2009-01-25, 02:20
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Varför besöker du affären tre gånger om dagen? Vore det inte bättre att planera sina inköp så att du bara behöver gå dit en gång om dagen?

Eller är du en 300-kilosgubbe som äter kopiösa mängder mat? En full ICA-kasse till frukost, en till lunch och en till kvällsmat...
Citera
2009-01-25, 02:28
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4283
Istället för att starta en ny tråd om detta "fenomen" så lånar jag den för ett annat ämne: detta gäller skolan, gymnasiet, universitetet, komvux, möten eller var som helst - när folk är snuviga... Varför, ända in i helvete, drar de in snoret i näsan istället för att ursäkta sig för att gå ut och snyta sig ordentligt? Där sitter de och drar in sitt slem längre upp i näsan för att det sedan långsamt ska glida ner igen för att återupprepas så otroligt många gånger...
Snälla, ni snordragare - sluta!

/HATE

Ja fyfan, det är vidrigt!
Vet inte vilket du tänkte på.. finns ju två olika egentligen. En som är lite snabb och hård bara och sen där där STÖRT ÄCKLIGA dra in snoret som fan så det åker ner i halsen typ, om du förstår vad jag menar. Den är jävligt mycket äckligare.. inte för att det andra är så trevligt heller men jag blir inte lika äcklad av det, mest irriterad/störd. Det andra däremot spyr jag nästan av!
Citera
2009-01-25, 02:30
Medlem
Teodoras avatar
Menar ni verkligen att ni aldrig har gjort det själva?
Jag tror inte att det har ett smack med uppmärksamhetsbekräftelse att göra. Snarare tvärtom, omvärlden existerar inte när man är jättekär.
Citera
2009-01-25, 03:10
Medlem
Newkies avatar
Så länge dom inte tar mer tid än någon annan på sig skiter jag i vilket. Tycker det är rätt gulligt med lite kärlek i kön. Önskar att jag hade någon att hångla upp när jag själv står i kön. Men de kommer nog inom en snar framtid.

Var inte så jävla avundsjuka. Det är bra för alla att få hångla lite och kramas. Det släpper på stress och spänningar. Nästa gång är det kanske er tur...
Citera
2009-01-25, 04:57
Medlem
Calle.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunstig
Jo, nu är det så att jag bor granne med en konsumbutik. Pga dess närhet blir det att man besöker den ofta, minst 3 ggr per dag.
Varje gång har jag även köpt en plastpåse till varorna vilket resulterat i en gedigen samling påsar som ligger och skräpar överallt. Därför har jag nu börjat ta med mig påsar till affären för att slippa dra på mig så många.
2 ggr har han som sitter i kassan sagt "det är smart att ta med egen påse så spar du 1,50". Händer ofta att folk slänger blickar på en som man vart fasligt snål. Det handlar ju inte om pengarna för mig utan att jag inte vill ha påsar överallt.

Så, vad tycker ni om detta? Framstår jag som snål? Brukar ni ta med er egna påsar?
Först och främst, varför snittar du drygt 3 besök om dagen? Hört talas om att man kan handla allt på en gång?

Om du nu inte vill ha en översvämning av Konsumpåsar i hemmet, och du bara handlar lite varor, så ta dom genomskinliga gratispåsarna. Dom kan du sedan slänga när du kommer hem. Varsågod, problemet löst.
Senast redigerad av Calle. 2009-01-25 kl. 05:00.
Citera
2009-01-25, 09:26
Medlem
brunstigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlomo ben Goy
Varför besöker du affären tre gånger om dagen? Vore det inte bättre att planera sina inköp så att du bara behöver gå dit en gång om dagen?

Eller är du en 300-kilosgubbe som äter kopiösa mängder mat? En full ICA-kasse till frukost, en till lunch och en till kvällsmat...

Ha ha.Jo, jag brukar storhandla minst en gång i månaden på tex willys eller netto.
Fast det är alltid någon liter mjölk man glömt sedan kommer jag alltid på massa saker jag är sugen på. Ska försöka planera lite bättre samt köpa ett par tygkassar. Pensionärsvagnen får vänta ett par år tror jag.
Citera
2009-01-25, 09:49
Bannlyst
Citat:
Nu hänger inte jag med.

BETALA för kassarna HAHAHAHA så dumt. Dom e ju alltid gratis man står där o glor drygar lite eller tjatar/ låtsas glömmer då blir det gratis.

Jaa, det var ju också ett sätt
Citera
2009-01-25, 11:43
Medlem
Pranchas avatar
Ja herregud. Hångel anser jag man ska begränsa till privata platser. Jag skulle aldrig få för mig att ge mer en en snabb kyss om andra människor stod i närheten.

Lite OT men: Vi har ett nyblivet par i vår klass på universitetet. Till saken hör att vi är en liten klass, bara 20 personer. Och jag kan lova att deras evinnerliga slafsande börjar gå mig på nerverna. Och tydligen är förstår de inte vad problemet är heller... Trodde man växte ifrån sånt där i tonåren.
Citera
2009-01-25, 11:47
Medlem
BRZMs avatar
Ouppfostrade människor som slaskar tratt i offentliga miljöer!
Citera
2009-01-25, 11:48
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prancha
Ja herregud. Hångel anser jag man ska begränsa till privata platser. Jag skulle aldrig få för mig att ge mer en en snabb kyss om andra människor stod i närheten.

Lite OT men: Vi har ett nyblivet par i vår klass på universitetet. Till saken hör att vi är en liten klass, bara 20 personer. Och jag kan lova att deras evinnerliga slafsande börjar gå mig på nerverna. Och tydligen är förstår de inte vad problemet är heller... Trodde man växte ifrån sånt där i tonåren.

Det där är ju ett guldtillfälle att skämta med alla andra. Typ: "Nu ska det göras barn igen!" osv osv.
Citera
2009-01-25, 11:55
Medlem
Pranchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRZM
Det där är ju ett guldtillfälle att skämta med alla andra. Typ: "Nu ska det göras barn igen!" osv osv.

Givetvis haglar "get a rooooom" och dylika kommentarer tätt kring dem. Jag tycker mest att det där fruktansvärt dålig respekt mot alla andra. Inte bara mot oss studenter under föreläsningar, men mot läraren också (när det är en så liten klass, och man inte kan smyga med det). Att dom dessutom drog igång under en presentation av ett långt projekt en grupp arbetat med var nästan ännu värre.
Citera
2009-01-25, 11:57
Medlem
kolagodiss avatar
Jag tycker inte heller att det är trevligt när folk står och strular, men en puss, eller liten kyss tycker jag faktiskt man kan få unna varandra när man vill
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in