.

/Nocke
Citera
2005-11-30, 16:46
Medlem
För mig som jobbar i butik är det ett faktum att folk är idioter rent allmänt... Iaf i butikerna... Avskyr att folk inte fattar att en truck(inte en pallyft/handdragare) med en 450kg pall med dricka kan vara farlig utan dom ska klämma sig igenom det lilla utrymmet på sidan när jag kör, blir ju livrädd att jag någon vacker dag ska köra på någon stackars sate. Och sen gilar jag dom som varje dag kommer, på kvällen, och har sönder varor och försöker få rabatt på de varorna .
Citera
2005-11-30, 18:12
Medlem
Tacoritzs avatar
Citat:
hehe..skulle ALDRIG låta min son stå och plocka upp varor när det är kö bakom. han vet det med. jag lär mitt barn hyffs och vett, leka får han göra hemma och i lekparken men i affärer och på andra ställen får han göra som alla andra.

varför ska jag stå och låta min son få som han vill bara för att han är grinig? det är inte barnuppfostran det är att förstöra sitt barn, curlingbeteende.
'

Kan man uppfostra ungarna tycker jag att det är ok men eftersom jag ibland blir mer eller mindre tvingad att handla på stormarknader blir jag jävligt trött på allt vad ungar heter. Hur är man som förälder när man låter en sju-åttaårig unge springa runt hejvilt och jävlas men hederliga människor? Jag kräver inte att ungarna ska vara vattenkammade och gå på led efter varannadra men är det verkligen för mycket begärt att ungar som går i skolan ska kunna gå med mamma genom en affär utan att nysa på godiset, skrika efter samma godis och springa runt och putta folk med sin jävla barnkundvagn?
Citera
2005-11-30, 18:50
Medlem
Tuesdays avatar
Apropå barn

De måste naturligtvis få finnas. Problemet är dessa "Nannyakuten"-familjer där ungarna löper amok. I övrigt inga problem.

Det värsta jag vet är att en del föräldrar låter sina ungar (med skitiga skor och overaller) sitta i kundvagnen. Alltså inte där det är avsett att barn ska sitta utan nere i vagnen där man ska ha varorna. Det är oftast barn som vuxit ur sittdelen, dvs barn i 5-6 års åldern som borde kunna gå själva.
Sedan ska andra kunder lägga sin mat och sin opacketerade frukt & grönsaker i vagnen full av baciller.
Citera
2005-11-30, 21:06
Medlem
Judas_Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Och du bara behöll dem?
Ja. (punkt!)
Citera
2005-11-30, 23:13
Medlem
Stålfarfars avatar
Något som är jävligt fascinerande är att dessa fenomen sällan uppkommer i länderna söder om Sverige. Det är extremt ovanligt att man behöver trängas bland barnvagnar, självupptagna gravida kossor eller illaluktande pensionärer i butiker och på andra offentliga platser.

De finns inte heller på kollektivtrafiken. Inga dagisgrupper som tränger sig på tunnelbanevagnen och står och skriker, inga barnvagnskreatur som kräver hjälp att bära sin vagn med traktordäck, inga ohängda gaphalsar som lever sitt eget liv utan att någon (oftast) ensamstående förälder inte bryr sig.

Vad kan det bero på? Kvinnor på kontinenten kalvar förmodligen mer än vad svenska diton gör och mängden barn är betydligt högre, ändå är de aldrig i vägen. Det kan väl inte vara så att de är mer civiliserade, uppfostrade och omtänksamma om omgivningen? Det skulle ju... gulp... innebära att befolkningen i det här råttboet till land är just det som gång på gång diskuteras i otaliga trådar i detta förnämliga forum: bonnläppar som knappt kan prata och gå samtidigt, men ska verka världsvana och ta plats och följa alla råd som de läser om i Tara eller annan Tilde de Paula/Emma Sjöberg-blaska eller sett på TV4.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in