2018-04-12, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XrayCharles
Det verkar ha skett ett paradigmskifte då fler och fler förväntar sig att den som kommer efter lägger pinnen. Jag som är av gamla skolan får då allt oftare lägga pinne både före och efter. Det är ju inte rättvist tycker jag.

Instämmer till fullo! Varför ska vi behöva utföra latmaskens jobb? Nä, fler borde göra som jag, d v s vägra lägga pinnen framför sina varor. Det är faktiskt lite kul att se latmaskens förvirring när kassateknikern börjar slå in mina varor på latmaskens bekostnad.

När kom dessa varuavskiljarstavar (som är den korrekta benämningen) egentligen? Jag gissar på sent 80-tal eller 90-tal. Naturligtvis borde staten ha lagstiftat om ansvarsfördelningen redan då, men man tog inte sitt ansvar. Man kunde åtminstone ha producerat en informationsfilm för SVT:s Anslagstavla.
Senast redigerad av Besserschmitt 2018-04-12 kl. 21:03.
Citera
2018-04-12, 21:05
Medlem
Ansvaret är att ha uppsikt över sina varor och betala. Misslyckas man det detta enkla tex genom att sammanblanda dem med varorna framför bör man tas i örat och portförbjudas i minst en månad från civilisationen.
Senast redigerad av boilaggagg 2018-04-12 kl. 21:09.
Citera
2018-04-12, 21:28
Bannlyst
Ingens egentiligen men är man hövlig så den som lägger upp sina produkter på rullbandet då denne har närmst till pinnarna så slipper den andre sträcka sig över. Gör alla så blir det harmoni.
Citera
2018-04-13, 13:04
Medlem
Man lägger pinnen efter sina varor. Hoppar personen över det så börjar man helt enkelt lägga upp varorna rakt bakom personens varor och väntar på kaoset, så kanske dom lär sig någon gång.
Citera
2018-04-13, 22:54
Medlem
Onanikrems avatar
Ids inte den före lägga dit pinnen så brukar jag lägga dit kådisar, tuggummi, eller nåt annat skit som finns vid kassa och sen pinnen... riktigt kul när den före ser förvirrad ut
Citera
2018-04-13, 23:00
Medlem
Du ska aldrig lägga en pinne framför dina varor så är problemet löst. Lägg gärna varorna så nära den framför dig som möjligt också.
Citera
2018-04-13, 23:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Ids inte den före lägga dit pinnen så brukar jag lägga dit kådisar, tuggummi, eller nåt annat skit som finns vid kassa och sen pinnen... riktigt kul när den före ser förvirrad ut
Helt rätt. Det skall jag definitiv testa framöver.
Citera
2018-04-13, 23:37
Medlem
jah_man2s avatar
Citat:

Jag tänkte precis skriva att jag har gjort som du i minst 20 år.
Alltid lika kul att se reaktionen.
Citera
2018-04-13, 23:45
Medlem
TuckerandDales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2
Jag tänkte precis skriva att jag har gjort som du i minst 20 år.
Alltid lika kul att se reaktionen.

Kör även jag med denna taktiken
Citera
2018-04-13, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
Ja, hur är det egentligen? Vem ansvarar för att lägga dit ”pinnen” så att olika kunders matvaror hålls åtskilda på varubandet? Jag anser att när man har lagt dit sina varor så ska man också lägga dit pinnen efter den sista varan.

Till min häpnad har jag noterat att alltfler inte delar min uppfattning. De verkar tycka att det är jag som efterföljande kund ansvarar för pinnens placerande på bandet. På pin kiv brukar jag då strunta i att lägga pinnen mellan dennes och mina varor. Det uppstår då en rätt komisk situation när mina varor sammanblandas med den andres varor. Denne får ofta lite lätt panik när mina varor slås in i kassan
tillsammans med hens varor.

Jag anser att varje kund har ansvar för att pinnen placeras efter sina egna varor. På grund av att många inte tar detta ansvar så tvingas många andra att placera två pinnar på bandet, både före och efter varorna. Detta kan inte vara rätt! Eller vad anser ni andra?

Om moderatorn anser att tråden borde placeras någon annanstans, t ex i juridik, så går det bra att flytta den.

Det är ingens ansvar, för mig har det alltid flutit på av sig självt. Antingen lägger jag upp den eller så gör kunden framför, alternativt bakom mig. Det blir som det blir.
Citera
2018-04-13, 23:59
Medlem
Personen som lägger upp varor på bandet har också ansvar för att lägga dit en pinne efter sina varor, givet att det finns en pinne i "löpet". Om man inte lägger dit en sådan, fast det finns en, så är jag redo att döda personen framför mig.
Citera
2018-04-14, 00:01
Medlem
DRD4s avatar
Citat:

LOL! det var ett fint tips!

Sen köra oskyldiga stilen "Oj hur hamnade dom där!?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in